بازدید 5298
گزارش

دسته‌گل‌تازه‌وزیرورزش:هیات‌مدیره‌ناقصِ استقلال‌وپرسپولیس درمهمترین‌روزها

در پرسپولیس یک چهره گمنام و بدون سوابق کافی مدیریتی در این سطح بنام عرب جایگزین مدیرعامل بازنشسته شده و در حضور خیل متخصصان و مدیران بزرگ و خوشفکر پرسپولیسی، سرپرست موفق ترین باشگاه ایران در دو سه سال اخیر شد! هر جای دنیا اگر بود، همین انتصاب خود نشانه ای از نوعی دسیسه و کارشکنی محسوب می شد اما اینجا ایران است و وزیر ورزش اش قرار نیست پاسخ اشتباهات و بی کفابتی هایش را بدهد.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ 30 December 2018

هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مهمترین روزهای سال و فصل یارگیری و نقل و انتقالات، به دلیل استعفای چند نفر از اعضای بازنشسته آن، ناقص رها شده و وزیر ورزش هم گویا خیال معرفی افراد جدید و جوان تر را ندارد!

به گزارش تابناک ورزشی ، پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، اکبر عباسی ملکی و جواد قراب از هیات مدیره استقلال و محمدرضا حاجی بیگی و ابوالفضل روغنی گلپایگانی از هیات مدیره پرسپولیس اجبارا رفتند. حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس نیز به دلیل ابلاغ این قانون، از سمت خود کنار رفت تا یک چهره گمنام و بدون سوابق کافی بنام عرب جایگزین او شده و در حضور خیل متخصصان و مدیران بزرگ و خوشفکر پرسپولیسی سرپرست موفق ترین باشگاه ایران در دو سه سال اخیر شود! هر جای دنیا اگر بود، همین انتصاب خود نشانه ای از نوعی دسیسه و کارشکنی محسوب می شد اما اینجا ایران است و وزیر ورزش اش قرار نیست پاسخ اشتباهات و بی کفابتی هایش را بدهد.

ملکی و قراب که به ترتیب بازنشسته بانک تجارت و سپه بودند، چهاردهم آذرماه استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان دادند. حاجی‌بیگی و روغنی گلپایگانی نیز در اواسط آذر چنین تصمیمی گرفتند. اکنون با گذشت تقریبا سه هفته از استعفای اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها، تکلیف جانشین‌های آنها مشخص نشده و هیئت مدیره این دو باشگاه به صورت ناقص کارش را پیش می‌برد. در هیئت مدیره باشگاه استقلال، حسن زمانی و امیرحسین فتحی باقی مانده‌اند و در پرسپولیس نیز جعفر کاشانی تنها عضو هیئت مدیره این باشگاه محسوب می‌شود.

دسته‌گل‌تازه‌وزیرورزش:هیات‌مدیره‌ناقص استقلال‌وپرسپولیس درمهمترین‌روزها

روال کار در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که دولتی هستند به این صورت است که علاوه بر امضای مدیرعامل، دو نفر از اعضای هیئت مدیره نیز باید حق امضاء داشته باشند. به عنوان مثال، در باشگاه استقلال، قراردادها، پرداخت مطالبات بازیکنان و انجام هزینه‌های جاری این باشگاه با امضای قراب و ملکی تأیید می‌شد. وزارت ورزش و جوانان در شرایطی جانشینان افراد متسعفی را مشخص نکرده که امضاهایی که در این دو باشگاه صورت می‌گیرد، غیرقانونی است. اگر این دو باشگاه بخواهند قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده یا اردوی خارج از کشور برگزار کنند، باید امضای دو نفر از اعضای هیئت مدیره را داشته باشد. باشگاه استقلال زمانی و فتحی را به عنوان دو نفر برای حق امضاء دارد، اما در شرایطی به دو نفر از اعضای هیئت مدیره حق امضاء داده می‌شود که هیئت مدیره کامل بوده و سایر نفرات تأیید امضای دو نفر دیگر را بدهند.

در باشگاه پرسپولیس، عرب در حالی جانشین گرشاسبی شده که حکم او توسط وزارت ورزش داده شد و چون هئیت مدیره پرسپولیس ناقص بود، هیئت مدیره نقشی در انتخاب عرب نداشت. در مجمع باشگاه آمده که مدیرعامل و سرپرست طبق تصمیم هیئت مدیره انتخاب خواهد شد.

شاید وزارت ورزش درگیر بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال باشد، اما این مسئله را باید در نظر داشته باشد که روال کارها با توجه به ناقص بودن هیئت مدیره، غیرقانونی پیش می‌رود. اگر هر کدام از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بازیکنی را به خدمت بگیرند، قرارداد بازیکن مذکور باید با امضای هیئت مدیره ثبت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر