بازدید 33862
نقدی بر جملات ارزی رئیس‌جمهور در مجلس؛

آقای روحانی! چرا ثبات بازار ارز را بهم زدید؟/ نرخ واقعی دلار بین 6 تا 7 هزار تومان است

هرچند در کنار این مسائل سخنان برخی دولتمردان نیز از عواملی است که قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود، آرامش حاکم بر بازار بار دیگر به التهاب تبدیل شود. نمونه این نوع سخنان را اخیرا از سوی «حسن روحانی» رئیس جمهور شاهد بودیم که در جریان تقدیم لایحه بودجه سخنانی بر زبان جاری کرد که باعث افزایش دوباره نرخ ارز شد.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 28 December 2018

«حسن روحانی» رئیس جمهور در جریان تقدیم لایحه بودجه سال 1398 به مجلس شورای اسلامی، سخنی بر زبان جاری کرد که بر خلاف رویه یک ماه اخیر که بازر ارز با ثبات مطلوبی همراه بوده و قیمت ها همواره رو به کاهش بوده، التهاب دوباره ای را ایجاد کرد و قیمت ها را چند هزار تومانی جا به جا کرد؛ این رویه باعث شد که انتقادات زیادی نسبت به او و سخنانی که باعث شد بازار تحت تاثیر قرار بگیرد، وارد شود.

به گزارش «تابناک»، بازار ارز به دنبال سیاست های تحریمی و ظالمانه آمریکایی ها علیه کشورمان، به شدت در ماه های اخیر تحت تاثیر بود. این مساله باعث شد که مشکلات زیادی بر سر راه مردم و کشور قرار بگیرد و قیمت ها به شدت دچار تحول و نوسان شود. رویکردی که انتقادات زیادی را نسبت به دولت و عملکرد آن بوجود آورد و حتی حامیان دولت در این زمینه به منتقدان جدی قوه مجریه تبدیل شدند.

پیش‌دستی صنایع برای جلوگیری از کاهش قیمت ها!

این رویه تا جایی ادامه یافت که در بسیاری از کالاها و خدمات قیمت ها به بیش از دو برابر و حتی تا سه برابر قبل از افزایش قیمت ارز برسد؛ هرچند با کاهش قیمت ارز نه تنها قیمت کالاها، محصولات و خدمات کاهش نیافت، بلکه بسیاری از صنایع با وجود ثبات در بازار و کاهشی شدن قیمت ارز، برای جلوگیری از ریزش قیمت ها، دست به افزایش قیمت زدند تا به نوعی پیش دستی کرده تا مجبور به کاهش قیمت نشوند.

هرچند در کنار این مسائل سخنان برخی دولتمردان نیز از عواملی است که قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود، آرامش حاکم بر بازار بار دیگر به التهاب تبدیل شود. نمونه این نوع سخنان را اخیرا از سوی «حسن روحانی» رئیس جمهور شاهد بودیم که در جریان تقدیم لایحه بودجه سخنانی بر زبان جاری کرد که باعث افزایش دوباره نرخ ارز شد.

رئیس‌جمهور در مجلس درباره ارز چه گفت؟

رئیس جمهور با بیان اینکه به چه دلیل یک مرتبه در ماه‌های اولیه سال 97، کشور و اقتصاد ما با التهاب مواجه شد، گفت: دلیل این بود که اولاً تحریم‌ها توانست بر بازار ارز ، هم روانی و هم در عمل تأثیر بگذارد.

آقای روحانی! چرا ثبات بازار ارز را بهم زدید؟/ نرخ واقعی دلار بین 6 تا 7 هزار تومان است

«حسن روحانی» با بیان اینکه مردم ما شاید همه ریزه‌کاری‌ها را ندانند، گفت: ما در اوایل سال 97 در مقطعی قرار گرفتیم که ذخیره اسکناس ارزی ما تقریباً صفر بود، آن التهابات در بازار بوجود آمد و دولت ناچار شد برای آرام کردن بازار و نجات کشور از التهاب ،تصمیماتی هرچند سخت اتخاذ و اجرا کند که برای دولت نه اولویت اول و دوم که اولویت سوم بود.

وی با بیان اینکه تحریم ها باعث شد با کشورهایی که مبادلات ارزی و بانکی داشتیم و اسکناس ارزی تبادل می‌کردیم با مشکل مواجه شویم، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید تحریم بر اقتصاد کشور و بر زندگی مردم تأثیر منفی نمی‌گذارد اما هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید آمریکا به اهدافش دست خواهد یافت.

پس از بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور در حالی که دلار به کانال 9 هزار تومان وارد شده بود، یکباره به بالای 12 هزار تومان رسید و رویه منطقی حاکم بر بازار ارز بهم خورد، موضوعی که بسیاری از کارشناسان آن را عامل اصلی التهاب در بازار و اقتصاد کشور خواندند که به شدت وابسته متغییرهای سیاسی است.

سرپرست وزارت اقتصاد احمدی‌نژاد: رئیس جمهور اشتباه کرد

«حسین صمصامی» اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی که دربرهه ای عهده دار سرپرستی وزارت اقتصاد در دولت احمدی نژاد بود، در خصوص تاثیر صحبت‌های رئیس جمهور بر بازار ارز اظهار کرد: وقتی نرخ ارز افزایش پیدا کند، هرچه قدر آقای رئیس جمهور بگوید ذخایر ارزی بالا رفته هیچ تاثیری ندارد، ولی وقتی نرخ ارز پایین بیاید و آقای رئیس جمهور بگوید ذخایر ارزی ما "صفر" است، قطعا روی بازار تاثیر می‌گذارد.

صفر اعلام کردن ذخایر اسکناسی توسط رئیس جمهوری این سوال را در ذهم ایجاد می کند که مسئول این کار کیست؟. طبیعتا دیگر پای دولت قبلی در کار نیست که مسئول این مساله یعنی صفر شدن ذخایر اسکناسی در بانک مرکزی باشد پس در حقیقت روحانی به یکی از اشکالاتی که در دولت خودش وجود داشته و مدت ها (حداقل 5 سال) نسبت به آن کوتاهی شده سخن گفته و از اینکه این رویه را اصلاح کرده ابراز شادمانی کرده است در حالی که ابتدا باید نسبت به قصور 5 سال گذشته در این خصوص توضیح بدهد.

صحبت‌هایی خلاف منافع ملی!

از طرفی این موضوع را می توان به اشتباهی نظیر آنچه در جریان مذاکرات هسته‌ای بیان شد که «خزانه را خالی تحویل گرفتیم.» شبیه دانست؛ چراکه این موضوع هم باعث شد قیمت ارز در حالی که رویه و روال منطقی به خود گرفته بود و به کانال 9 هزار تومان رسیده بود، به یکباره بیش از 2 هزار تومان افزایش قیمت را نشان دهد تا مشخص بشود که بیان اینچنین موضوعاتی از سوی سیاسیون به شدت تاثیر منفی در بازار و رویه اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد.

یکی از رسانه ها به ذکر مثال تاریخی در این زمینه پرداخته و نوشته است که «بعد از بحران ارزی سال ۷۴ مسئول ارزی دولت با وجود اینکه حداکثر موجودی ارز کشور ۵۰۰ میلیون دلار بود، اعلام کرد دولت ارز فراوانی دارد و نیازی به ارز بخش خصوصی هم ندارد و تخصیص ارز را با روند نزولی قیمت انجام می‌دهد. همین صحبت باعث شد بسیاری از دارندگان ارز منابع ارزی خود را به بازار عرضه کنند و موج کاهش قیمت و خروج دلالان از بازار ارز آغاز شود.»

چیدن همه این موضوعات کنار هم بیانگر این است که آرامش اقتصاد و بازار صرفا از طریق بیان اظهار نظرهای علمی و اقتصادی امکان دارد و هرگونه تلاش برای بهره برداری سیاسی از حوزه اقتصادی منجر به سلب آرامش از آن خواهد شد؛ خواه این موضوع را رئیس جمهور عنوان کند یا فعالان سیاسی. این مساله حتما به ضرر منافع ملی و منافع مردم خواهد بود و کشور را دچار خسران و زیان خواهد کرد.

اگر نباشد اظهار نظرها و سخنانی نظیر آنچه آقای رئیس جمهور در سخنان اخیرش در مجلس عنوان کرد، حتما در یک روند معقول و منطقی نرخ ارز به مرور و با یک شیب منطقی به سمت کاهش و ثبات پیش می رفت تا به آنچه اقتصاددانان می گویند، نزدیک و نزدیک تر شود. هرچند بار دیگر این نرخ وارد کانال 10 هزار تومان شده؛ اما نرخ منطقی بنا به آنچه کارشناسان متنفق القول می گویند؛ رقمی بین 6 تا 7 هزار تومان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۸۲
شما ساده اید. روحانی عمدی این حرف ها رو زد.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
اگه گذاشتید ما یه زره آرامش داشته باشیم



خیلی وقته کلیدشم زنگ زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
در کشوری که برای کشته شدن10نفر از عزیزانش عزای عمومی اعلام نشه وضعیتش از این هم بدتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
کاش میشد رای را پس گرفت تا حداقل احساس فریب خوردگی نمی کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
دولت تدبیر الکی و امید آبکی
شاید هم دولت کفگیر خورده بر ته دیگ
متاسفم من دیگه حرفی ندارم
لطفا این موضوع را به بحث بگذارید باور کنید اقتصاد ایران یک را چاره دارد که اگر در زمان حال و به سرعت و با شهامت به اجرا درآید مطمئن باشید خیلی از مسائل حل می شود و در غیر اینصورت دیگر فایده ندارد و اما راه حل قیمت دلار باید تک نرخی و قیمت آن بدون هیچ دخالتی توسط بازار آزاد تعیین گردد حاملهای انرژی چون برق گاز و بنزین و گازوئیل به نرخ آزاد توزیع و ما به التفاوت ریالی آن به صورت کامل به صورت یارانه به مردم پرداخت شود و به عبارت دیگر اقتصاد کامل آزاد به دور از هرگونه دخالت و زمینه سازی برای ایجاد رانتهای مختلف اداره گردد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
به احتمال زیاد شما از محتکران دلار هستید که از ارزان شدن آن ناراحتید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
اخوی مکانیزمت درست است اما توزیعت نه و حداکثر می توان 30 درصد عایدات حاصله را صرف دادن یارانه غیر نقدی به 60 درصد فقیر تر جامعه کرد و 70 درصد باقی مانده باید صرف عمران کشور و تولید شود چون در حال حاضر 75 درصد بودجه کشور حقوق و دستمزد است که بسیار مخرب است و باید حد اکثر 40 درصد باشد
چرا می خواهید همه کاسه و کوزه ها را بر سر رئیس دولت تدبیر و امید بشکنید؟
پاسخ ها
سعید از مارسی
| France |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
ازکدام تدبیر و از کدام امید حرف می زنید؟
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
دولت تدبیییییییییر و امییییییییییییییید
مجسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
شما هنوز دل به تدبیر و امیدش بستید
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
دولت شما کاسه کوزه ها رو هم برده دیگه چیزی نمونده که سرش بشکنیم!نکنه شمام باز قصد دارید " تکرار" کنی!
امیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
آبروی کلمه تدبیر را هم بردن
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
بنده یکی از کسانی بودم که هر دو دوره به ایشان رای دادم .ولی الان فهمیدم که ایشان و رقیبشان هیچ فرقی با هم ندارند . همه مث همن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
دلیل بدبختی مردم از یک طرف همین دولت تدبیر و امیده و از طرف دیگر جناح مخالف ایشون هست . مردم خوب میدانند که این فاجعه فقط تقصیر دولت نیست و دستهای دیگری هم در کار است . و غم انگیزترین نکته اینکه ملت کوچکترین اختیاری از خود ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
ما فقط حرف و شعار دیدیم... خبری از تدبیر وامید نبود....
ادمی به دولت امید شک میکند!!!بنظر میرسد که در نظر دارند برخلاف بیاناتشان فشار بر مردم را زیاد و نارضایتی عمومی را افزایش دهند!!!! چون حرفهایی میزنند که برازنده یک دولت نیست!!!در خفا هم قیمت خودرو را نجومی کردند !حالا بشین و ببین عواقب ناگوار را.ایکاش به این دولت‌ناامیدی رای نمیدادیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
کسانی با هدف بزمین زدن دولت روحانی فشار بر مردم را زیاد کردند که از فرجام برجام ناراضی بودند و از ابتدا سنگ انداختند و بقول خودشان خواستند با یک تیر دو نشان بزنند
مردم خوب واقعیات را میدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
ما هم واقعیات را می دونیم که خود دولت عمدا دلار را گذاشت بالا برود
بس نیست دیگر ناشناس ساعت ۶
سیاست های تحریمی و ظالمانه آمریکایی ها علیه کشورمان
این بی عرضگی محض است .گناه را گردن دیگران نیندازیم
اول سال گفته می شد ذخایر ارزی پر است و هیچوقت اینقدر پر نبوده است!
جای این مطلب انتقادی در سایت تابناک خالی بود. تابناک جون خدا پدر و مادرت رو حفظ کنه و اگر فوت شدن رحمت خداوند بر آنها که اینقدر خوب هستی و به فکر مردم هستی.
این عدد ۶ تا ۷ هزار تومان را از کجا اورده اید؟حجم نقدینگی ۳ برابر شده و در حال حرکت به سمت ۴ برابر شدن است پس دلار ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی کف قیمت است
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
دلار چند خریدی؟ 18 تومان خریدی؟؟؟؟
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
مثلا اومدی توجیح کنی؟! مبارک جماعت اصلاح طلب باشه این حجم نقدینگی!...کی عاملشه چه فرصت داخلی بوجود آوردید که مردم سرمایه گذاری امن داشته باشند تو صنعت.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
نه اتفاقا 5000 تومان خریدم چون سواد ان را دارم که کی بخرم و کی بفروشم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
پاسخ به ناشناس۲۳۵۷ دقیقه:
چه ربطی به دلار ۱۸ تومانی دارد تحلیل ان فرد از نظر خودش که شما او را متهم به خرید دلار ۱۸ تومانی میکنی؟؟؟؟
بودجه های سالانه را ببینید و ببینید قیمت دلار از همین ضرب و تقسیم فروش نفت و هزینه ها بدست می اید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
قربان در کشورهای دیگر هم نقدینگی سال به سال افزایش پیدا
می کند ولی دلار افزایش پیدا نمی کند
ان چیزی که باعث افزایش دلار می شود دلال بازی و تورم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
کف کردی؟
شما با برجامتون که می گفتین داشتید منفعت می بردین حتی در زمان حضور امریکا
حالا که رفته بیرون دیگر بماند
بسوز سیاست که سر و ته ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
معلوم شد چی گفتی سیاستمدار ؟
اگر نرخ واقعی دلار ۶ واحد هم شود ، یعنی تورم دو برابر شده است و دولت با تمام عملیاتش موفق نبوده است.
یعنی نیمی از این ثروت ظاهرا غیب شده است!
حال کجاست؟
شاید خواسته قیمت پائین نیاد
پاسخ ها
امیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
احسنت ایشان عامدانه سخن گفته چون کمبود دلار را باید با گرانی دلار جبران کنند
اگر با دستور سران قوا که به بانک مرکزی اجازه دخالت را در چند ماه گذشته دادن ورود نمی کرد معلوم نبود با مدیریت این اقایان دولتی دلار چند بود
برخی از منتقدین منتظر سخنرانی افراد دولتی هستند تا وقوع هر تغییری از جمله آب هوا را به نسبت داده تا با به مسؤل بتازند.
پاسخ ها
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
آخه کار نمیکنند که به کار کردنشون بتازیم فقط به مردم توهین میکنن و حرف میزنند.میشه فقط به اینا تاخت شما بهشون بگو روزی 3 دقیقه هم برای مردم کار کنند چشم ما به کارشون هم میتازیم!!
دلار ۹ تومن و ۱۴ تومن خیلی تفاوتی نداره، وقتی همه قیمتهاشون را براساس دلار ۱۸ تومن بستن و هیچکس هم قیمتشو پایین نیاورده.
توی ۱ماه گذشته چی ارزون شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
چرا ارزون شده.جون ملت بسیار ارزون شده
تا بساط دلال ها برچیده نشود در بازار ارز و دیگر بازارها مثل سکه و ماشین و مواد غذایی و مسکن که با گرفتن مالیات می شود مبارزه کرد وضع همین است
نرخ دلار 1150 تا 1157 تومان است و بزودی به این نرخ میرسد. همینطور بزودی امریکا نابود میشود و ما اقتصاد اول جهان میشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
احسنت
خدا قوت
پس برجام برجامی که می کردن در این چند سال همین بود
حتی من شهروند عادی نمی توانستم در این مدت برجام یک مراوده بین بانکی با خارج داشته باشم
خدا رحم کرد که بزرگان جلوی ایشون را در برجام های بعدی گرفتد
مردم را بیچاره ونا امید کردید تا میایم یه نفس بکشیم با حرفهای غبذ مسئولانه اوضاع را به هم میریزید
ما در بودجه نویسی و بحث حقوق ها دچار مشکل اساسی هستیم. به عنوان مثال
گفته میشود درامد کمتر از 2 میلیون و 300 هزار تومن معاوف از مالیات هستند! خوب درست الان اگر کسی درامدش 2.299.999 تومن باشد مالیات نمی دهد اما کسی که درامدش 2.300.001 باشد مالیات می دهد!؟ این کجایش منطقی و عدالت محور هست!؟ اینجا باید مقدار مالیات بصورت پلکانی باشد نه اینکه از یک مقدار رد شد کلا حذف شود!

از طرفی معیار حقوق چیست!؟ الان کارمندان دو اداره دراای حکم کارزگینی و حققوق یکسانی هستند اما مزایا و دریافتی متفاوتی دارند که جزو حقوقشان به حساب نمی اید!؟ بگذریم که چرا باید بعد از 40 سال همچنان در پرداخت ها در ادارات تبعیض باشد اما در هر حال معیار درامد برای معافیت مالیات ها و یا افزایش پلکانی حقوق ها را باید اصلاح کرد و کل دریافتی فرد مورد نظر باشد!

سختی کار ،میران مسولیت، میزان مراجعه ارباب رجوع، نوع و ماهیت کار، اهمیت کار، حساسیت کار ، تنش و استرس کاری و غیره باید در میزان پرداختی ادرات اثر داشته باشد نه اینکه چون یک اداره نفت می فروشد فیش حقوقی کارمندانش چند برابر اداره ای باشد که کارمندانش جان می دهند برای امنیت کشور!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
آقا جان من از این دولت تدبیر و امید خیلی خون دل می خورم اما شما اشتباه محاسبه دارین کسی که در آمدش یک ریال بالاتر باشه فقط برای همون یک ریال مالیات میده نه همه حقوقش
معلوم نیست چه کارشناسانی در دولت و بانک مرکزی دارند کار می کنند که عمدا نرخ ارز را پایین نگه می دارند برای چند سال و بعد ازاد سازی با نرخ های چند برابری از اصل واقعی که حتی با حرکات امریکا هماهنگ هستند بر فشار بر ملت
ما از وزارت اطلاعات و سپاه می خواهیم ورود کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
داداش اونا دارن تمام زورشون رو میزنن که قیمتا رسیده به ده تومن.نه واقعا فکر کردی همتی اومد و قیمت رو ده تومن کرد.خامید ملت خام.
نه برادر نرخ ارز ۳۲۰۰تومان است نه ۶تا۷تومان.عجب سیاست بازی هستید شما.
رییس جمهور بعد از پایان دوره ریاستشون محکوم خواهند شد
خب قشنگ معلومه این بالا رفتن قیمت ارز کار خود دولت بوده که خزانه رو پر کنه!
رییس جمهور اگر سیاست داشت و کمی اقتصاد میدونست که اوضاع قیمت ها اینچنین نبود ارزش پول یک سوم حقوق بگیر ها مخصوصا بازنشسته ها کلا تو این وضعیت داغون شدند کاشکی شهامت داشتند اقرارا میکردند که ما اینکاره نیستیم و استعفا میدادند
از رهبری میخواهیم ایشان را عزل بفرمایند.روحانی گرفتار بازی های سیاسی هستند. مردم در معادله ایشان ، نقشی ندارند. بالاخره در این مملکت کسی هست که دلش با مردم باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
:)))
ناشناس
| - |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
فرمایش و توصیه ای دیگری ندارین ؟
اونوقت من میگم اونجوریاست شما هی بگین نه
چرا مغلطه می کنی
روحانی گفته ذخیره اسکناس ارزی صفر بوده
هر اقتصاد دان تفاوت ذخیره اسکناس ارزی با ذخیره ارزی را باید بداند
حرف رییس جمهور هم درست بوده هر چند که دلیل صفر شدن ذخیره اسکناس ارزی را نگفته که انهم بدلیل تحریم بانکی حماس و حزب اله و بشار اسد وحوثی هاست و ناچار ملت ایران باید شاهد ریختن اسکناس دلار نقدی از سفره خود در چاه ویل انها باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
پرت و پلا نگو جانم ، مردم می دانند ، از بی تدبیری مدعیان تدبیر
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
خوشگل نمیدونی بدون اگرم اسکناسی بره از سهم بودجه نظامی که کمتر از 11 درصده میره.بقیه 81 درصد بوجه اسکناساش کجا رفته؟! .مردم آگاه شدن فرافکنی حواب نمیده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
تو رو با خانوادت باید لب مرز تحویل داعش میدادند تنا ببینیم باز به جنگ با داعش میتاختی یا نه
چرا این فرد استیضاح و برکنار نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
برای اینکه روحانی روحانی است
این رئیس جمهور(از وقتیکه ریاست را برعهده داشته باعث و بانی اینهمه گرانیهاست و ..........) عمدا این حرف را زده تا باز با تفاوت دلار جیب خودش و امثال خودش را پر کند................ انوقت شما هی سانسور کنید
خدارا شکر رئیسی نشد دلار بشه پنج تومن
این هم نتیجه اقتصاد برجامی.قرار بود حتی مشکل آب مردم هم با برجام حل بشه.الان میبینیم که واقعا همه مشکلات تمام و کمال حل شده!وای بر کسانی که گفتن با برجام مشکلات اقتصادی و معیشتی حل میشه ولی الان میگن اصلا هدف برجام رفع مشکلات اقتصادی نبوده!!
مقاله تان بوی جناحی بودن میدهد.
چرا در زمان‌اقای احمدی نژاد با فروش ۸۰۰ میلیارد دلار ایشان دلار ۸۳۰ تحویلی را ۳۷۰۰ رساندند و رفتند؟؟؟؟؟؟؟
تحریم های دوره ایشان دوباره امده که مردم رای دادن سال ۹۲ تا اینها نیاید.
خزانه ضعیف تحویل دولت بعدی داده اند و شما انتظار معجزه دارید؟؟؟؟؟
قیمت گوشت گوسفندی و مرغ و لب تاپ و لاستیک و .... گرانی اش سر به فلک‌کشانده ان وقت قیمت میخواهد ۶هزار تومان باشد؟؟؟؟
اقای احمدی نژاد با سه برابر کردن ارز ایا ایران را ضعیف نشان نداد با ان خزانه پر و پیمانی که از دولت اصلاحات تحویل گرفته بود؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
چرا دروغ میگید اولا 560 بوده دوما این همه اتوبان کارهایی که د رهر استان شد از هوا نیومده
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
برخی افراد به ذلت عادت کردند .این افراد داخل جهنم هم کم نمیارند و از احمدی نژاد و رئیسی مینالند. اگر چشمی دارید بازکنید و وضعیت پنج سال اخیر رو بدون تعصب و عقده نگاه و مقصر واقعی مشکلات را پیدا کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
شما خارج نشستی داری آسمون ریسمون می کنی حجم کارهای عمرانی زمان احمدی نژاد ده ها برابر دولت اعتدال اصلاحات است
ملت
| - |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
ظاهر از رای اشتباهی که به این دولت دادی خوشحالی متاسفم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
اتوبان مسکن مهر گرانی ارز اشتغال ایجاد شده در حد صفر محصول دوران وفور نفتی اقای احمدی نژاد
چه کلاهی رفت سرمون با رای به این آقا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
آخرش رییسی رای میاورد باز ترامپ میومد برجام رو بهم میزد دلار میرفت بالا رییسی مینداخت گردن دولت قبلی تا بخواد تقصیر خودش بشه دولتش تموم میشه دوباره اصلاحات میگفتند دیدید اگه به روحانی رای میدادید اینجوری نمیشد
ذخیره اسکناس دولت نه تنها 0 نیست بلکه بسیار زیاد است تا جایی که میتوان 2 سال بدون درآمد نفتی با همین اسکناس کشور را مدیریت کرد. اما دولت خودش اقدام به تزریق ارز نکرد تا قیمت بالا رفت و به نقطه جوش رسید. الان هم شاید برای جبران کسری بودجه خیالی در سر دارد!
پ کیا بخورن وببرن، نمیشه که، همیشه باد عده ای سود کلان ببرن
چرا نرخ ارز را بهم زدید؟؟؟؟؟!!!! نرخ ارز این نیست که شما میخواهی. این نرخ هم با بزن و ببند و زندان و اعدام در این حالت است
این بار که گذشت رییس چمهور بعدی قبل از انتخابات بگه نرخ ارز تا کجا مبره بالا البته دور دوم وووولعنت بر امریکا وزنده باد ریال زنده پرقدرت در منطقه
دم خروس خیلی وقته که زده بیرون .
طرف تو صحبت هاش از معیشت مردم می گه ...
یه سیاست مدار تلاش می کنه معیشت مردم رو در عمل بهبود ببخشه اما در سخنانش جملات امید بخش به زبون میاره تا هم دشمنان ایران دلسرد بشن و هم در داخل مردم ناامید نشوند .
وقتی کارهای بزرگ افتاد دست آدمهای کوچک ... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .
دولت عمدا میخواهد قیمت ارز بالا بماند! در ماههای گذشته هم از این نوع حرکات فراوان دیده ایم! الان کاملا مشخص است که سیاست دولت بالا نگگه داشتن قیمتها برای کاهش مصرف داخلی و صادرات هر نوع کالای ممکن برای ارزآوری است. در واقع دولت دارد هزینه هایش را به قیمت فقر روزافزون مردم تأمین میکند .
پاسخ ها
ماهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
متاسفانه بنظرم درست میگین :(
جاب آقای روحانی برادر بزرگوار چرا تمام هم و غم خود را متوجه کشور ایران نمی کنید. باور کنید اگر وضعیت این کشور در شرایط مطلوبی قرار بگیرد آنوقت مردم دیگر کشورها بطور ناخودآگاه به سمت آنچه مد نظر شماست جلب خواهد شد. فعلاً که در تمام زمینه ها اقدام شما جواب عکس داده است.
دلار 6 تومان باشه قبول حقوق ما هم دو برابر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
چشم حتما.البته اول صبر کن به اهنگر دادگر بودجه بدن که تا به دی ان آ بگه دنا!!!بعدش چشم اگر چیزی موند میدییم به شما
این تیم دولت به خاک سیاه نشون ماهارو.بخدا سردرد گرفتم از بس دارم پسرفت میکنم.بخدا نمیگزرم از این روحانی و احمدی نژاد که16 سال از بهترین دوران زندگیم که از 20 سالگی شروع شد و تا بحال ادامه خواهد داشت.وای بر ما و ملت ما که اینا رو انتخاب کردیم.
واقعا روحانی اقتصاد این مملکتو نابود کرد بنظر من اگه رییس جمهور نداشته باشه بهتر اداره میشه چون روحانی اصلا این کاره نیست چیزی از اقتصاد نمی داند که بتونه تصمیم درست بگیره فقط یهچیز خوب بلده اینکه تمام مشکلاتو گردن احمدی نژاد بندازه در صورتی که حداقل احمدی نژاد شجاعت تصمیم گیریرو داشت براش تصمیم نمی گرفتن
وقتی دلاربه 19هزارتومان رسید مرغ کیلویی 8هزارتومان شد حال که طبق ادعای دولت روحانی دلارپایین آمده قیمتها لجام گسیخته ای که باافزایش دلار 100برابرگردید در همان قیمت ثابت ماندند ویا درحال افزایش هستند ومرغ به بالای 14هزارتومان رسیده لذا دشمن ملت ایران در داخل است نه درآمریکا بنابراین تجربه تلخ به ماثابت نموده دولت روحانی دنبال منافع ملت ایران نیست ودنبال منافع کشورهای بیگانه هستند
قیمن مایحجتاج ملت همزمان بابالارفتن ارزش دلاربطور لجام گسیخته بالا رفته وباپایین آمدن قیمت دلاربازهم درحال افزایش است وروحانی همچون 5سال گذشته فقط حرف میزند و آمار دروغ تحویل ملت میدهد
احمدی نژاد بیا
قدر تو را ندانستیم بیا
دلار 1000 تومان بود بیا
شد 3000 تومان بازم بیا
دلمون برات تنگ شده بیا
احمدی بیا
اگر دولت شفاف سازی نکند که میگویی چرا دولت شفاف نیست و اگر شفاف سازی کند و حقیقت را بگوید می گویید چرا اینگونه گفت . بفرمایید دولت چکار کند؟
ترا به خدا بنشینید دور هم یک فکر اساسی بکنید ول کنید این حرفها را ، زندگی برای ما جهنم شده
علت اصلی افزایش ناگهانی قیمت ارز اعلام تبدیل نرخ سود از روز شمار به ماه شمار بود که به معنای کاهش بیش از پیش سود بانکی بود که مردم دریافت می کنند حال انکه بانک ها سود خود را از وام گیرندگان مثل قبل دریافت می کنند. آدرس غلط ندهید. با یک سری تصمیم غلط موجب هدایت پول مردم از بانک ها به بازار سکه و ارز می شوید و بعد دنبال مشکل در جای دیگری می گردید.
نفت بفروشید به چین بجای اسکناس دلار، یوآن وارد کنید ، حداقل ثبات داره یوآن و تورم ناچیزی داره.
آقای روحانی مدعی استاددورزدن تحریمها لطفا پاداش تیم پرسپولیس راکه بخاطر تحریمها موفق به گرفتنش نشدند بگیر 80درصد ملت ایران رازیرفشاراقتصادی له کردی 24میلیون رای دهنده ضمن ابراز پشیمانی میکنند
نرخ واقعی سیزده تومنه. مملکت بیفته دست شما دیگه می خواین بهتر بشه؟
من پیش بینی می کنم که عملکرد آقای روحانی شبیه و مثل مرحوم منتظری است که به قول خودش اگرتصمیمات سخت واولویت سوم را نمی گرفت که آن چاپ پول بدون پشتوانه است بهتر بود هر روز می گوید من تورم کنترل کردم . نرخ تورم تک رقمی کردم . جلوی افزایش قیمت کالاها را گرفتم وظیفه چه کسی است که این کارها را بدون منت برای خدا انجام دهد .
شايد تدبير رييس جمهوراينطور باشد .
آقای رئیس جمهور و دولت موافق کاهش نرخ ارز نیستند. چون نمی توانند پاسخگوی مطالبه ی جامعه برای کاهش قیمت ها باشند. آقای روحانی دنباله روی دولت سازندگی است و نتیجه ی سیاست های این دولت نیز همانند دولت سازندگی تقویت سرمایه داران و به فقر کشاندن حقوق بگیران است.
این دولت بزرگترین کاسب دلار است.
به نظر میرسد دولت آقای روحانی یکی از ضعیف ترین و شاید نالایق ترین دولتها پس از انقلاب اسلامی است. چند روز پیش سایت تابناک مقاله ای در مورد نفوذ عوامل بیگانه در نهادهای اقتصادی منتشر کرد. این نفوذی ها چه کسانی هستند؟
دولت و رئیسش؟
مردم؟
و یا مردگان در خاک؟
دنبال نفوذی ها نگردید. آنها در مقابل چشمانتان و هم سفره ی خودتان هستند!
وقت دولت روحانی بالاخره تمام خواهد شد و آنچه در تاریخ ثبت خواهد شد نه آنگونه خواهد بود که اینان می پندارند.
چی شد اینجا سخنان روحانی اثرگذار شد؟ قبلا که هر چه می گفت ما ذخایر به انازه کافی داریم مردم نگران نباشند هیچ تاثیری نداشت.
کسی سوال نمیکنه با۸۰۰میلیارد درآمدهایی در دولت گذشته چکار مثبتی برا مردم انجام دادن.
این مملکت. اگر بخواهند ظرف سه سال. بزرگترین اقتصاد غرب خاورمیانه می شود. اولین شرط آشتی ملی وبا گرامی داشتن هویت ملی ودنیاطلبند ومشارکت همه آحاد ملت ایران در اداره کشور. و دومین شرط تعامل با دنیا وپایان دشمنی. سومین شرط کار کار کار وحرافی تعطیل. چهارمین شرط. کوچک کردن دولت. وحذف تمامی نهادها وارگانهای موازی واداره کشور به شکل غیر متمرکز.با بازنگری قوانین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
قرار نبوده و قرار هم نیست که ایران قدرت برتر اقتصادی منطقه بشود.همین روالی که در پیش گرفته ایم مورد پسند دنیا هم هست.
خالی کننده خزانه تنها توئی آقای روحانی نه کس دیگر ! 18 میلیارد دلار را ریختی تو دامن دلالهای اماراتی و سعودی با این تدببیر و کلیدت !!!!
به همان دلیل که محمود به هم زد. وقتی در کشوری رانت خواری باشد چیزی برای تولید وافزایش ارزش پول ملی ندارد مجبور است با سرکیسه کردن مردمش بودجه های خودشون ودیگرکشورهارا تامین کند
ای بابا باز هم از این حرف ها باعث گرانی فقط فقط دولت است تمام مثل برنج تایلندی در پارسال که دلار 3750 بود هر کیلو 3400 تومان بود سال 97 که دلار دولتی شد 4200 شد 3750 در برج 3 ماه رمضان باز هم شد4750 در برج 10شده 5900 پس ببینید چه تفاوتی داره سود این مبلغ تو جیب مردم میره نه عزیزم تو جیب دولت است پس این نوع برنج به نرخ دولتی وارد شد تو تایلند که کرون نشد ه پس شما حساب کنید چند هزار تن از این نوع برنج آومده تفاوت 5900تا 2400میشه 2500تومان تو هر کیلو جمع بزنید ببینید چه قدر میشه پس دولت اگر این کار رو میکنه چه انتظاری از دلال باید داشت واقعاکه ..مرغ هم به این صورت این فقط 2قلم از کالا اساسی ...........
دولت و در راس ان شخص ریس جمهور در روند افزایش نرخ ارز ودر نهایت تورم ۱۰۰ درصدی حاکم بر اقتصاد کشور مقصرند . ندانم کاری دولت امید فراتر از تورم میباشد چرا که در سایر بخشها نیز موفقیتی نداشته است
اگر واقعیت را رئیس جمهور گفته که گفته است پس دلار قمیت واقعی اش بین 6 و 7 هزار نیست.
سخنی با رئیس جمهور:
آقای رئیس جمهور درآمد حاصل از افزایش قیمت های حامل انرژی قبل و بعد از هدفمندی یارانه ها چقدر است و چگونه مصروف می شود
یارانه ما را بعد از 4 ماه ریاست جمهوری قطع نمودید و اظهار داشتید که به یارانه محرومین خواهید افزود. نه تنها افزایش ندادید بلکه سفره آنها و ما هردو را تنگ تر نمودید
شما با چه استدلالی یارانه ما را قطع نمودید درحالی که همه دنیا به همه مردمش یارانه ها در قالب های گوناگونی اعم از بهداشتی و درمانی و انرژی و خوراکی و مسکن و.... پرداخت می کنند درحالی که ممکن است هیچ منابع خدادادیی دیگری مانند نفت و گاز و جنگل و منابع معدنی فراوانی مانند ایران را هم در اختیار نداشته باشند
من بعنوان نمونه طرحی خدمت شما ارائه می کنم یارانه 80 میلیون ارانی را در ماه اول 1000 تومان بردارید و در یک شهر محروم هزینه کنید که مردم هم بدانند چه کاری انجام دادید مثلا در آن شهر همه خیابانها را سر و سامان دهید و 80میلیارد عدد کمی نیست که یک شهر مانند سراوان را سر و سامان دهد ولی بقین دارم همین 80 میلیارد را نه تنها هزینه نمی کنید بلکه یک هیئت مدیره تشکیل می دهید و در نهایت پول را در قالب پاداش و حق الزحمه به اعضا می دهید و یک کار مختصری هم انجام می شود و در گزارش بوق و کرنا می شود
ایران با داشتن منابع خدادادی هرگز تحریم آنگونه که شما می گوئید در زندگی ما تاثیری نخواهد داشت ولی تحریم جیب مدیران را پر پول تر و ما را لاغر تر می کند چون شما دولت مردان حرف رهبر بزرگوار ما را آنگونه که باید عمل کنید متاسفانه کمرنگ و در حد جلسات عمل می کنید
ممکنه لطفا محاسبات خودتان را درباره نحوه نرخ دلار را اعلام فرمایند تا بدانیم چگونه حساب کردید ؟
چطور میشود نرخ دلار که تا چند ماه پیش ۳۷۰۰ تومان بوده یک مرتبه ظرف مدت کوتاه دوبرابر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
ارز دولتی 3700 بود، ولی ارز آزاد 4100 بود حدودا در بهمن و اسفند 96
همه اتان دستتان در یک کاسه است اصلاح طلب و اصولگرا
علت گرانی دلار و سکه، ماه شمار شدن سود سپرده کوتاه مدت است. بقیه کالاهای سرمایه ای هم گران خواهند شد.
خب ارز داشت پایین می آمد و این به ضرر دولت بود. دولت ارز را می فروشد و با ترساندن مردم و نمایندگان آنان را گروگان گرفته و خواسته های خود را القاء می کند.
جناب روحانی ملت بزرگوار راسر انگشت خود میچرخانند،باید احمق باشیم که فکر کنیم ایشان این صحبت را سهوی بیان کرده اند.
برای ایجاد التهاب کارشناسان اجیر هفته پیش در تلویزیون دست بکار شدند و مجددا مردم را ترساندند.تا دوباره به دلارهای بی پشتوانه امریکا دل ببنیدند.
حسن کلیدشو کرده تو چش ملت. کلیدشو درم نمیاره آخه دیه.
فتنه گر اول واخر خود دولته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
دقیقا بازیگردان این اتفاقات فقط دولت است و بس
اگه بذارن دکتر روحانی کار کنه، قیمت ارز تا 1000 تومن هم می رسه ولی عده ای نمی گذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
کارامد نیست
امیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
بخدا قسم من هم اگر جای روحانی آدمهایی مثل تو گیرم می افتاد . همین کار را می کردم . . بدبختی ایران اینه که همه خود رو عقل کل می دانند .
آقای عزیز نظر کارشناسان اقتصادی رو بخون ببین چه خبره . آخه شماها کارشناسان اقتصادی یا سیاسی هستید که اظهار نظر می کنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
اینقدر دکتر دکتر نکن جانم.من دکترم که بعد از کنکور دوازده سال درس خوندم نه این آقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
بعد اونوقت کی دست ایشونو گرفته که کار نکنه؟؟؟؟؟
از خواب خرگوشی بیاید بیرون و عامل فقر و شکاف طبقاتی وحشتناک ایجاد شده را ببینید.
در ضمن اگر نمیتوانند کار کنند ولی میتوانند که بروند
بهرام
| Germany |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
کی نمیزاره کار کردن عرثه میخوتد
ارز به روحانی کاری ندارد به تولید است که فعلا تولید صفر است .با زور نمی توان قیمت ارز را پایین اورد
وقتی خود دولتی ها دلال باشن از این بهتر نمیشه
خوب ورشکست شدید دیگه
واییییییی
کاملا صحیح است .این حرف اشتباه بسیار بزرگ بود.
این سخنان اشتباه نبود به عمد بود . دولت نمیخواهد ارز از یازده یا ده پایین تر بیاید . به همین دلیل گفت که ذخایر ما صفر بود که به ولا صفر نبود و الانم صفر نیست . دوماه پیش که ارز با سرعت بالایی داشت پایین می امد دولت نابهنگام امد به بانکها گفت شما بخرید . که بعد این اعلام کاهش متوقف شد . مردم دیدند اگه قراره پایین بیاد پس چرا دولت میخره ؟ پس نفروشیم
نتیجه چنین رفتارهایی است که عده ای معتقدند که بالا و پایین رفتن ارز عمدی است. یعنی رئیس جمهور نمیدونسته بازخورد این حرف در جامعه چه خواهد بود؟
هر چند این نظر انتشار نخواهد یافت. چرا که فقط برخی خبرها قسمت نظراتش فعاله. جاهایی که ناشر نیاز داره تا حرف خودش رو از زبان پیام ها بزنه.
بهر حال موفق باشید و ازاده و امین در انتشار خبر و نظرات
دیگر حتی کارگرهای ساختمانی کشورهای همسایه هم می دانند که دولت به عمد (و دولت قبلی، فرقی نمی کند) ارز را بالا پایین می کند تا هزینه های خود را جبران کند... چیزی که مهم نیست به خاک سیاه نشستن ارزش نداشته پول ملی است
خدایا ما را نجات بده.
چرا مجلس هیچ کاری نکرد و هیچ تذکری نداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
مجلس فکر این بود که ظهر ناهار چی قراره سرو بشه!!!! مجلس؟؟؟؟؟؟؟
دولت باید نسبت به کاهش نرخ ارز اقدام کند، قیمت اجناس را مرتبا" نسبت به کاهش آن پایین بیاورد، مردم از این وضع فعلی رنج می برند و ناراضی اند، مدیریت باید منطقی باشد. الآن نرخ ارز بسیار بالاست. چرا با بعضی حرکتها موجب التهاب و افزایش نرخها می شوند؟ و چرا اقدامی منطقی در جهت کاهش قیمتها نمی شود؟
پاسخ ها
امیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
چشم دولت حتما به توصیه شما عمل خواهد نمود.
به راستی چرا برخی از مسئولین ارزش اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی وروانشناسی جایگاه خودرا نمی شناسند .شاید چون ارزان به کف آورده اند.چرا رییس جمهور یک کشور بحران زده که مردم آن کشور چشم به دهان مقامات عالی دوخته اند تا بر اساس رهنمود های انان واظهارات آنان در زندگی خود تغییر و تحول بوجود آورند وتصمیمات جدی بگیرند بدینگونه غیر کارشناسانه وبا بی تدبیری وفقط برای نشان دادن میزان تلاش وتدبیرخود در اداره کشور سخن میگوید ورازهای سر به مهر مملکت را برای دشمن دوست افشا میکند وروان جامعه وبازار را دچار تلاطم میکند .وبا عث افزایش هزینه برای مردم می شود .
به نظر من مردم ما هم برای سال آینده میتونن برای شرکت در انتخابات به شرطی رای بدن که دلار بشه 1000 تومان
پاسخ ها
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
درود به شرفت یکی این و اینکه آغازادهاشون رو از مناصب مدیریتی عزل کنند و جواب بدن چه خدمتی در طول تصدی پستشون انجام دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
انشالله مردم به این بصیرت برسند که باید دولت را تحت فشار گذاشت.
دولتی که به ملت خودش رحم نمیکند باید برای بقایش شرط و شروط گذاشت:
رای نمیدهیم تا قیمت ارز به قیمت قبلی باز گردد والسلام
امروز رفتم لاستیک بگیرم فروشنده میگه چند روزی هست قیمت لاستیک ایرانی زیاد شده و قیمت لاستیک خارجی کم داره میشه. داستان کاهش قیمت دلار و افزایش مرغ و ... هم در همینه. دولت داره تمام تولیدات داخلی ( مواد غذایی، پتروشیمی و ...) را برای ارز آوری صادر میکنه و از اون طرف اجناس خارجی ارزون قیمت وارد می کنه و به قیمت دو سه برابر دست مردم میده.
ولی چرا این طوری شد. حالا چی می خواد سرمون بیاد.خدایا خودت رحم کن؟حالا ما چکار بکنیم
این که بار اولشون نیست از قصد میخوان ارز قیمتش بالا بره,
از سال قبل برید نمودارارو نگاه کنید وقتی بازار کاهشی میشد نرخ ارز یهو اگر شده, یک ریال نرخ ارز بانک مرکزی افزایش میدادن یهو باز بازار افزایشی میشد این سیکل بارها تکرار شد, مثل چند وقت پیش که ارز افت.کرد و بانکها دستکر گرفتن.ارز رو گروتتر از صرافیا بخرن.باز روند کاهشی متوف شد, برید خودتون ببینید میبینید که خود دولت با سیاست نمیزاره ارز واهشپیدا کنه دلیلیلش چیه خدا میدونه!!!
چرا باید عده ای. دوحقوق بگیرند. وعده کثیری جوان. هیچ. شغل. وحقوقی. نداشته باشند؟ مجلس. ودولت. حق ندارند. برای. صندوقهای. تامین اجتماعی. وبازنشستگی. هزینه تراشی. کنند..
پس فکر می کنید برای چه وقتی در ماههای ابتدای سال ، هربار که رئیس بانک مرکزی می گفت مردم نگران نباشند اوضاع تحت کنترل است ، مردم به صرافی ها هجوم می آوردند ، زیرا خوب می دانستند که دولت به چه روزی افتاده است ،
جالب اینکه در ان روزهای پر التهاب به جای اینکه خرید و فروش ارز را متوقف کنند اجازه دادند قیمت ها به سطح فعلی برسد ، خودروسازان فروش را متوقف کنند تا بعدا سه برابر گرانتر بفروشند ،
خلاصه اینکه شما تعریف آکادمیک و معنی لغوی کلمه دولت را زیر سوال برده اید ،
ما به شما رای دادیم و شمابه مدیرانتان حقوق می دهید که دقیقا از وقوع چنین مسائلی جلوگیری کنید ،
مثل اینکه دشمن نصف خاک ما را اشغال کند و مسئولان در عوض دفاع ، مصاحبه کنند که دشمن خیلی قوی است
جناب رییس جمهور لطفا استعفا، شمااینکاره نیستی، برو بگذاریه کسی بیادکه راه تنفس مردموبازکنه
جناب آقای روحانی
یادتان هست که فرمودید چنان رونقی در زندگی مردم ایجاد می کنم که نیاز به یارانه نداشته باشند؟
شما یارانه ما را قطع کردید و من عاجزانه از شما تقاضا می کنم لااقل یارانه من و خانواده من را برگردانید
آقای رئیس جمهور کارشناسان شما چگونه گزارش به شما می دهند را من نمی دانم ولی می گویم که تیم اقتصادی شما نمره صفر گرفتند
معنایش هم همین هست که لااقل بجای اینکه با بی خیالی در مجلس هر چه دلتان می خواهد می گوئید از ملت عذرخواهی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
ایران مثل ژاپن نیست که مسئول عذرخواهی کنه
آقای روحانی در مصاحبه علی برکته الله با رشید پور قبل از سال گفت که ما ذخیره کافی داریم و صحبت از کنترل قیمت دلار زیر 4300 می کرد. الان میگه ذخیره نداشتیم.
خخخخخخخخخخخخخ
روحانی از دور دوم تغییر کرد، پس از انتخابات 96 یک روحانی داریم که با قبل از 96 متفاوت است. دیگه نیازی به رای مردم نداره. حالا بازار و دلار و گرانی و مردم این وسط چی بشن اهمیتی نداره
برادر. خواهر. آنوقت که با شتاب میری پای صندوق یک کم فکر کن. فله ای رای نده. گول رنگها را نخور.
اوووووووونچنان رونق اقتصادی .....
جالبه، دلار 3400 بود، حالا تیتر میزنید قیمت اصلی 6 تا 7 تومان. خوابش رو ببینید.

.
روحانی / استعفا /
مخالفان این دولت هم بدون ارائه یک راه حل فقط "نق" می زنند
وقتی سود بانکی کاهش پیدا کرد مردم پول هایشان را از بانک ها به مجاری دیگر رهسپار کردند
باسلام آقا ی روحانی که مثل ماقشرکارگر سختی وبدبختی نکشیده ونمی کشه فقط حرف میزنن ولی عمل نکنه ۱کیلوگوشت مرغ شده ۱۳۰۰۰هزارتومن ازکجابیاریم براین وبچه ام بخرم الهی ریاست آقا روحانی زودتر تمام بشه تافقروبیچارگی بیشترنکشن مردم ایران.حیف رای که بهش دادم.
انتخاب 1400 با لاریجانی یا جهانگیری یا عارف= ادامه راه روحانی ...
یک سوال
بنا به اظهار رئیس جمهور اوایل سال ذخیره ارزی تقریبا صفر بود در حال حاضر هم که نفت ایران تحریم شده و صادرات نسبت به قبل کمتر شده است در آن صورت وضعیت فعلی ذخیره ارزی کشور از کجا و چگونه تامین شده است؟
بنده به عنوان یک ایرانی هر چه سعی میکنم نمیتوانم ویژگی های یک رئیس جمهور کارامد را در ایشان پیدا کنم . نه بیان مناسبی دارد و نه فیزیک مناسب و نه تفکر سیستمی. فقط به عنوان یک شهروند عادی قابل احترام است .
دلار بازار باید 5500 باشه!
آقا. یکی جلوی این اقای تدبیر و امید را بگیره. ما اکه بخواهیم شما صحبت نکنید باید چه بکنیم؟
نمایندگان مجلس طرح عدمکارامدی رییس جمهور و عزل آنرا کلید بزنند. تا کلید روحانی به قفل درب آسیب بیشتر نزده
جناب رییس جمهور می شود لطف بفرمایید اسامی کسانی که نگذاشتن دلار پایین بیاید را به مردم و قوه قضاییه اعلام فرمایید
نرخ دلار7 تومان است نه 7000 هزار تومان ......این قدر به گوش مردم نخواندید ....مردم هیچ کدام اراینهارا قبول نمیکنند .بروید دنبال کارتان
نرخ ارز دلار از همان اول و یا اواسط سال 1396 و 1387 این مبلغ بود ؟ واین یعنی زمانی که دلار را 4200 تومان اعلام کردند ؟
جناب آقای روحانی شما سخنان دو پهلو زیاد می گوئید یک زمان صحبت از مهار نرخ ارز می کنید که ما همه ذخایر را داریم حالا هم در مجلس می گوئید چیزی نداریم
شما چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید یارانه حق تک تک ملت ایران هست و نجومی بگیران شما روزی در پیشگاه مردم قرار می گیرند و باید تاوان همه دریافت های نا متعارف رابدهند
اگر رهبرمان روزی حتی اشاره بکنند که مدیران شما نگاهشان به کدخداست همه را رسوا خواهیم کرد
با سلام
دوستان مشکلات اقتصادی فعلی ما بعلت تحریم ها است. ولی باید در نظر گرفت که تحریم ها به این دلیل اثر گذار بودند که دولت ها بستر سازی مناسب نکردند. و الان هم نمیشه در مدت یک یا دوسال این بستر را فراهم کرد. متاسفانه با لغو معافیت ها و کاهش ذخایر ارزی دولت دیر یا زود دوباره دولت برای جبران کسری بودجه ناچار نرخ ارز را بالا می برد.
به نظر می رسد هیچ نشانه ای از اصلاح ساختار اقتصادی ایران دراین مقطع زمانی وجود ندارد.
اگرمن بجای روحانی بودم زودتراین کلیدمو برمیداشتم ومیرفتم وباعذرخواهی میگفتم ببخشیدمن اینکارنیستم!!!.
خلطف کنند ساکت باشند
مغازه کوچه آقای روحانی هیچ چیز گرون نشده ... صرافی نزدیک کئچه آقای روحانی دلار هفت تومان میده ...
انگارمرسوم شده که ازسال ششم ریاست جمهوری تاپایان سال هشتم آقایان باید گند بزنند به کشور.دردوره احمدی نژاد شاهد این موضوع بودیم ودردوره روحانی هم همینطور.بنابراین پیشنهاد می کنم دوره ریاست جمهوری را5 ساله کنیدو تصویب کنید که هررئیس جمهورمی تواند فقط دریک دوره 5 ساله رئیس جمهورباشد.
نویسنده محترم!
لطفا بدون ترس بفرمایید نرخ واقعی بنزین چقدر است؟
استراتژی ایشون اینه که فشار تحریمها روی دوش ملت بیفته.الان دقیقا قیمت بازار آزاد رو صرافی های بانکهای دولتی دارن تعیین میکنن.اگه بخان یک شبه میتونن قیمت رو برسونن به قیمتهای پارسال.اما دولت میخاد نقدینگی که دست مردمه رو جمع کنه.جیب خودش رو پر کنه و ملت رو توی شوک قیمتهای نجومی نگهداره.حالا بعضی وقتها هم مانور کاهش قیمت 5 درصدی میدن که بگن ما به فکر مردم هستیم. این وضعیت وحشتناک مردم رو داره له میکنه.
با راه اندازی کمپین عدم خرید خودرو با قیمتهای نجومی وبی کیفیت، به قشر آسیب پذیر ومزدبگیر(کارگران وکارمندان) جامعه وتولید خودروهای با کیفیت کمک کنیم تا ایمن سفرکرده وشاهد حوادث وتصادفات ناگوار و ترافیک خسته کننده وسرسام آورنباشیم
همه سر و ته یکی هستید!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر