بازدید 7136

بارش « باران عشق» بر برج میلاد

کد خبر: ۸۶۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 23 December 2018

شامگاه شنبه کنسرت یادمان ناصر چشم آذر در برج میلاد با اجرای منتخبی از آثار ماندگار این هنرمند فقید از جمله قطعه مشهور «باران عشق» برگزار شد.

به گزارش ایرنا، کنسرت یادمان «ناصر چشم آذر»، با ارکستری که نوازندگان آن را منتخبی از بهترین نوازندگان موسیقی کلاسیک و‌ پاپ‌ ایران تشکیل داده بودند به رهبری «آرمین قیطاسی»، شامگاه گذشته در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این کنسرت آرمین قیطاسی رهبر ارکستر ضمن خوشامدگویی به حاضرین برای ناصر چشم آذر طلب مغفرت و خیر کرد و گفت: امشب قصد داریم با اجرای بهترین آثار ناصر چشم آذر شب خوبی را برای هم ایجاد کنیم.

وی سپس از تاخیر یک ساعته در آغاز برنامه عذرخواهی کرد و علت این تاخیر را به شهرداری نسبت داد که قبل از کنسرت در این مکان جلسه داشت.

این کنسرت از دو بخش تشکیل شده بود. در بخش اول کنسرت به اجرای آثار بی کلام ناصر چشم آذر اختصاص داشت، در این قسمت منتخبی از موسیقی فیلم های ساخته شده این هنرمند از جمله «هامون»، «مجموعه تلویونی خواب و بیدار»، اجاره نشین ها»، قصه های مجید»، همزبونم باش»، سوغاتی»، در کنار قطعه جاودانه «باران عشق» و «هجرت» اجرا شد.

قبل از اجرای آخرین قطعه بی کلام یعنی هجرت»، رهبر ارکستر با بیان جملاتی درباره این قطعه گفت: به نظر من زیباترین «اوورتور و اینترو» را در تاریخ موسیقی پاپ ایران ناصر چشم آذر برای این قطعه نوشته است.

وی سپس از حاضران خواست تا بصورت ایستاده سی ثانیه این هنرمند فقید را تشویق کنند. قطعه هجرت در این کنسرت با تنظیمی در سبک لاتین اجرا شد. تا این قسمت از بخش بی کلام کنسرت یلدا صمدی نوازنده پیانو این ارکستر را همراهی کرد و سپس جای خود را به رضا تاجبخش دیگر نوازنده نام آشنای پیانو کشورمان داد که توسط آرمین قیطاسی برای اجرای سایر بخش های کنسرت انتخاب شده بود.

تاجبخش در بدو ورود به صحنه گفت: همه ما با آثار مرحوم چشم آذر خاطره داریم و در این کنسرت این قطعات زیبا توسط آرمین قیطاسی به زیبایی باز تنظیم شده است پس جای دارد در این لحظه از او تشکر کنم و از شما بخواهم که او را تشویق کنید.

قطعه خلوت اثر دیگری از هنرمند فقید ناصر چشم آذر بود که توسط ارکستر و نوازندگی پیانوی تاجبخش اجرا شد.

با ورود مهدی یغمایی خواننده موسیقی پاپ به صحنه بود که بخش دوم این کنسرت که به اجرای آثار با کلام مرحوم چشم آذر اختصاص داشت، آغاز شد.

یغمایی نیز پس از سلام و خیرمقدم به حاضرین قطعات «زائر» با ترانه ای از محمدصالح علا و «دوپرنده» با شعری از منصور تهرانی را اجرا کرد.

پس از مهدی یغمایی نوبت خواننده دیگر موسیقی پاپ یعنی «حمید حامی» رسید که خواننده قطعه «تعبیر» با شعری از منصور تهرانی و قطعه «غزل» باشد. «غزل» بصورت دوئت پیانو و ‌آواز رضا تاجبخش و حمید حامی اجرا شد. پس از آن حمید حامی درحالی که عینک یادگاری ناصر چشم آذر را بصورت زده بود قطعه معجزه گر را اجرا کرد.

اعضای «گروه سون،» آخرین هنرمندانی بودند که در کنسرت یادمان ناصر چشم آذر در کنار ارکستر آرمین قیطاسی آخرین ترانه این کنسرت را با نام «خدای آسمون ها» اجرا کردند.

قبل از اجرای این ترانه «آرش قنادی» گفت: متاسفانه در آخرین لحظات بیشتر قطعاتی که برای این کنسرت تمرین کرده بودیم در اخذ مجوز اجرا ناکام ماندند و ما به اجرای همین قطعه اکتفا می کنیم.

اجرای مجدد قطعه «خدای آسمون ها» و «دو پرنده» که با همراهی تمام خوانندگان این کنسرت اجرا شد پایان بخش کنسرت یادمان ناصر چشم آذر» بود. کنسرتی که با اجرای آن آرمین قیطاسی توانمندی و تسلط خود را در عرصه رهبری یک ارکستر پاپ و‌تنظیم کنندگی به رخ همگان کشید.

او در انتخاب اعضای این ارکستر با دقت و وسواس زیادی عمل کرده و در چینش بخش های مختلف سازی جسارتی تحسین برانگیز بخرج داده دقت و وسواسی که بیش از هر قسمتی خود را در نوازندگان سازهای کوبه ای نشان داد.

اهالی موسیقی از ساز درامز و سایر ادوات کوبه ای بعنوان قلب یک ارکستر یاد می کنند و انتخاب سینا پرتویی برای نوازندگی درامز این کنسرت در کنار انتخاب محمد شعبانی نوازنده ‌پرکاشن و عمران فروزش نوازنده تمبک همه و‌ همه گویای این امر بودند که قیطاسی به خوبی به اهمیت وجودی قلبی تپنده ‌و قدرتمند برای ارکستری توانمند که قرار است اجراکننده چندین سبک موسیقیایی باشد واقف است.

دینامیک مطلوب این ارکستر در اجرای شب گذشته، خود گواهی بود بر توانمندی اجرایی غیرقابل انکار تک تک‌ نوازندگان که همگی از بین ارکسترهای حرفه ای انتخاب شده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل