بازدید 9737
پیمانه اقتصادی؛

عملیات بانکداری در هند فلج شد/ عراق به خرید گندم روسیه علاقه مند شده است/ امیدواری روسیه به افزایش قیمت نفت/ رکورد ۹۲ درصدی افزایش قیمت مسکن

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ترامپ و بریگزیت بزرگ‌ترین ریسک‌های اقتصاد آلمان، فکری برای گرانی‌ها در بودجه سال آینده کشور شود، قیمت کدام محصول سایپا رسما افزایش یافت؟، تولید ٢۵۴٠ هزار تن مرغ زنده در سال ۹۶، خروج ارز برای واردات بیش از ۲ میلیون دلاری روغن کرچک به کشور و تعطیلی دولت آمریکا، مهمترین عامل بالا رفتن قیمت فلز زرد را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 28 December 2018
عملیات بانکداری در هند فلج شد/ عراق به خرید گندم روسیه علاقمند شده است/ امیدواری روسیه به افزایش قیمت نفت/ رکورد ۹۲ درصدی افزایش قیمت مسکنپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ترامپ و بریگزیت بزرگ‌ترین ریسک‌های اقتصاد آلمان، فکری برای گرانی‌ها در بودجه سال آینده کشور شود، قیمت کدام محصول سایپا رسما افزایش یافت؟، تولید ٢۵۴٠ هزار تن مرغ زنده در سال ۹۶، خروج ارز برای واردات بیش از ۲ میلیون دلاری روغن کرچک به کشور و تعطیلی دولت آمریکا، مهمترین عامل بالا رفتن قیمت فلز زرد را در بر دارد.

ترامپ و بریگزیت، بزرگ‌ترین ریسک‌های اقتصاد آلمان
در نظرسنجی رویترز از صاحبان صنایع بزرگ آلمانی، آن‌ها گفته‌اند انتظار ندارند اقتصاد وارد رکود شود، اما انتظار دارند رشد اقتصادی در سال آینده به کمتر از ۱.۵ درصد برسد. دیتر کمپف، مدیر انجمن صنعتی آلمان گفت: بزرگ‌ترین ریسک کوتاه مدت بریگزیت است. اگر انگلیس بدون رسیدن به توافقی مشخص، اتحادیه اروپا را در ماه مارس سال آینده ترک کند، ضربه‌ای بزرگ به تجارت و کسب و کار‌های اتحادیه اروپا وارد خواهد شد. اقتصاد انگلیس در معرض رکود قرار گرفته و این مسأله غیرمستقیم اقتصاد آلمان را نیز تهدید می‌کند.

اریک شوایتسر، رئیس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان نیز در همین رابطه گفت: شرکت‌های آلمانی از احتمال جنگ تعرفه‌ای با آمریکا نگرانند. خطر تعرفه‌ها هنوز برطرف نشده و روی میز است. شوایتسر افزود: برای دو طرف ضروری است که به تلاش‌هایشان برای یافتن راه حل خاتمه اختلافات تجاری از طریق مذاکرات شدت ببخشند.


عملیات بانکداری در هند فلج شد

به دنبال اعتصاب بانک‌های خصوصی و خارجی به نشانه اعتراض به ادغام ۳ بانک بخش دولتی هند، عملیات بانکداری در این کشور، یک روز فلج شد. همچنین ظرف یک هفته اخیر، این دومین اعتصاب بانکی در هند است و بیش از یک میلیون کارمند بانک در سرتاسر این کشور در این اعتصاب شرکت کرده‌اند. اعتصاب اخیر توسط «مجمع اتحاد اتحادیه بانک» که حامی بانک‌ها در هند است، فراخوان زده شده است.

این اتحادیه بانکداری به ادغام «ویجایا بانک» و «دنا بانک» با بانک «بارودا» اعتراض دارد. خدمات بانکداری از قبیل: سپرده گذاری، برداشت از شعب، پاس کردن چک، صدور حواله و دیگر عملیات‌های بانکی به دلیل این اعتراض گسترده در هند، یک روز متوقف شده است، حال آنکه دولت هند اعلام کرده که این ادغام منجر به افزایش درآمدی ۱۴.۸۲ تریلیون روپیه‌ای و یکپارچگی سومین بانک بزرگ در هند می‌شود.

در حالی که «مجمع اتحاد اتحادیه بانک» هند بر این باور است که این ادغام به نفع بانک‌ها و مشتریان نیست. «مجمع اتحاد اتحادیه بانک» هند اعلام کرد که دولت خواستار افزایش در اندازه بانک‌ها به واسطه ادغام است؛ یعنی ادغام چند بانک دولتی به یک بانک که این موضوع منجر به تعطیلی شمار زیادی از شعب و به دردسر افتادن مشتریان می‌شود.

بر پایه این گزارش، پیشنهاد ادغام بانک‌ها در هند از زمانی مطرح شد که بزرگترین بانک هند یعنی «استیت بانک»، ۵ بانک زیر مجموعه خود را ادغام و «بهاراتیا ماهیلا بانک» را مالک شد. این ادغام بستر را برای «استیت بانک» هموار کرد تا یکی از ۵۰ بانک بزرگ جهان شود. در حال حاضر اتحادیه بانکداری هند اعلام کرد، به جای ادغام به افزایش حقوق و ارتقای شرایط بهتر کارمندان بانک توجه شود؛ ضمن اینکه رئیس کل رزرو بانک هند حامی این فراخوان‌هاست.

گفتنی است، اقتصاد آلمان سال گذشته ۲.۲ درصد رشد داشت که پیش بینی می‌شود، این رقم برای سال جاری به ۱.۵ درصد کاهش یابد./اسپوتنیک


فکری برای گرانی‌ها در بودجه سال آینده کشور شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، مشکلات اقتصادی و معیشتی را از نگرانی‌های موجود در کشور برشمرد و گفت: باید در بودجه سال آینده برای مشکل گرانی‌ها و معیشت مردم فکری شود. وی عصر پنجشنبه در دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع گرانی‌ها مردم را آزار می‌دهد و برخی از مردم در تأمین مایحتاج اولیه خود دچار مشکل هستند. وی بخشی از مشکل گرانی را ناشی از بی انصافی برخی از کسبه و تجار عنوان و تصریح کرد: عده‌ای که بالا رفتن ارز را عامل گرانی اجناس و محصولات خود می‌دانستند، اکنون با پایین آمدن قیمت ارز و دلار حاضر نیستند قیمت‌ها را پایین بیاورند.

قیمت کدام محصول سایپا رسما افزایش یافت؟

با اعلام رسمی شرکت‌های خودروساز، قیمت برخی انواع خودرو رسما افزایش یافت که بر این اساس نرخ پراید ۱۵۱ (پراید وانت) حدود ٢٨ میلیون تومان شد. در فهرست قیمت جدید سراتو آپشنال ۱۶۰۰، ۱۷۶ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین قیمت سراتو آپشنال ۲۰۰۰ نیز ۱۹۶ میلیون تومان اعلام شده است. چانگان نیز ۱۲۷ میلیون تومان و پراید SE ۱۵۱ هم  ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. /مهر

تولید ٢۵۴٠ هزار تن مرغ زنده در سال ۹۶

بر اساس نتایج سرشماری از مرغدار‌ی‌های پرورش مرغ گوشتی در تابستان سال ١٣٩٧، تعداد ٢٠٥٢٠ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور وجود داشته است که از این تعداد، ١٥٣٢٢ واحد فعال و بقیه (٥١٩٨ واحد) غیر فعال بوده است. سرشماری از مرغدار‌ی‌های پرورش مرغ گوشتی در تابستان سال ١٣٩٧ توسط مرکز آمار ایران انجام شد. در این آمارگیری از وجود ٧٧٤٩ نفر روز آمارگیر، بازبین، مسئول گروه و کارشناس استفاده شد. بر اساس نتایج این آمارگیری در سال ١٣٩٧ تعداد ٢٠٥٢٠ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور وجود داشته که از این تعداد، ١٥٣٢٢ واحد فعال و بقیه (٥١٩٨ واحد) غیر فعال بوده است. این در حالی است که در سال ١٣٩٤، ١٨٠٩٣ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در کشور بوده که از این تعداد ١٢٥٧٣ مرغداری فعال و مابقی (٥٥٢٠ واحد) غیرفعال بوده است. همچنین تعداد مرغداری‌های گوشتی فعال در سال ١٣٩٦، ١٥٤٤٧ واحد است که وزن مرغ زنده پرورش‌یافته برای این تعداد مرغداری گوشتی فعال برابر ٢٥٤٠ هزار تن گزارش شده که نسبت به آمارگیری انجام شده در سال ١٣٩٣ حدود ٤٨٧ هزار تن (٢٤ درصد) افزایش یافته است.

خروج ارز برای واردات بیش از ۲ میلیون دلاری روغن کرچک به کشور/ بیشترین واردات از چین

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از یک هزار و ۳۱۶ تن روغن کرچک و اجزای آن از ۷ کشور جهان وارد ایران شده است. واردات یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۶۴۲ کیلوگرم روغن کرچک و اجزای آن باعث خروج ۲ میلیون و  ۲۲۸ هزار و ۳۷۳ دلار یا به عبارتی ۹۴ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۱۰ ریال شده است. واردات از کشور‌های آلمان، ترکیه، بلژیک، هند، امارات متحده عربی، فرانسه و سوئیس صورت می‌گیرد. به نقل از میزان، طبق این آمار بیشترین واردات از کشور چین به حجم یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم و به ارزش دلاری ۱ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۸۴ دلار ثبت شده است.

برآورد رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی کند خواهد بود، اما سپس ثبات پیدا می‌کند. به نقل از رویترز، بانک مرکزی اروپا در بولتن اقتصادی خود اعلام کرد که انتظار می‌رود چشم انداز فعالیت اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی آهسته شود و بعداز آن روند یکنواختی به خود گیرد. بانک مرکزی اروپا همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود از آنجایی که ظرفیت مازاد کاهش پیدا کند، فشار تورمی جهان با کندی روند افزایشی به خود گیرد.

عراق به خرید گندم روسیه علاقه مند شده است

ناظر کشاورزی روسیه، روسلخوزنادزور، به دنبال مذاکراتی با وزارت تجارت عراق، در بیانیه‌ای گفت که عراق به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان غلات در خاورمیانه به خرید گندم روسیه علاقه مند شده است. طبق این بیانیه از مقامات روس خواسته شده است که داده‌هایی را در مورد حجم گندم تولید شده در مناطق مختلف روسیه و همچنین انواع گندم تولید شده در این کشور، ارائه کنند. قرار بر این شد که این نهاد روسی تمام موارد لازم را برای وزارت تجارت عراق ارسال کند. در بیانیه این نهاد آمده است: مقامات عراقی بیشتر علاقه مند به واردات گندم دوروم (یا گندم ماکارونی) هستند و احتمالا می‌خواهند آن را به آرد تبدیل کنند. گفته می‌شود دو طرف در حال ایجاد یک کارگروه برای پرداختن به مسائل مربوط به تجارت غلات و محصولات جانبی آن هستند. آخرین محموله گندم روسیه در سال ۲۰۱۴ به عراق ارسال شده بود. در آن زمان این کشور ۱۱۸۵۰۰ تن گندم و مسلین (ترکیب گندم با گندم چاودار) خریداری کرده بود. طبق آمار خدمات کالای فدرال روسیه، این میزان برابر با ۰.۵ درصد از کل صادرات گندم و مسلین روسیه در آن سال بود. هرچند بغداد غلات دیگری هم از روسیه خریداری کرده است، سال گذشته، عراق ۴۵۳۰۰۰ تن جو و ۱۴۵۶۰۰۰ تن برنج از روسیه خرید. تقاضای گندم سالانه عراق، طبق آخرین گزارش ها، ۵ میلیون تن و کسری واردات کنونی حدود ۲ میلیون تن است. /راشاتودی

تعطیلی دولت آمریکا مهمترین عامل بالا رفتن قیمت فلز زرد

دیروز در بازار‌های جهانی قیمت طلا افزایش یافت و به بیشترین میزان شش ماه گذشته رسید. رویترز می‌نویسد: تعطیلی بخشی از دولت آمریکا احساس ناامنی در سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. از سوی دیگر پیش‌بینی‌های ضعیف از اقتصاد جهانی هم بر احساس سرمایه‌گذاران بیشتر غلبه کرده و آن‌ها راه حفظ سرمایه‌های خود را سرمایه‌گذاری روی فلزات به ویژه طلا می‌دانند.

افشین نبوی یک مقام ارشد در MKSSA، گفت: سرمایه‌گذاران به دلیل ناامنی سیاسی که در آمریکا دیده می‌شود به خرید طلا روی آوردند. سرمایه‌گذاران به دلیل اینکه وضعیت دولت فدرال مشخص نیست و همچنین دونالد ترامپ موضع دشمنی در برابر رئیس فدرال رزرو آمریکا اتخاذ کرده احساس خوشایندی ندارند. یک مقام رسمی با بیان اینکه تعطیلی دولت آمریکا تا سوم ژانویه طول می‌کشد، گفت: از سوی دیگر، سنای آمریکا هنوز نتوانسته دونالد ترامپ را از تقاضا برای سرمایه‌گذاری در دیوارکشی بین آمریکا و مکزیک صرف نظر کنند.

نبوی همچنین گفت: با ناامنی ژئوپلتیکی سرمایه‌گذاران علاقه‌مندند روی طلا سرمایه‌گذاری کنند که این مسأله می‌تواند قیمت طلا را به بیش از ۱۲۸۰ تا ۱۳۰۰ دلار در سال آینده برساند؛ بنابراین، قیمت طلا حدود ۴.۱ درصد در ماه گذشته افزایش یافت و شرایط قیمتی را در ماه دسامبر به بهترین وضعیت ده سال گذشته رقم زد.


امیدواری روسیه به افزایش قیمت نفت

وزیر انرژی روسیه با ابراز امیدواری نسبت به افزایش قیمت نفت در ماه‌های آینده اعلام کرد که توافق اوپک پلاس (اوپک و تولید کنندگان نفت غیر عضو اوپک) از قیمت نفت در بازار جهانی حمایت می‌کند. الکساندر نوواک روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگر توافق اخیر به دست نمی‌آمد، بهای نفت در بازار جهانی به سطح پایین تری سقوط می‌کرد. وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: توافق برای کاهش تولید نفت در عرصه جهانی از اول ماه ژانویه (روز سه شنبه هفته آینده) به اجرا درمی‌آید و ما پیش بینی می‌کنیم که تأثیر اجرای آن تا دو ماه دیگر خود را نشان دهد. روز هفتم ماه دسامبر (۱۶ آذرماه) اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به توافق رسید. سهم اوپک از این رقم ۸۰۰ هزار بشکه در روز و کشور‌های غیرعضو اوپک روزانه ۴۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهند. روسیه متعهد شده است که روزانه ۲۲۶ هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهد. وزیر انرژی روسیه در همین حال اعلام کرده است که کاهش تولید نفت این کشور با توجه به سردسیری روسیه بتدریج تحقق خواهد یافت.

رکورد ۹۲ درصدی افزایش قیمت مسکن

بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، ­­ میانگین قیمت مسکن در آذرماه سال جاری ۹۵.۵ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. این گزارش نشان می‌دهد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذر ماه سال ۱۳۹۷ به ۶.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۱.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۱۸.۱ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۴۲ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰۵ و ۷۵ درصد افزایش نشان می‌دهند.
 
عملیات بانکداری در هند فلج شد/ عراق به خرید گندم روسیه علاقمند شده است/ امیدواری روسیه به افزایش قیمت نفت/ رکورد ۹۲ درصدی افزایش قیمت مسکن
بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آذر ۹۷ حاکی از آن است که از مجموع ۶ هزار و ۸۱۴ واحد مسکونی معامله شده واحد‌های تا پنج سال ساخت با سهم ۴۳.۴ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال قبل ۵.۴ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است. تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ۹ ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۹۷ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۲۵.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد، در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران ۷۵.۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. /خبرگزاری صداوسیما
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
گرانی مسکن که وارداتی نبود نشان داد اقتصاد کشور به رحمت خدا رفته و تحریمها نقاب دروغ برخی مسئولان را کنار زد.

اقتصاد فاسد راه چاره ندارد
پاسخ ها
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
با سلام
وقتی زمین برای ساخت و ساز در شهر تهران خیلی گران شده
وقتی قیمت مصالح اصلی ساختمان مثل میلگرد و اهن. و سنگ بیش از 3برابر شده
وقتی شما بیش از 100میلیون فقط برای دریافت مجوزها منجمله
مجوز تخریب هزینه میکنیو مهمترین مسئله اینکه سازنده و فروشنده در زمان تلاطم قیمتی ب هر قیمتی حتی3 برابر عرف منطقه میگن خریدار از ترس بدتر شدن اضاع ریال با رضایت میخرد.
لطفا ثبات اقتصادی رو تضمین کنید.عیبی نداره که جنسی به هر خاطر گرون میشه. کاری کنید هی بالا پایین نشه. این مردمو بیشتر کلافه میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
قابل توجه 1128!
وقتی آذر 96 قیمت مسکن چند برابر شد از افزایش قیمت مصالح و زمین خبری نبود وبرخی ها مانند املاکی های کلاش و اتحادیشون و مسئولانوزرات راه دنبال بهانه برای توجیه این افزایش قمیت چند برابری بودند و به افزایش قیمت دلار، سکه و غیره متمسک می شدند!!! حالا که قیمت آنها پائین آمده شماها دنبال بهانه های دیگر می گردید؟؟؟؟!!!!
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
این نتیجه چاپ اسکناس بی رویه است ،یعنی اسکناس بدون پشتوانه جدید در نتیجه آنچه عملا پشتوانه است از جمله اجناس و زمین و ملک گران می شوند.
قاعده ساده اقتصاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
گرانی همه چیز بجز دلار نشان میدهد که پایین نگه داشتن قیمت دلار فقط با سرازیر کردن. دلارهای خزانه دولتی به صرافیهای دولتی. امکان پذیر است
قیمت مسکن در گرفتار دلالان و سفته بازان قرار گرفته است و هیچ توجیهی اقتصادی ندارد . در شهر تهران که مشکلات شهری و زیست محیطی بسیار بالایی دارد خرید آپارتمان به قیمت شهرهای نظیر لندن و پاریس رسیده و حتی از استانبول هم گرانتر شده است بدون هیچ منطقی .....
چون بانک ها بنگاه داری می کند ..... و قیمت ها را بالا می برند . تا دیروز بهانه ارزی داشتند ولی امروز که آمده پایین قیمت ها هم افزایشی است . بدون منطق بدون توجهی
پاسخ ها
na
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
والا من چند دفعه نظر دادم راجع به گرونی مافیای مسکن ولی تابناک کم لطفی کرد گرونی مصالح دروغی بیس
نیست اگه اینطوره چرا تو شهرستان اینقدر ارزونه تو متر مربع مگه چقدر اثر میزاره همش عوام فریبیه
نیست
حداقل بخشی از پول از چین به صورت یوان بگیرید چقد نفوذی ها نفوذ کردن بعد با همون پول از چین خرید کنید عقل خوب چیزیه
در شهرستانها ۹۲ردرصد مسکن گران نشده وخیلی خیلی کمتر از تهران است.
تهران پایتخت- مرکز اقتصادی سیاسی است و ارزش زمین و ملک در انجا قابل مقایسه با هیچ کجای ایران نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
...توی قم 80 درصد راحت گرون شده
عراق به خرید گندم روسیه علاقمند شده است.
عراقی به خرید اینم باید علاقه مند بشه.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
تحریم ایران برای همسایگان نعمت شده است!
روسیه نفت گاز را ببرد و جنس بدهد وعراق هم مرکز صادرات واردات برای ایران شود و خلاصه هر که کمی وارد است از کیسه مردم ایران تغذیه کند !
قیمت مسکن کاذب و توهمی است و خریدار ندارد!
قیمت واقعی مسکن یکدهم اعلامیه!
کالایی که قابلیت نقد شوندگی در یک روز را نداشته باشد یعنی مفت نمی ارزه. شما میتونید قیمت ملک خود را چندین برابر اعلام کنید اما مهم اینه که در روزی که به پول اون نیاز دارید همون روز تبدیل به پول نقد کنید.
در هیچ جای دنیا هیچ دولتی به جوانها و بازنشستگانش این همه ظلم نمیکنه .عربها هر روز چاق تر میشن و ایرانیها در دنیا هر روز بدبخت تر از دیروز .
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
!!!اختیار دارید ما ایرانی چاق هم کم نداریما!!!!
سال گذشته پدرم پولش برای یک آپارتمان 80 متری جور شد. اما قیمتها ناگهان پرواز کرد. اگر به وعده ها عمل نمیشه، مصالح بزرگتری مانند جدال با آمریکا اجازه نمیده وضعیت معیشت بهتره بشه دیگه چرا پول تو دست مردم را در میارن؟
سایپا مگر سراتو و جانگان تولید می کنه ؟؟؟؟؟
شما لطف کنید خودروهای فوق را وارد نکنید مردم و هر کسی خواست اجازه بدهید وارد کنند
وقتشه سلطان مسکن، دستگیر، محاکمه و اعدام بشه!
با راه اندازی کمپین عدم خرید خودروهای گران شده هم قیمتها را شکست دهیم وهم از آلودگی شهرها بکاهیم. خوروهای بی کیفیت با قیمتهای نجومی شایسته مردم عزیز ایران نیست . کیفیت عالی=قیمت متعادل
سلام هرچه می کشیم زیرسر بنگاههای املاک و صنف ایشان است با یک بررسی در خیابانهای شهر ها و پرس و جو از آنها متوجه این موضوع می شوید واقعا این همه مغازه املاکی در شهرها دال بر چه موضوعی است ؟از نظر ساخت و ساز نیز هیچگونه اطلاعاتی ندارند در تمام دنیا قیمت ها چه خرید و رهن و اجاره را سازمانهای املاک که صرفا کارشناس خبره و تخصصی املاک هستند اعلام می نمایند اما در ایران بنگاه املاک که فقط بدنبال منافع خودش است این قسمت را مدیریت می کند و هیچگونه صاحبی هم ندارد. خداوند آخر و عاقبت هممون را ختم به خیر کند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها