بازدید 2804

نظارت‌ بر تبلیغات آموزشی صداوسیما جدی‌تر می‌شود

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما معتقد است تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد باعث به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 29 December 2018

سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره وفور تبلیغات موسسات کنکوری در صداوسیما گفت: شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درباره این موضوع در جلسات خود به تفصیل بحث کرده زیرا ما معتقدیم تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد از آگهی و ایجاد رقابت شدید بین موسسات مختلف، به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع نه فقط درباره کنکور بلکه ناظر به فعالیت و رقابت موسساتی است که حتی بسته‌هایی کمک آموزشی از مقطع دبستان تا دبیرستان ارائه می‌دهند.

دعوت از مسئولان حوزه بازرگانی و اداری و مالی صداوسیما برای گزارش‌دهی

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ادامه داد: ارائه این بسته‌ها از دو منظر قابل پیگیری است؛ نخست رقابت برای کسب درآمد بیشتر و دیگر رقابت با هدف از صحنه خارج کردن رقبای خود که همه اینها به نظام تعلیم و تربیت آسیب زده است.

وی با اشاره به اینکه شورای نظارت بر سازمان صداوسیما از مسئولان حوزه بازرگانی و اداری و مالی صداوسیما دعوت کرده تا در این خصوص گزارش دهند، گفت: کسب پول دلیلی بر آن نمی‌شود که ساختارهای تعلیم و تربیت کشور را به هم زد و برای تحصیل درآمد و ایجاد رقابت بین موسسات مختلف، سازمان صداوسیما پول بیشتری کسب کند.

قاضی زاده توضیح داد: علاوه بر این، شاهد تولید برخی برنامه‌ها از سوی موسسات در قالب مشارکت‌های درون برنامه‌ای هستیم که به گفته بسیاری از کارشناسان، برخی از آنها آموزش‌های نامناسبی در قالب آموزش کنکور و تست‌زنی می‌دهند و همین امر باعث شده حتی روند کنکور بر نظام آموزشی کشور اثرگذار و نظام آموزشی، کنکوری شود.

تبلیغات نیست؛ اغواگری است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه زورمان به مافیای کنکور نمی‌رسد، افزود: نکته مهم آن است که موضوع بحث از کنکور خارج شده و موسسات مختلف حتی برای کودکان 7 ساله تا سنین بالاتر بسته‌هایی ارائه می‌کنند و این انتقاد الزاما ربطی به کنکور ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید در خصوص اثرات آموزشی اظهار نظر کارشناسی کند، گفت: این قبیل کارها بینِ بخشی است؛ مثلا در موضوع کنکور، سازمان سنجش و آموزش و پرورش باید هماهنگ باشند.

قاضی زاده تاکید کرد: مساله اصلی تجاری‌سازی و ایجاد هجمه گسترده در قالب رقابت تجاری برای کسب درآمد بیشتر است؛ ضمن آنکه صرفا صحبت از تبلیغات نیست بلکه در آنها اغواگری نهفته است؛ لذا نهادهای مختلفی باید به این موضوع ورود کنند.

لزوم ورود نهادهای قضایی

وی بیان کرد: در بخشی از این موضوع، مجلس به عنوان نهاد نظارتی می‌تواند وارد شود و بخشی نیز نیازمند ورود نهادهای قضایی است؛ ضمن آنکه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم از طریق سازمان سنجش باید بدنه و بافت کارشناسی را مدیریت کنند.

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: شورای نظارت بر سازمان صداوسیما آمادگی دارد نظارت قوی‌تر، دقیق‌تر و جدی‌تر بر عملکرد سازمان صداوسیما انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی