بازدید 9721

امپراتور ژاپن از قدرت کناره گیری می‌کند

کد خبر: ۸۶۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 23 December 2018

امپراتور ژاپن قرار است امروز یکشنبه قبل از کناره گیری از قدرت، 85 سالگرد تولد خود را جشن بگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل روزنامه ژاپن تودی، امپراتور آکی هیتو در یک کنفرانس خبری گفت: من بسیار خشنود هستم زمانی حکومت خود را به پایان خواهم رساند که کشور شاهد هیچ جنگ و خونریزی نیست و این بسیار مهم است که جوانان در مورد تاریخ جنگ کشور بیشتر سخن بگویند.

دوره هیسه‌ای از 8 ژانویه 1989، نخستین روز پس از مرگ امپراتور هیروهیتو آغاز شد و آکی‌هیتو پسر او به جانشینی رسید. بر طبق سنت‌های ژاپنی، امپراطور هیروهیتو پس از مرگش به امپراطور شووا تغییر نام داد. بر این اساس، سال 1989 تا هفتم ژانویه، برابر است با شصت و چهارمین سال شووا و از روز هشتم ژانویه، سال اول هیسه‌ای آغاز می‌شود.

امپراتور ژاپن گفت: مردم ژاپن نباید از دست دادن تعداد بسیار زیادی از هم میهنان خود در جنگ جهانی دوم را فراموش کنند زیرا صلح و رفاه ژاپن پس از جنگ به دلیل رشادت‌های جان و مال مردمانی بود که در این راه قربانی شدند.

آکی‌هیتو امپراتور کنونی ژاپن و صد و بیست‌ و پنجمین امپراتور این کشور از دودمان یاماتو است. او در 1989 به تخت نشست و نوزدهمین فرمانروا یا رهبر دارای دوره حکومت بلند است. او تنها حاکم کنونی جهان است که عنوانش به انگلیسی امپراطور ترجمه می‌شود.

دربار ژاپن در اول دسامبر 2017 اعلام کرده بود که آکی هیتو در 30 آوریل 2019 کناره‌گیری می‌کند و پس از او پسرش، ناروهیتو 59 ساله، بر تخت امپراتوری می‌نشیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار