بازدید 6506
۶

بازرسی قریب‌الوقوع ماموران آژانس از دانشگاه شهید بهشتی؟!

به فاصله چند ماه از انتشار اخباری در خصوص بازرسی ماموران آژانس جهانی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت و در حالی که ابهامات پیرامن این ماجرا رفع نشده، برخی از بازرسی قریب الوقوع بازرسان آژانس از دانشگاهی دیگر خبر می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 23 December 2018
به فاصله چند ماه از انتشار اخباری در خصوص بازرسی ماموران آژانس جهانی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت و در حالی که ابهامات پیرامن این ماجرا رفع نشده، برخی از بازرسی قریب الوقوع بازرسان آژانس از دانشگاهی دیگر خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، تیرماه امسال بود که خبر از بازرسی ماموران آژانس جهانی انرژی اتمی از یکی از دانشگاه‌های کشورمان منتشر شد و به سرعت با واکنش‌هایی مواجه شد. واکنش‌هایی ضد و نقیض که از تکذیب ماجرا از بیخ و بن از طرف رئیس دانشگاه علم و صنعت تا مصاحبه برخی اساتید این دانشگاه در تایید آن و بعد، نامه بسیج دانشجویی ۷ دانشگاه تهران در این خصوص به وزیر علوم را شامل می‌شد.

ماجرایی که اگرچه بعد به طرح خبر بازرسی این ماموران از چند دانشگاه دیگر کشورمان از جمله دانشگاه شریف نیز رسید، در نهایت در هاله‌ای از ابهام ماند تا اینکه چندی پیش خبر از تکرار قریب الوقوع این بازرسی ها، این بار در دانشگاهی دیگر رسید. خبری که حکایت از تدارک برای بازرسی ماموران آژانس از دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی داشت.

موضوعی که موجب شد در مردادماه جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه دراعتراض به آن، تجمع کرده و با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی، بازرسی عوامل بیگانه از مراکز علمی کشور را محکوم کرده و از مسئولان خواستار پایان دادن به این بازرسی‌ها از مراکز علمی کشورمان شوند.
 
بازرسی قریب‌الوقوع ماموران آژانس از دانشگاه شهید بهشتی؟!

بازرسی‌هایی که رئیس دانشگاه بهشتی تاکید داشت که اگر قرار به انجامش باشد، پیش از آن به اطلاع وی خواهد رسید و مدعی بود چنین چیزی به اطلاع وی نرسیده و بنابراین صحت ندارد، اما تجمع کنندگان تاکید داشتند که سرزده خواهد بود و اطلاع رسانی آن به مسئولین دانشگاه یک الی دو ساعت قبل از ورودشان صورت خواهد گرفت، مضافا اینکه احتمالا در روز تعطیل و یا خارج از ساعات اداری رقم خواهد خورد؛ درست مانند آنچه مدعی هستند در دانشگاه علم و صنعت رخ داده است.

از آن تجمع به بعد، سکوت حاکم بود تا اینکه خبر رسید دکتر مینوچهر، رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی استعفا داده و دکتر آقامیری جای وی را گرفته است. اتفاقی که به زعم برخی، از جمله بسیج دانشجویی این دانشگاه، ناشی از درهم شکستن مقاومت مینوچهر در مقابل فشار‌های زیادی بوده که از طرف دولت و طیف دولتی شورای عالی امنیت ملی برای ورود بازرسان آژانس به این دانشگاه و بازرسی از آن بوده است.

گزاره‌ای که به نوعی مورد تایید انجمن اسلامی این دانشگاه و برخی فعالان دانشجویی دیگر این دانشگاه نیز هست، هرچند که رئیس دانشگاه شهید بهشتی آن را مردود می‌داند و می‌گوید: «من به عنوان رئیس دانشگاه اصلا و ابدا این موضوع را تایید نمی‌کنم. اگر از مقامات عالی‌تر هم این سوال را بپرسید همین جواب را خواهید شنید. اگر هم یک درصد قرار است این اتفاق بیفتد به ما اطلاع می‌دادند.»

صدوق در ادامه با تاکید بر اینکه مخالف استعفای رئیس قبلی دانشکده بوده، می‌گوید: «رئیس قبلی این دانشکده استعفا داده بود و من نامه استعفای وی را ۴۰ روز نگه داشتم که منصرف شود، اما باتوجه به اینکه وی از استعفای خود منصرف نشد، بنابراین دکتر آقامیری به عنوان ریاست دانشکده هسته‌ای این دانشگاه منصوب شدند.»

اظهار نظری که نه تنها مورد تایید برخی دانشجویان نیست، بلکه از دید ایشان پیش نشانه و موید سناریوی بازرسی از این دانشگاه است. احتمالی که حالا بر این باورند بیش از پیش شده و در آستانه تحقق قرار دارد، ولو رئیس دانشگاه آن را کذب بخواند. ماجرایی که عبدالله زاده دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه در تشریح آن می‌گوید: «این بازدید‌ها از حوزه اجازه ریاست دانشگاه‌ها خارج است و آقای دکتر صدوق جایگاه تصمیم گیری در این موضوع ندارد.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
غلط کردن که بخواهند آز دانشگاه بازرسی کنند
همینقدرمونده بیان ناموس ما روبه اسارت ببرند.
این است عزت ملی در دوره دولت بنفش با کلید شکسته
خاک برسرمان در قرارداد ترکمن چای اگر خاک از دست دادیم در فرجام حاکمیت مملکت و عزت ملت از دست دادیم
آقاجان وقتی داوطلبانه ان پی تی رو پذیرفتین نمیتونین جلوی بازرسی ماموران آژانس رو بگیرین.
اخه دانشجو خبر داره و رییس دانشگاه خبر نداره... زورکی دوست دارن چند تا جوون جو درست کنن... تازه بیان بازرسی کنن. دیگه چی مونده که بخوان ببینن...
خب چه اشکالی داره؟!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار