بازدید 3407

بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۸

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تشریح نشست این کمیسیون می گوید برای لایحه بودجه سال ۹۸ دو سقف بودجه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 26 December 2018

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات گفت: امروز آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه معاونین شان در نشست جلسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات حضور داشتند و درباره کلیات بودجه و ارقام کلی بودجه مطالبی را بیان کردند، توضیحات اولیه دادند و بنا شد در جلسات بعدی توضیحات شان را تکمیل کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده بودجه سال آینده در 2 سقف اعتباری تنظیم شده است، در سقف اول 407 هزار میلیارد تومان دیده شده است و در صورتی که برخی از درآمدها حاصل شود این سقف به 447 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

رشد 9 درصدی اعتبارات جاری در سال 98

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: از نظر مصارف لایحه بودجه در سقف اول 407 هزار میلیارد تومان، اعتبارات جاری در سال 98 حدود 320 هزار میلیارد تومان دیده شده است، که نسبت به قانون بودجه سال 97، بالغ بر 9 درصد رشد دارد.

وی بیان داشت: اعتبارات عمرانی 62 هزار میلیارد تومان دیده شده که معادل قانون بودجه سال 97 است و اعتبارات تملک دارایی مالی 25 هزار میلیارد تومان است که 18 درصد کمتر از قانون بودجه سال 97 خواهد بود.

این نماینده مجلس توضیح داد: اگر درآمد های کشور افزایش یابد و به سقف دوم بودجه برسد، اعتبارات مالی از 320 هزار میلیارد تومان به 351 هزارمیلیارد تومان افزایش پیدا می کند، اعتبارات عمرانی از 62 هزارمیلیارد تومان به 63.8 هزار میلیارد تومان داریم، تملک مالی دارایی از 25 هزارمیلیارد تومان به 32.7 هزارمیلیاد تومان افزایش می یابد این نکته حایز اهمیت است که این ارقام متناسب با افزایش بودجه تحقق می یابد اما سقف تحقق این ارقام است.
اعتبارات عمرانی 62 هزار میلیارد تومان دیده شده که معادل قانون بودجه سال 97 است و اعتبارات تملک دارایی مالی 25 هزار میلیارد تومان است که 18 درصد کمتر از قانون بودجه سال 97 خواهد بود.

مفتح در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص منابع درآمدی لایحه بودجه سال 98 گفت: درآمدهای مالیاتی 126.7 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که این رقم در سال جاری 114 هزار میلیارد تومان بوده، 11 درصد رشد دارد به این معنا نیست ما مالیات اضافه تر می گیریم بلکه پایه مالیاتی رشد پیدا می کند، وقتی به طور مثال حقوق کارمندان 20 درصد افزایش پیدا می کند طبیعتا درآمد مالیاتی به نسبت سال گذشته افزایش می یابد.

نرخ ارز کالاهای اساسی 4200 تومان

وی ادامه داد: برداشت از صندوق توسعه ملی 20 درصد پیش بینی شده است، نرخ ارز برای کالاهای اساسی 4 هزار و 200 تومان و 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به اینکه عادل آذر و فیاض شجاعی رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور در نشست کمیسیون حاضر شدند، گفت: دادستان دیوان محاسبات مصاحبه ای با تلویزیون درباره مصوبه مجلس در خصوص بند(و) تبصره 16 اصلاح قانون بودجه مورد گلایه برخی ازنمایندگان عضو کمیسیون قرار گرفته بوده چون اصلاحیه هنوز تصویب نشده وهنوز معلوم نیست چه اتفاقی می افتد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: انتظار می رود که دیوان بعد از تصویب و اجرا به نحوه اجرای قانون نظارت داشته باشند از این رو مقرر شد که مسئولان دیوان محاسبات تا جایی که می توانند از مصاحبه با رسانه ها فاصله بگیرند و سعی کنند قانون را در عمل پیگیری کنند که اجرا شود تا در اجرا مغایرتی ایجاد نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار