بازدید 2678

۲۵ هزار صندلی خالی در دانشگاه فرهنگیان

کد خبر: ۸۶۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 29 December 2018

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: ۲۵ هزار صندلی در ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز این دانشگاه در سطح کشور خالی است.

به گزارش ایسنا، حسین خنیفر در آئین نکوداشت صدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران و هفتاد و پنجمین سال تاسیس آن در استان مرکزی اظهار کرد: آموزش از دوران قبل از اسلام در ایران رواج داشته به طوری که در دوره هخامنشیان اولین مدرسه حقوق در ایران فعالیت می‌کرد، در واقع ایران در زمینه تعلیم و تربیت یک کشور استخوان‌دار و با سابقه است و بعد از اسلام هم ایرانیان مبدع مکتب‌خانه‌ها بودند.

وی با اشاره به پیشینه هفت ساله دانشگاه فرهنگیان و سابقه بیش از ۱۰۰ ساله استقرار تربیت معلم در ایران بیان کرد: با توجه به پایشی که در سه ماه اخیر صورت گرفت این دانشگاه از ظرفیت بالایی در زمینه آموزش فرهنگیان برخوردار است که باید از آن استفاده شود.

خنیفر همچنین از تدوین برنامه‌ای ۱۰۰ساله برای این دانشگاه خبر داد و گفت: در این برنامه تمام رشته‌های دانشگاهی برای ارائه در پردیس های بسیار بزرگ فرهنگیان در ۳۱ استان کشور پیش بینی شده است. برنامه بلندمدتی برای ایجاد پردیس‌های بسیار بزرگ تحت عنوان دانشگاه جامع تربیت معلم استانی در دست است به گونه‌ای که ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری برای ۳۱ استان تاسیس شود تا ریشه‌ کمبود معلم را برای همیشه خشک کنیم .

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در سال ۹۰، از ۴۰۰ مرکز موجود ۳۰۲ مرکز تعطیل و ۹۸ مرکز متشکل از ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز باقی ماند، در سال ۹۱ تعداد دانشجویان پذیرفته شده ۲۱ هزار ، سال ۹۲ شانزده هزار، سال ۹۳ یازده هزار، سال ۹۴ هفت هزار و سال ۹۵ پنج هزار دانشجو باقی ماند تا اینکه آذر سال قبل مشخص شد که ۲۵ هزار صندلی خالی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در فشار اقتصادی قرار دارد گفت: بعد از سال ۱۹۴۵ مسیر پیشرفت هر کشوری که در صنعت حرفی برای گفتن داشت تنها از طریق آموزش و پرورش فراهم شد و پول در این مسیر نقشی نداشت. ایران نیز زمانی موفق می‌شود که فتیله معلمی را بالا کشیده و شیر نفت را ببندد که در این راستا اراده محکم و قوی نیاز است که البته تاکنون محقق نشده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: آمادگی این دانشگاه برای آموزش ۲۵ هزار معلم از مهرماه امسال به وزیر آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است.

خنیفر بیان کرد: آموزش این تعداد معلم در دانشگاه فرهنگیان در شرایطی امکانپذیر است که وزارت آموزش و پرورش ردیف استخدامی این تعداد معلم را از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه مهر امسال ۷۸ هزار کمبود نیروی معلم در کشور وجود داشت، گفت: دانشگاه فرهنگیان از قدیمی‌ترین مراکز تعلیم و تربیت با عمر واقعی ۲۰۷ ساله و ۱۰۰ ساله دارالمعلمین است، در حال حاضر با احتساب ۴۱ هزار دانشجوی ورودی امسال، تعداد کل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کشور به ۷۰ هزار دانشجو رسید.

خنیفر با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود سال آینده کمبود نیروهای آموزشی به ۱۳۰ هزار نفر برسد، گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده مشکلات کمبود نیروی امسال در حال برطرف شدن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار