بازدید 36796

تبلیغ شبهه‌ناک یک مجری تلویزیونی در آنتن رسانه ملی!

نکته جالب توجه در این میان، حذف صفحه معرفی این ایده پرداز از سایت این شرکت، آن هم پیش از پخش برنامه تلویزیونی است که بسیار مشکوک و شبهه برانگیز است. صفحه‌ای که تصویر آن در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و سندی در راستای اثبات تبلیغ این مجری برای شرکت خودش در رسانه ملی است.
کد خبر: ۸۶۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 29 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
مجری رسانه ملی حق دارد برای خود کسب و کاری دایر نماید، اما تبلیغ آن کسب و کار در رسانه ملی، مسأله‌ای متفاوت است؛ مسأله‌ای که حالا چند روزی است گریبان یکی از مجریان رسانه ملی را گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»؛ اگر با برنامه «پایش» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، آشنایی داشته باشید، حتما نام «کیاداود اسفندیاری» به گوشتان خورده است. یکی از مجریان این برنامه که ممکن است با سوابقش در دیگر برنامه‌های رسانه ملی هم آشنایی داشته باشید. مجری جوانی که آنچه سبب شهرتش در روز‌های اخیر شده، نه توانایی اش در اجرای برنامه تلویزیونی، که یک مسأله بسیار مهم است.

 

تبلیغ شبهه‌ناک یک مجری تلویزیونی در آنتن رسانه ملی!

ماجرا به اواخر آذرماه و به بخشی از برنامه پایش برمی گردد که به معرفی کسب و کار‌های مختلف به مردم می پردازد. آن برنامه به معرفی یک شرکت حمل و نقل ریلی و گردشگری اختصاص داشت که «دایا» نام دارد و میهمانی از آن برای معرفی فعالیت این شرکت روانه استودیوی پایش شده بود.

گپ و گفت با فردی که ایده پرداز خلاق این شرکت معرفی شده و گفت‌وگوی اسفندیاری با وی تا آنجایی پیش می‌رود که از توضیح تور‌های گردشگری با راه آهن، به جذب نمایندگی فروش این شرکت نیز می‌رسد. ایده‌ای که البته مدت هاست اجرایی هم شده و از این روی، تریبون دادن به تبلیغ آن در رسانه ملی برای یک شرکت و طرح ادعای ایده پردازی در این خصوص، عجیب به نظر می‌رسد.

نکاتی که ظاهرا تنها ابهام در این خصوص نیست و به سرعت به بازتاب نکاتی در فضای مجازی منجر می‌شود؛ نکاتی از جمله اینکه کیاداود اسفندیاری، ایده پرداز این شرکت خاص است. فردی که در سایت این شرکت ایده پرداز خلاق این شرکت معرفی شده و برای آنکه شائبه‌ای در خصوص هویتش نباشد و مثلا برخی فکر نکنند که ممکن است پای تشابه اسمی در میان باشد، بر «مجری» بودن او در رسانه ملی تأکید شده است!

تبلیغ شبهه ناک یک مجری تلویزیونی در آنتن رسانه ملی!

نکته جالب توجه در این میان، حذف صفحه معرفی این ایده پرداز از سایت این شرکت، آن هم پیش از پخش برنامه تلویزیونی است که بسیار مشکوک و شبهه برانگیز است. صفحه‌ای که تصویر آن در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و سندی در راستای اثبات تبلیغ این مجری برای شرکت خودش در رسانه ملی است.

ادعایی که البته حاوی ابهاماتی است؛ ابهاماتی که در واکنش این مجری رسانه ملی به اخبار منتشره پیرامون تبلیغ این شرکت و نسبت آن با خودش، برخی شان توضیح داده می‌شود و بعضی شان بر جای می‌مانند یا زاییده می‌شوند!

اسفندیاری در این باره به تسنیم می‌گوید: «این موضوع از اصل اشتباه و دروغ است. ما سامانه‌ای داریم که شرکت‌ها و صاحبان شرکت‌ را نشان می‌دهد. همین رسانه‌ها می‌توانند به آن سامانه مراجعه کنند و ببینند من مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره این شرکت هستم یا خیر. اگر ثابت نکنند، شرکت مذکور متعلق به من است، باید هزینه خرید آن را به من بپردازند یا پاسخگوی دروغشان باشند.»

واکنش این مجری در ادامه جالب‌تر می‌شود، چون از طرح تلویحی شکایت از بیان کنندگان این موارد که به زعم وی، دروغ است، به دوستی با شرکت مذکور و دشمنی برخی با این دوستانش می‌رسد. او می‌گوید: «ماجرا این است که من به برخی از مجموعه‌های عام‌المنفعه یا تجاری مشاوره پولی یا فکری صرف می‌دهم که یکی از شرکت‌هایی که کمک فکری صرف داده‌ام، همین شرکت مهندسی بازرگانی راهیان عصر دایا بود... هیچ پولی هم در این میان رد و بدل نشده و فقط ایده و فکر نقل و انتقال بنده با این شرکت بوده است.»

کمک فکری‌ که به گفته این مجری، موجب شده مدیران شرکت، نام وی را به نشانه تقدیر از او، در زمره ایده پردازان درج نمایند تا تشکری از وی کرده باشند و او بعد از چند روز پی برده و تقاضای حذف نامش را مطرح کرده است؛ تقاضایی که به سرعت اجابت شده است، «اما رقیب تجاری از نام من برای پیشبرد دعوای تجاری خودش سوء استفاده کرد که به لحاظ قانونی قابل پیگیری است.»

این جمله‌ای است که اسفندیاری بر زبان آورده تا بگوید ریشه دعواها، رقابت ناسالم یک رقیب با این شرکت است. کدام شرکت؟ شرکتی که مجری این برنامه نام وی را ذکر نکرده، اما با بیان این ادعا نشان داده که هرچقدر به شرکت دایا نزدیک و در زمره دوستانش است، از آن شرکت رقیب دور است و حتی احتمالا افشاگری آن‌ها را [که از قضا به نوعی صحت هم داشته]پیگیری قضایی و حقوقی خواهد کرد!

 
با وجود اینکه نام مجری برنامه پایش به عنوان یکی از عوامل این شرکت خلاق در حوزه گردشگری از سایت آن حذف شده، اما در بخش‌های دیگر سایت همچنان ردپای او دیده می‌شود؛ در بخش نحوه تشکیل این شرکت نوشته شده است: ترکیب ذهن خلاق یک مجری-خبرنگار و مدیر اجرایی در حوزه حمل نقل ریلی کشور …
با وجود اینکه نام مجری برنامه پایش به عنوان یکی از عوامل این شرکت خلاق در حوزه گردشگری از سایت آن حذف شده، اما در بخش‌های دیگر سایت همچنان ردپای او دیده می‌شود؛ در بخش نحوه تشکیل این شرکت نوشته شده است: ترکیب ذهن خلاق یک مجری-خبرنگار و مدیر اجرایی در حوزه حمل نقل ریلی کشور …

دوری و نزدیکی‌ که نشان می‌دهد به عملکرد اسفندیاری در برنامه تلویزیونی‌اش خدشه‌هایی جدی وارد است؛ خدشه‌ای از جنس ورود به رقابت دو شرکت با هم که یکی شان به صراحت دشمن دیگری معرفی می‌شود و مجری با اطلاع از این دشمنی ها، طرف دیگر را به رسانه ملی فرا خوانده تا از آن‌ها حمایت کرده و شرایط را برای تبلیغ رایگان و وسیع کسب و کار ایشان فراهم آورد.

شرایطی که ظاهرا به رایگان فراهم آمده است، همان گونه که اسفندیاری مدعی است به رایگان به این شرکت ایده فکری داده است. ارتباطی رایگان که برای بسیاری شبهه آفرینی کرده و حاشیه‌هایی را موجب شده که می‌شد پیش از این با راهکار‌های بسیار ساده از وقوعشان پیشگیری کرد؛ راهکار‌هایی مثل دعوت از دو طرف این رقابت یا دشمنی یا چشم بستن بر هر دویشان و اختصاص وقت رسانه ملی به کسب و کاری دیگر. کسب و کار‌هایی که هم آرزو دارند به تبلیغ رایگان برسند و هم استحقاقش را دارند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۳
رسانه ملی با ۱۵ درصد بیننده ارزش اینهمه حرص و جوش خوردن نداره.
به حال خودش رها کنید. با همه اندرونی هایش.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
اتفاقا کسانی که رسانه ملی رو تماشا نمی کنند شاید 15 درصد باشند، رسانه ملی بینندگان بسیار زیادی در کشور دارد. البته ایرادات زیادی داره که انشاالله برطرف میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
١٥ درصد هم زياد گفتي كي تلويزيون ميبينه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
والا بعیده پانزده درصد هم بیننده داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
پربیننده ترین سایت ایرانی هم به نوعی برای یکی از مسئولین کم سن و سال صداسیما است، که از معرفی شدن از تلویزیون جمهوری اسلامی ره ده ساله رو یه شبه طی کرد. البته یه کوچولو نسبت خانوادگی هم با مسئولین شبکه ... داشت!
دکتر حقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
شما اگر برید در خیابان و از مردم بپرسید برنامه های صدا و سیما را نگاه می کنند. به شما می گویند صدا و سیما نمنده!!!! . . این واقعیت صدا و سیما هست و خیلی بیننده نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
پانزده درصدم زیاده. همین 15 درصدم عده زیادیشون مغازه دار یا نگهبان و غیره هستند که به واسطه شغلشون مجبورن تلویزیون ببینند. من که خودم فقط 20:30 میبینم تا یک ذره از اخبار داخلی مطلع بشم مثلا ثبت نام کارت هوشمندی چیزی باشه اونجا میگن و گاهی هم برنامه نود رو میبینم.
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
این شایعات فقط برای زدن مجری توانمند برنامه پایش است و قصد تسویه حساب دارن و در کشور ما اینطوری تسویه می کنن و مردم دیگه میدونن هرکی رو اینطوری بزنن مردم می فهمند.
فقط کافیه فیلم اون قسمت از پایش را ببنید که اون جوون اصلا مدعی کشف و اختراع نشد بلکه تاکید کرد راه آهن بستر را درست کرده و ما فقط محتوای گردشگری روش گذاشتیم و کارمون هم راهبری قطاراست و در دنیا هم این طرح سالهاست که در 16 کشور برتر دنیا انجام میشه
ببینید چقدر این شرکتهای مسافری قوی هستن و مافیا دارن که نمی خوان این شرکت که اومده اعلام کرده این سبک از گردشگری را پیاده می کنه رشد کنه
چرا چون مثل سایر کسب و کارها درآمد خوب فقط ماله آقایان بالاست و آقا زاده های صاحب قدرت
تابناک نباید یکطرفه و یکسویه مطلب را منتشر کنی.
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
من که جدیدا به حاطر برنامه حیات وحش هروقت تلویزیون رو باز میکنم

میگه رب خانگی

میزنم اون شبکه میگه بیسکویت الفبا

میزنم این شبکه میگن تن ماهی


باز میرم یه شبکه دیگه روز از نو روزی از نو

به راستی کسی میدونه هزینه تبلیغات این شرکتها چقدره؟
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
چقدر جالبه که هیچ کس رسانه ملی رو نگاه نمیکنه ولی فورا میان خبرای مربوط به اون رو می خونن و نظر میدن. دست بردارید از این اراجیف بافی بشینید برنامه های صداوسیما رو با لذت تماشا کنید و اینقدر مثل پیرزن ها نق نزنید
رشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
حتی اگر بیشتر 15درصد باشد یعنی 15.01درصد چیزی برای ارائه نداره چه دردی از مردم را ارائه می دهد و..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تو هر برنامه پایش چند شرکت و ایده و شغل و نوآوری و... معرفی میشه.
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
واقعا هم همین طوره
اگر از آن شرکت بابت تبلیغ پول گرفته شده باشد امری مرسوم در صداو سیما می باشد و اینچانب تجربه چنین موضوعی را دارد.
پاسخ ها
الموت آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
یک معضل در صدا و سیمای ملی است که برای داشتن درآمد هر ننگی را میپذیرند
ما که نفهمیدیم چی شد و چی نوشتی
موضوعات شبه ناک در کشور ما کم نیست مثلاً همین دولت ما دو تا عوارض گمرک از واردکنندگان کالا می گیرد یکی که مشخص و واضح است که همان چیزی است که در ترخیص کالا می گیرد. دوم با افزایش دلار که باعث می شود وارد کننده دلار را با قیمت بالا از دولت تهیه و کالا را وارد کشور کند و بدین صورت یک عوارض دیگر را از جیب مردم و وارد کننده هم برای کالای قاچاق و هم برای کالای از مبادی رسمی می گیرد که البته مزیت آن این است که باعث رونق کالای داخلی و افزایش صادرات کالا می شود و البته اگر دولت این پول را خرج خدمات عمومی کند به نفع مردم هم می شود ولی این کار معایب فراوان هم دارد که باعث عدم توازن در اقتصاد داخلی و خارجی و اهمال کاری تولیدکنندگان داخلی می شود
اين كار سالها است در ژاپن رايج است و در تلوزيون ان اچ كي هر هفته برنامه در اين خصوص دارد ايده پردازان شما همه متقلب هستند و كپي كار
چند پيامك تبليغاتي ريل گردي براي منم اومد ، دنبال نفرش مي گشتم ببينم كيه به دليل مزاحمت پيامكي بهش فوش بدم!
سلام، حقیقتا کار بسیار ناپسندی کرده اید، برنامه پایش در چند سال اخیر یکی از مفیدترین برنامه‌های تلویزیون بود. چرا احتمال نمی دهید که حرف ایشان درست باشد. حقیقتا قربانی کردن این برنامه صرفا به جهت یک احتمال یک کار غیر اخلاقی و صد رسانه ای بوده.
یکی از مجال هایی که جوانان صاحب ایده را دور خودش جمع کرده این برنامه است. حقیقتا نه نفعی دارم و نه نسبتی، ولی از حمله به این برنامه که نقد و امید به آینده را درکنار خود جمع کرده چه سودی می برید؟
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
مطمئنم که مافیایی که ورود و حضور جوانان در عرصه کسب و کار نوین را تاب و تحمل ندارند این تهمت هارا می سازند تا کار نوآورانه این جوان را تخریب کنند. بنده خدا در برنامه پایش به صراحت گفت که بسترش از طرف راه آهن چندسال است که فراهم شده و فقط محتوا براش تهیه کردن و برندش ریل گردی را ثبت کردند نه اختراع و یا اکتشاف.
باید دید پشت قضیه چی بوده و البته فرصتی هم برای زدن مجری برنامه پربیینده پایش برای خیلی ها فراهم شده
والا شما الان شرکت رو معروف کردی.شاید دو هزار نفرم مخطب بنده خدا نباشن.والا کسی خیلی نمیشناختش
حالا بیخیال ،‌چقدر مگه این صدا و سیما مهمه ؟؟؟!!!
کدام رسانه ی ملی؟ مگر مخاطبی برایش باقی مانده؟
از صدا و سیمای میلی بیش از این انتظار نمی رود
جناب تابناک اتفاقا شما خودت دستت تو یه کاسه است با این دوستان
آخه شما چرا ؟
شما خودت با این خبر دقیقا همون کاری رو کردی که اونها می خوان
اونها می خوان تو سرچ گوگل رتبه دار بشند که به خوبی براشون انجام دادی !!!!
خیلی رتبشون رو آوردی بالا
(وگرنه کسی ریل گردی رو نمی شناخت و حتی تو سرچ ها هم به این زودیها بالا نمی آمد )
منم یه نقدی از خبرنگارا کردم ولی تابناک منتشر نکرد...تابناکم با وجدانه مثل خبرنگارا و مجریا
برنامه بی محتوای برنده باش رو چرا به عنوان برنامه ... معرفی نمیکنید؟آنهم با اجرای بسیار ضعیف
این مسئله ای که شما بهش پرداختین در حد احتمال دادنه ... اما تاثیر مثبتی که برنامه پایش در این چند ساله بر روند کسب و کار و حل مشکلات مردم و انعکاس دادن اونها گذاشته بیشتر از این حرفاست
تابناک عزیز، منتظر عذرخواهی هستیم، ما که بیننده برنامه بودیم هیچ چنین برداشتی نداشتیم،
حقیقتا برنامه ای که به فکر کسب و کار جوانان است، نباید این گونه قربانی شود.
شما که بیشتر تبلیغش رو کردی :))) تابناک تو هم شیطونی ها
من که تلویزیون و ماهواره نمی بینیم
همون ذهن خلاق مجری رو هم حذف کردن از رو سایتش
شبهه ناک بودنش بیشتر شبهه ناک شد :)
مگر صدا و سيما هنوز هست؟
کی تلوزیون میبینه که شما سرش اینقد دعوا میکنی ، صدا و سیما رو خانواده های خودشونم بعید میدونم نگاه کنن .
چرا فکر میکنید که مردم به برنامه های تلویزیون اهمیت میدهند؟
تمام این مسائل به کنار، به نظرم خود ایده مهمه که بخش عمده ای از ظرفیت ریلی رو خالی نگه داشته. در این طرح 2 تا تور 5شنبه و جمعه در مسیر ریلی تهران گرگان برگزار میشه. اما برای اینکه جذابیت این تور حفظ بشه، تمام برنامه های حرکت قطار تهران گرگان که قبلا در روز انجام می شد، لغو شده و تمام حرکت قطارها چه تهران گرگان و چه گرگان تهران در ساعت شب انجام میشه که خدای ناکرده کسی از زیبایی مسیر لذت نبره. این مهم ترین قسمت کار کارآفرینی و ایده پردازیه که ایده پرداز برای رسیدن به سود خودش، سایر ظرفیت های اقتصادی را معطل نکنه. البته راه آهن هم مقصر بزرگیه که اجازه چنین کاری رو داده.
من چند قسمت از این برنامه پایش رو دیدم
برنامه بسیار خوبیه و ان شااله بهتر بشه و مشکلات اینچنینیش هم حل بشه
سلام....اصلا هرچی..... مال خودش باشه....مگه اتفاقی میفته؟؟؟؟؟یه کسب و کار جدیدی رو راه انداخته اومده تو جایی که همه تبلیغ میکنن اونم تبلیغ کرده.....چرا همش به فکر متهم کردن هم هستیم؟؟؟؟ خب ایشونم حقی توی تلوزیون داره....ایشونم مثل بقیه میاد نوآوری خودشو تبلیغ میکنه....چه اشکالی داره؟؟؟؟.بخدا همین شماهایید که زندگی سخت کردید......بسه چقدر انتقاد میکنید؟؟؟ اگر یه ذره از این برنامه حمایت میشد میتونست برای خیلی از کسایی که بیکار ن کسب و کار درست کنه که بتونن نون حلال سر سفره شون ببرن..... کمی فکر کنید بعد بنویسید........
حالا تلویزیون های کشورهای دیگه را به صدا و سیما ترجیح می دهید همانطور که شلوار پاره های خارجی رو به شلوار های سالم مشبک داخلی ترجیح میدهید
پاسخ ها
سیما شهیدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سلام
آقای اسفندیاری تکه و این وصله ها به ایشون نمی چسبه
خیلی برنامه های خوبی داره این مجری
این آقا کارش توهین و بی ادبیه.
با سلام از رسانه تابناک استدعا دارم از نحوه رفتار زشت و غیر حرفه ای مجری مذکور با جوان مبتکر و کارآفرین در زمینه تولید تلفن همراه که با نامردی تمام این هموطن در عنفوان جوانی را نزد ملت ایران با وقت کشی و پریدن تو حرفش و شرمسار کردن ایشان به بهانه های واهی و در آخر هم سود بردن از بظاهر کارشناسان که یقین در معیت و خدمت تهیه کننده و مجری بودند و ناگفته نماند در تمام این مدت عرق جبین این جوان شریف که در گوشه رینگ مجموعه عوامل برنامه گیر افتاده بود و در هم نظری با این جوان عرق شرمساری ما بینندگان برای مظلومیت این جوان هم راه افتاده بود . مقاله ای در خور حمایت از مظلوم تهیه فرمائید . با عرض پوزش که احساساتی شدن مانع ارائه یک درخواست منسجم شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار