بازدید 2642

گزارش های غیررسمی از قاچاق خاک کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه گزارش‌های غیررسمی حاکی از قاچاق خاک کشور است، گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس برای تولید محصولات کشاورزی، فضای سبز و ایجاد بستر مناسب تولیدی و محیط زیستی به کشورهای همسایه برای انتقال رسمی و غیررسمی خاک هجوم می برند.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 29 December 2018

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه گزارش های غیررسمی حاکی از قاچاق خاک کشور است، گفت: قاچاق خاک می تواند اثرات بسیار سوئی را بر تخریب محیط زیست، کاهش حاصل خیزی اراضی کشاورزی و به یغما بردن منابع حیاتی کشور داشته باشد.

کشورهای حوزه خلیج فارس با کمبود خاک مواجه هستند

نماینده مردم نکا، بهشهر وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس با کمبود خاک مواجه هستند، افزود: این کشورها برای تولید محصولات کشاورزی، فضای سبز و ایجاد بستر مناسب تولیدی و محیط زیستی به کشورهای همسایه برای انتقال رسمی و غیررسمی خاک هجوم می برند.

وی با انتقاد از اینکه وضعیت حاصلخیزی خاک کشور به هیچ وجه مطلوب نیست، تصریح کرد: خاک کشور به شدت در معرض تخریب است بنابراین باید به دنبال حذف عوامل موثر در تخریب خاک سرزمین مان باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه لایحه حفاظت از خاک با هدف حفاظت از خاک و جلوگیری از صادرات و قاچاق خاک تدوین و تصویب شد، افزود: انتظار می رود این لایحه هر چه سریع تر پس از تایید شورای نگهبان به دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ شود.

شاعری یادآور شد: این قانون به دستگاه های اجرایی و نظارتی اجازه می دهد با تمامی عوامل مخرب خاک برخورد لازم را داشته باشند و عواملی که باعث آلایندگی، تخریب شیمیایی و فیزیکی خاک می شود در این قانون مشخص و نحوه برخورد و مجازات های مجرمان نیز در این قانون پیش بینی شده بنابراین انتظار می رود با اجرای این قانون در آینده ای نزدیک شاهد کاهش پدیده قاچاق خاک در کشور باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به ساخت فرش خاکی در جزیره هرمز، گفت: هر نوع دستکاری غیرکارشناسی و ارزیابی نشده به نفع کشور و محیط زیست کشور نیست و برای انجام چنین اقداماتی باید طرح مطالعات ارزیابی محیط زیستی مهیا و به تصویب محیط زیست برسد بنابراین اگر پس از تایید محیط زیست و دستگاه های اجرایی به مرحله اجرا در آید چنین اقداماتی مورد تایید است در غیر این صورت قضاوت های غیرکارشناسی و غیرقانونی برای اقداماتی که در جهت تخریب محیط زیست است به هیچ وجه علمی و قانونی نیست و باید با کسانی که در جهت ترویج تخریب محیط زیست به هر بهانه اقدام می کنند برخورد قاطع شود.

عده ای به نام گردشگری، احداث جاده و طرح های عمرانی محیط زیست را تخریب می کنند
عده ای به نام گردشگری، احداث جاده و طرح های عمرانی دست به تخریب محیط زیست می زنند که باید از چنین اقداماتی جلوگیری شود

وی افزود: متاسفانه عده ای به نام گردشگری، احداث جاده و طرح های عمرانی دست به تخریب محیط زیست می زنند که باید از چنین اقداماتی جلوگیری شود.

قاچاق خاک، کوه خواری، دریاخواری، تارج آب و تخریب سرزمین عامل موثر تشدید معضل ریزگردها، فرسایش خاک، بیابان زایی، بحران آب و تنش های اجتماعی و اقتصادی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه پدیده هایی مانند قاچاق خاک، کوه خواری، دریاخواری، تارج آب و تخریب سرزمین باعث تشدید معضل ریزگردها، فرسایش خاک، بیابان زایی، بحران آب و تنش های اجتماعی و اقتصادی و در نهایت مهاجرت سرزمینی شده که به هیچ وجه به صلاح کشور نیست، گفت: بر اساس آمار غیررسمی سالانه حدود دو میلیارد تن از خاک ایران دچار فرسایش شده و همچنین 50 هزار هکتار بیابان زایی در کشور اتفاق می افتد./

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها