بازدید 3170

تسهیل شرایط کسب و کار ثبات قیمت‌ها را به دنبال دارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده از افزایش قیمت کالاها جلوگیری می‌کند، گفت: تسهیل شرایط کسب و کار تداوم آرامش در بازار و ثبات قیمت‌ها را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۶۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 01 January 2019

فریدون احمدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره علت کاهش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی علیرغم نصف شدن قیمت دلار، گفت: علیرغم اینکه کالاها و لوازم خانگی موجود در بازار با ارز بالا خریداری نشد اما قیمت‌ها روز به روز افزایش پیدا کرد در حال حاضر نیز باید با کاهش نرخ ارز قیمت کالاها کاهش پیدا کند.

گرانی کالاها ناشی از فضای روانی و افزایش نرخ ارز است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دید کالاهای خارجی و مواد اولیه لوازم خانگی با چه ارزی وارد کشور شده سپس در مورد میزان کاهش قیمت‌ها تصمیم‌گیری کرد، افزود :گرانی‌ها ناشی از فضای روانی و افزایش نرخ ارز است چرا که افزایش نرخ ارز از 4 هزار و 200 تومان به 8 هزار تومان باعث افزایش قیمت تمام شده کالاهای نیمه ساخت شد زمانیکه مواد اولیه کالاهای داخلی از خارج از کشور با نرخ ارز سامانه نیما وارد می‌شود قیمت‌ها نیز به طبع افزایش پیدا می‌کند.
لوازم خانگی

نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده از افزایش قیمت کالاها جلوگیری می‌کند

وی بیان کرد: اگرچه با افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده کالاهای خانگی نیز بیشتر می‌شود اما میزان این افزایش باید با نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده صورت گیرد.

علیرغم نصف شدن قیمت دلار قیمت کالاها کاهش پیدا می‌کند؟

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: با افزایش نرخ ارز قیمت کالاها نیز به دلیل روانی دفعتی بالا رفت اما کاهش‌ها به تدریج اتفاق می‌افتد و در برخی موارد قیمت ها به میزان قبلی باز نمی‌گردد زیرا عده‌ای کالای خود را در فضای روانی نامناسب خریداری کرده‌اند و در برابر ضرر مقاومت می‌کنند.

کم فروشی، احتکار، خودداری از عرضه می‌تواند در قیمت کالاهای بازار اثرگذار باشد. به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت قیمت‌گذاری منصفانه را در بازار نهادینه کند تا حقوق مصرف کننده رعایت شود

وی با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها برای برخی ضرر و برای عده ای سود به همراه دارد، اظهار کرد: کم فروشی، احتکار، خودداری از عرضه و... می تواند در قیمت کالاهای بازار اثرگذار باشد. به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت قیمت‌گذاری منصفانه را در بازار نهادینه کند تا حقوق مصرف کننده رعایت شود.

تسهیل شرایط کسب و کار تداوم آرامش در بازار و ثبات قیمت‌ها را به دنبال دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تداوم آرامش در بازار و ثبات قیمت‌ها از جمله وظایف وزارت صمت است که این مهم تنها با تسهیل کسب و کار محقق می‌شود با این اقدام تجار، بازرگانان و... می‌توانند به تولید خود ادامه دهند و مواد اولیه مورنیاز تولید فراهم می شود.

بخش خصوصی کالای باکیفیت، ارزان قیمت و دردسترس فراهم می‌کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فرصتی برای واگذاری تولید و بازار به بخش خصوصی فراهم شده است. بخش خصوصی کالای باکیفیت، ارزان قیمت و دردسترس فراهم می‌کند و روش‌های دور زدن تحریم‌ها را به خوبی بلد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی