بازدید 9473

معروف‌ترین غذاهای مقاصد گردشگری مهم دنیا

کد خبر: ۸۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 24 December 2018

هر شهر یا کشوری در دنیا دارای سنت دیرینه و خاص مخصوص به خود می باشد که در طعم غذا و طرز تهیه آن بسیار تاثیر دارد. فرهنگ آشپزی و غذایی مخصوص کشورهای مختلف می تواند تجربه بسیار عالی و فوق العاده ای برای همه افراد باشد. سفرهای گردشگری و توریستی با امتحان نکردن طعم خاص و ویژه مقصد سفرتان، هیچگاه کامل نخواهد بود. مقاصد گردشگری برتر دنیا در هر نقطه و محدوده ای از کره زمین که واقع شده باشند، سعی کرده اند تا بتوانند همه سلیقه های غذایی را راضی نگاه دارند. آشپزهایی ماهر که غذاهای بین المللی را طبخ می کنند. اما غذاهای بین المللی تنها برای افرادی است که حساسیت های غذایی خاصی دارند و یا توان ریسک تجربه طعم های جدید را ندارند.

با ما همراه باشید تا با چند غذا و طعم سنتی و خاص مقاصد گردشگری برتر دنیا آشنا شوید.

غذاهای عالی گرجستان

فرهنگ خوراک گرجستان در واقع سبکی از تهیه و طبخ غذا می باشد که از نسل های پیشین و باستانی، فرهنگ غذاهای اروپایی و فرهنگ های نزدیک آسیایی تاثیر گرفته است. می توان گفت غذاهای گرجی ترکیبی از مزه ها و غذاها و تمدن هایی است که جهت تجارت به این کشور رفت و آمد می کردند. گرجی ها تمایل دارند که در غذاهای خود از گوشت زیاد استفاده کنند، ولیکن با همه این اوصاف طیف گسترده و متفاوتی از انواع غذاهای گیاهی هم در فرهنگ غذایی گرجستان مشاهده می شود.

در اینجا چند مورد از بهترین و برترین غذاهای معروف گرجی را برایتان نام می بریم تا در سفر خود با تور نوروز گرجستان آنها را تجربه نمایید.

خینکالی (Khinkali)

خینکالی یکی از بهترین و مشهورترین غذاهای گرجستان است که ظاهر آن بسیار شبیه به پیراشکی (گوشت) ایرانی ها دارد. این غذا شامل لقمه های خمیری و آردی می شود که داخل آنها با گوشت و ادویه بسیار پر می شود.

چخخبیلی (Chakhokhbili)

می توان گفت چخخبیلی یک نوع خورشت گرجستانی است که یکی از غذاهای سنتی گرجی محسوب می شود. این غذا در اصل ترکیب بسیار لذیذی از سوپ گوشت گاو و خورشت مرغ است که در آن سبزیجات تازه ای همچون ترخون وجود دارد.

چاناخی (Chanakhi)

چاناخی یک غذای سنتی و خوش طعم گرجی است که در گذشته در ظروف سفالی به نام چاناخی طبخ می شد و از همین رو به نام آن شهرت یافت. این خورشت لذیذ در واقع نوعی تاس کباب است که به همراه گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی سبزیجات و سیر پخته می شود.

چاکاپولی (Chakapuli)

چاکاپولی از دیگر غذاهای لذیذ و معروف گرجی است. این غذا با استفاده از گوشت بره یا گوساله با سس گوجه سبز، پیاز، برگ ترخون، فلفل سبز، سیر و مخلوطی از سبزی های تازه همانند جعفری، نعنا، شوید و گشنیز به همراه نمک و ادویه طبخ می کنند.

شیشلیک (Shashlik)

شیشلیک کباب لذیذی از جمله غذاهای مشترک در فرهنگ های غذایی غرب آسیا، آسیای میانه، قفقاز و حتی مرکز و شرق اروپا است که به جز کشور خودمان، در کشورهایی همچون گرجستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، روسیه، لهستان، لیتوانی و ارمنستان مشاهده می شود.

چیکن تاباکا (Chicken Tabaka)

یکی دیگر از غذاهای سنتی و لذیذ گرجستان چیکن تاباکا است که در آن تکه های مرغ سوخاری می شوند. این غذا در دیگر کشورهای قفقاز نیز بسیار محبوب است. چیکن تاباکا به جز گرجستان در روسیه هم یکی از غذاهای معمول در رستوران ها به شمار می رود، و همچنین آن را در رستوران های اروپای شرقی و کشورهای مرکز اروپا خواهید دید.

آجاپسندلی (Ajapsandali)

از دیگر غذاهای سنتی و پر طرفدار گرجستان، می توان به آجاپسندلی اشاره کرد که نوعی غذای سبزیجات است و با استفاده از بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، سیر، گشنیز و ادویه جات طبخ می شود.

متسوادی (Mtsvadi)

متسوادی یکی از غذاهای سنتی گرجی است که بسیار لذیذ است و همچنین همانند دیگر غذاهای گرجی به ذائقه ایرانی ها بسیار نزدیک است. این غذا سیخی از تکه های گوشت بره، گوساله یا خوک می باشد که کباب می شوند و از غذاهای محبوب برای جشن های گرجستانی است. انتخاب نوع گوشت به منطقه و شهر بستگی دارد ولیکن نوع کباب کردن آن یکسان می باشد.

چاشوشولی (Chashushuli)

چاشوشولی یک یاز غذاهای محبوب گرجی است که در رستوران ها سرو می شود و از گوشت گراز و مرزه تهیه می شود. استفاده از سیر، فلفل قرمز بلغاری، گوجه فرنگی در خورشت، طعمی متفاوت در آن ایجاد می کند.

ماهی قزل آلا با رب انار

با وجود اینکه گرجستان، مناطق ساحلی بسیاری دارد ولیکن غذاهای دریایی در میان فرهنگ غذایی کشور جای زیادی ندارد. اما با این حال گاهی می توان غذاهای دریایی را در منو برخی از رستوران ها مشاهده کرد. ماهی قزل آلا با رب انار یکی از همین معدود غذاهاست. این غذا به اینگونه طبخ می شود که ابتدا ماهی قزل آلا را کاملاً سرخ کرده و بعد از آن با سس ترش و شیرین انار سرو می کنند.

شکم گردی در مالزی

مالزی از کشورهای چند ملیتی است و از همین رو تنوع در دستورهای پخت غذایی به وفور دیده می شود. چیزی که در همه غذاهای مالزیایی به چشم می خورد، ترکیب بسیار جالب موادی است که در تهیه این غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود اینکه طعم غذاهای مالزی خیلی با ذائقه ایرانی ها همخوانی ندارد، اما امتحان کردن غذاهای مالایی تجربه ای تکرار نشدنی را برایتان به ارمغان می آورد. پیشنهاد ما به شما در تور مالزی نوروز 98 این است که حتما چند نوع از غذاهای مالزی را امتحان نمایید. با چند مورد از بهترین غذاهای مالزی آشنا می شویم.

چلو برگ موز (Banana Leaf)

چنانچه به غذاهای برنجی علاقمند باشید، حتماً از چلو برگ موز هم لذت خواهید برد. در این غذا برنج سفید به همراه برگ موز، سبزیجات، گوشت یا ماهی طعم دار شده، ترشی یا پاپادوم سرو می شود. این غذا گاهی هم با آبگوشت زردچوبه و بدون گوشت برای گیاهخواران پخته می شود.

ناسی داگانگ (Nasi Dagang)

ناسی داگانگ یکی دیگر از غذاهای خوش طعم و لذیذ مالزی است که از برنج بخارپز شده در شیر نارگیلف زردچوبه و چند ترکیب دیگر همانند تکه های سرخ شده نارگیل، جو، تخم مرغ آب پز و ترشی و سبزیجات طبخ می شود.

باکوته (Bakuteh)

باکوته معادل چینی عبارت "چای گوشت استخوان" می باشد که به زبان عامیانه می توان گفت با پختن گوشت دنده در سبزیجات و بعضی ادویه ها به مدت طولانی تهیه می شود. گرچه که برخی هم آن را با قارچ و سبزیجات دیگر می پزند.

هوکین مین (Hokkien Mee)

هوکین می که همان رشته زرد سرخ شده چینی است، طرفداران بسیاری در شهر کوالالامپور دارد. این غذا در واقع ترکیبی از رشته های ضخیم زرئ رنگ است که به همراه گوشت، نان شیرینی، کلم و ادویه روی شعله ملایم پخته می شود.

رشته سانگ هار (Sang Har)

نودل سانگ هار ترکیبی از میگوهای تازه رودخانه ای است که به روش "آشپزی کانتونی" در آبگوشت غلیظ تخم مرغ پخته می شود. ترکیب میگو با سس مایع تخم مرغ باعث می شود که این غذا طعمی فوق العاده را به خود بگیرد.

ساتای (Satay)

ساتای گوشت کباب شده روی سیخ است که همواره یک غذای ساده در عین حال بسیار خوش طعم و لذیذ بوده که خاطرات بسیاری را برای شما زنده می کند. رنگ زرد ساتای به دلیل استفاده از زردچوبه می باشد.

بهترین غذاهای هند

شاید شنیدن نام هند برای عده ای خوشایند نباشد چرا که با توجه به شنیده هایشان شاید تصور کنند هند جز کثیف بودن چیزی ندارد. این تصور بسیار غلط است چرا که شهرهای بزرگ هند توانسته اند جایگاه خود را در لیست برترین مقاصد گردشگری به دست آورند. غذاهای هند برای بسیاری از ایرانی ها غیرقابل تحمل است. اما افرادی که علاقمند به تندی و ادویه بسیار زیاد در غذا هستند بهتر است حتی یکبار هم شده غذاهای هندی را تجربه نمایند. شکم گردی در سفر به میزانی اهمیت دارد که اگر در سفر تور نوروز هند، غذاهای هندی را تجربه نکنید، گویی که سفر شما نصفه نیمه به پایان خواهد رسید. افرادی هم که نمی توانند غذاهای بسیار تند را تحمل کنند، می توانند از آشپزان بخواهند که از ادویه کمتری در غذایشان استفاده کنند. با ما همراه باشید تا با چند مورد از بهترین غذاهای هند بیشتر آشنا شویم.

روگان جاش (Rogan Josh)

روگان جاش یکی از غذاهای مشهور هندی است. ماده اصلی این غذا گوشت بره است که با رازیانه، فلفل و زردچوبه طعم دار می شود و طعم بسیار دلچسبی را به خود می گیرد. این غذا که به صورت خورشت است بدون برنج سرو می شود.

مرغ کره ای (Butter Chicken)

غذای مرغ کره ای یکی از غذاهای تجملی و بسیار خاص در هند است که اکثراً در مهمانی ها و مراسم سرو می شود. همانگونه که از نام این غذا مشخص است، مواد اصلی آن مرغ و کره می باشد. در این غذا به قدری از کره آب شده و ادویه جات استفاده می شود که مرغ طعم اصلی خود را از دست می دهد.

باپا اولو (Bhapaa Aloo)

چنانچه تمایل دارید که یک غذای کاملاً هندی و سنتی را امتحان نمایید باپا اولو را از دست ندهید. ماده اصلی تهیه این غذا سیب زمینی است ولیکن به قدری طعم دار می شود که تقریباً ماهیت اصلی خود را از دست می دهد.

بنجاری گوشت (Banjari Gosht)

افرادی که گوشت قرمز دوست دارند، حتماً این طعم غذا را نیز دوست خواهند داشت. در بنجاری گوشت قرمز کاملاً آبدار تهیه می شود و آن را با سس ماست طبخ می کنند. در این غذا طعم فلفل بسیار محسوس است و همین امر رنگ و بویی هندی را به آن می بخشد.

خورشت مرغ و اپام (Chicken Stew and Appam)

می توان گفت اپام یک نوع پنکیک می باشد که آن را با خمیر برنج و آب نارگیل درست می کنند و طعم بسیار شیرینی دارد. اپام را در وعده صبحانه بیشتر می توان دید در حالیکه در خورشت مرغ شاهدیم که از آن در یک وعده کامل استفاده می کنند.

کاکوری کباب (Kakori)

کباب کاکوری از معروف ترین کباب های هندی است. در آن از گوشت بره استفاده می کنند که بسیار خوش خوراک و لذیذ می باشد. در این کباب از موادی همچون تخم مرغ، رب و پیاز نیز استفاده می کنند تا طعم فوق العتده ای را به خود بگیرد.

بریانی حیدرآبادی (Hyderabadi Biryani)

این غذای خوش رنگ و لعاب به کسانی پیشنهاد می شود که ترجیح می دهند برنج را با انواع طعم دهنده ها میل کنند. در بریانی حیدرآبادی برنج به خوبی پخته می شود و با قطعات گوشت یا مرغ مخلوط می شود. قطعات گوشت به قدری ریز می شود که زیر دندان حس نشود. برای کم کردن بوی گوشت از نعنا و پیاز استفاده می کنند تا هم مزه متفاوتی بگیرد و هم بوی خوشایند و خوبی دهد. این بریانی از غذاهایی است که کاملاً رنگ آسیایی دارد.

کتی رول (Kati Roll)

کتی رول یک نوع غذای بسیار ساده هندی است که شباهت بسیار زیادی به پیراشکی گوشت دارد و م یتوان آن را به عنوان میان وعده و یا یک وعده غذایی کامل سرو کرد. قابل ذکر است که کتی رول درحالیکه بسیار ساده است، ولیکن از محبوب ترین غذاهای هندی به شمار می رود. برای تهیه این غذا از نوعی از نوعی نان نازک و مسطح استفاده می کنند. نان را با تخم مرغ، کباب، سبزیجات، ترشیجات و انواع میوه های مغزدار، پیاز حلقه شده و برخی مواقع کاهو پر می کنند. به جز طعم بسیار خوبی که این غذا دارد، یکی یگر از دلایل محبوبیت این غذا راحتی تهیه کردن آن است، هندی ها این غذا را حتی در خیابان ها و در ترافیک ها هم این خوراکی را مصرف می کنند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. آژانس مسافرتی آسمان آبی مجری مستقیم تورهای خارجی، آماده ارئه خدمات لوکس و خاص برای سفرهای نوروزی شما عزیزان می باشد. جهت اطلاعات بیشتر با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار