بازدید 7079

انتقاد دادستان به عدم رعایت حجاب در یک تئاتر

کد خبر: ۸۶۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 22 December 2018

دادستان تهران گفت: اخیراً در یکی از هتل‌های تهران تئاتری اجرا می‌شود که در آن عدم رعایت حجاب، اختلاط زن و مرد، استفاده از پرچم کشور فرانسه به نشانه حمایت و نقض برخی از ارزش‌ها دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس جعفری دولت آبادی در نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه عدم نظارت کافی بر حوزه فرهنگ، افزود: چرا این قبیل موضوعات مدیریت نمی‌شود

وی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسب تکلیف باید به این موضوع ورود کند، تاکید کرد: این وزارتخانه مکلف است با تئاتری که برخلاف موازین شرعی اجرا می‌شود برخورد کند و اگر اقدام نکند، دادستانی به وظیفه خود عمل خواهد کرد و آن موقع هیچ‌کس نباید از برخورد دادستانی که در سایه عدم انجام وظایف دستگاه‌ها رخ می‌دهد، ‌گلایه کند.

لزوم انجام اقدامات فوق‌العاده در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی
دادستان تهران گفت: اگرچه روند کنترل آسیب‌ها یکسان نیست، اما در مجموع با تشکیل سازمان امور اجتماعی، همکاری دستگاه‌ها و هماهنگی مناسبی که ایجاد شده، وضعیت نسبت به گذشته بهبود یافته اما همچنان نیازمند به تلاش و پیگیری مستمر است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در زمینه آسیب‌های اجتماعی، عدم اکتفاء به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در این‌گونه جلسات است؛ بلکه لازم است به اقدامات مهم و فوق‌العاده‌ای که باید انجام گیرد پرداخته شود، بنابراین در این جلسه نیز باید مسئولان اقدامات فوق‌العاده‌ای را که انجام داده‌اند گزارش کنند.

دولت آبادی تغییر بازه زمانی گزارش‌گیری جلسات آسیب‌های اجتماعی از 6 ماه به سه ماه را، مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مقرر شده است گزارش اقدامات، هر سه ماه ارائه شود و همه دستگاه‌ها مکلف هستند ظرف سه ماه یعنی در بهمن امسال اقدامات خود را گزارش دهند و جلسات بعدی بر اساس گزارش‌های سه ماهه ارزیابی و تشکیل خواهد شد.

اهمیت اجرای سیاست‌های عفاف و حجاب
دادستان تهران با اشاره به مصوبه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: هرچند زمان زیادی از تصویب این مصوبه می‌گذرد، اما متاسفانه عملیاتی نشده است.

وی افزود: عفاف و حجاب ارزش دینی جمهوری اسلامی است و این که برخی می‌گویند چرا حجاب اجباری است، سخنی غیردینی است. حجاب یک ارزش دینی محسوب می‌شود و همه مکلف به اجرای آن هستند.

برخورد با رانندگان مست و کشف حجاب حین رانندگی
جعفری دولت آبادی تاکید کرد: در حوزه‌ آسیب‌ها همچون تئاتر و فیلم‌های نامناسب، شرب خمر، بدحجابی، کشف حجاب و نظایر آن، همه دستگاه‌ها مکلف هستند که به وظایف خود عمل کنند‌.

دادستان تهران با تاکید بر برخورد با رانندگی در حال مستی و کشف حجاب حین رانندگی اظهار داشت: چندین بار به پلیس دستور کتبی داده‌ایم که این خودروها توقیف شوند و رانندگان مختلف به دستگاه قضایی معرفی شوند. همچنین در مورد بانوانی که حین رانندگی یا سوار بر خودرو کشف حجاب می‌کنند، به پلیس دستور کتبی داده شده نسبت به توقیف خودرو اقدام و هر دو ماه گزارش اقدامات را به دادستانی ارائه کند.

وی افزود: هرچند بر این اعتقادیم که پلیس نباید با مردم درگیر شود، اما نمی‌توان اجازه داد که چهره شهر با رفتارهای متضمن نقض ارزش‌هایی مانند حجاب و رانندگی حین مستی نامناسب شود، همان‌طور که در حوزه اجتماعی و شهری، حضور معتادان، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در معابر، خیابان‌ها و پارک‌ها، نوعی اذیت برای مردم محسوب می‌شود و ضرورت دارد نسبت به ساماندهی آنان اقدام شود.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: پایتخت کشور اسلامی باید یک چهره قابل دفاع، زیبا و باطراوت داشته باشد و لازم است که با همکاری همه دستگاه‌ها، معابر، خیابان ‌و پارک‌ها از هر نوع چالش اجتماعی به دور باشد.

وی با استناد به گزارش برخی نهادهای امنیتی، تصریح کرد: که دشمن برنامه‌ریزی کرده تا در زمینه نقض ارزش‌های دینی، تشدید وضعیت فرهنگی کشور و به هم زدن اوضاع اجتماعی در پوشش‌های مختلف ورود کند تا سبک زندگی و ذائقه مردم را تغییر دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان