بازدید 5068

سفر وزیر آموزش و پرورش به زاهدان

کد خبر: ۸۶۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 21 December 2018

«سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) با حضور در منزل چهار دانش آموز فوت شده حادثه آتش سوزی دبستان غیر دولتی اسوه حسنه این شهر با خانواده آنان دیدار و ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، امروز سومین روز درگذشت مونا خسروپرست، صبا عربی و یکتا میرشکار و دومین روز درگذشت مریم نوکندی دانش آموزان مدرسه دخترانه اسوه حسنه زاهدان است که وزیر آموزش و پرورش به منظور دیدار و دلجویی از خانواده آنان به این شهر سفر کرده است.

سید محمد بطحایی به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز/جمعه/ وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد و مورد استقبال مسئولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه در سفر یک روزه خود به منظور ابراز همدردی با خانواده داغدار دانش آموزان حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان وارد این شهر شدند.

علی مرادی اظهار داشت: بطحایی با حضور در منازل چهار دانش آموز فوت شده در آتش سوزی مدرسه زاهدان از نزدیک با آنان دیدار و دلجویی کرد.

وی افزود: همچنین امضای تفاهم نامه مشترک با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به منظور تجهیز مدارس زاهدان به وسایل گرمایشی استاندارد از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به زاهدان است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به زاهدان عنوان کرد.

مدارس سیستان وبلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز می شوند

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با خانواده مریم نوکندی یکی از دانش آموزان فوت شده آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان گفت: با وجود اینکه در سراسر کشور با مشکلات وسایل گرمایشی استاندارد مواجه هستیم اما تمامی مدارس سیستان و بلوچستان تا 2 سال آینده به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد.

سید محمد بطحایی اظهار داشت: همه مسببانی که حتی سهوا باعث بروز چنین حادثه ‌ای شدند باید مورد بازخواست قرار گیرند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در آینده نباشیم.
وی تصریح کرد: این حوادث و اتفاقات بسیار سخت است و همه ما باید خودمان را در غم آنان شریک بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما نباید این حادثه را فراموش کنیم و باید تمام سعی خود را داشته باشیم تا حداقل در بحث گرمایشی و وسایل مورد نیاز آن بتوانیم مدارس را تجهیز کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که این مساله در هیات دولت مطرح شد رئیس جمهوری و تمام وزرا از حادثه غم انگیز دانش آموزان زاهدانی ابراز تاسف کردند.

بطحایی گفت: هیات دولت به من پیام تسلیت ابلاغ کرده تا به شما خانواده های داغدار برسانم.

خانواده های این دانش آموزان از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردند تا فرزندان آنان را شهید اعلام و مکانی به نام آنان نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز/جمعه/با حضور در منازل چهار دانش آموز فوت شده حادثه آتش سوزی دبستان غیر دولتی اسوه حسنه این شهر با خانواده آنان دیدار و ابراز همدردی کرد.

دکتر حبیب الله دهمرده و دکتر احمد علی کیخا نمایندگان مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش را در این سفر همراهی می کنند.

یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیر انتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان روز سه شنبه طعمه حریق شد که در آن چهار دانش آموز این مدرسه دخترانه به نام های مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار دچار سوختگی بیش از 90 درصد شدند.

پیکر یکتا میرشکار، صبا عربی و مونا خسروپرست روز چهارشنبه از مقابل مسجد جامع زاهدان و پیکر دانش آموز مریم نوکندی روز پنجشنبه تا بهشت محمد رسول الله (ص) زاهدان تشییع و در آرامگاه ابدی شان خاکسپاری شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر