بازدید 2515

پژوهش دلبخواهی تحصیلات تکمیلی درآزاد ممنوع شد

کد خبر: ۸۶۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 25 December 2018

رئیس دانشگاه آزاد گفت: از مهر ماه آینده زمینه پژوهشی دوره های دکتری و کارشناسی ارشد این دانشگاه دلبخواهی نیست و بر اساس طرح پایش صورت می گیرد.

به گزارش مهر، محمدمهدی طهرانچی صبح امروز با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی در همایش معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه در طرح پایش دانشگاه آزاد چالش های ملی و منطقه ای احصا شده بنابراین از مهر ماه سال آینده زمینه پژوهشی دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد این دانشگاه دل بخواهی نخواهد بود و بر اساس این طرح انجام می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه در ایران ۸۰ سال قبل از غرب وارد شد، افزود: دانشگاه به صورت کامل به ایران وارد نشده و سال هاست به دنبال نقاط نقص این موضوع هستیم که چرا دانشگاه در جامعه مستقر نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه در جامعه مستقر می شد، شاهد پژوهش های معلق و مجازی نبودیم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: به لطف انقلاب اسلامی تحولی در دانشگاه های کشور ایجاد شد اما باید این روند ادامه یابد.

طهرانچی اظهار داشت: دانشگاه آزاد ۳۸ درصد از آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده و برای اینکه پایدار باشد باید به پژوهش های کاربردی توجه کند و در جامعه مستقر شود.

وی با بیان اینکه علم سه جنبه ترویج، تولید و به کارگیری دارد، عنوان کرد: در ایران در مقطعی به ترویج علم توجه شد و پس از آن به تولید اما به کارگیری علم مورد توجه قرار نگرفت که این امر برای دانشگاه ها خطرناک است.

وی اظهار داشت: ما تا ۳۰ سالگی دانشجویان را پشت میز می نشاندیم چطور توقع داریم پس از آن دانشجویان کارآفرین شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی