بازدید 12056
رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند؛

سفر هیأت بلندپایه روسیه به اسرائیل برای بازدید از تونل‌های حزب الله/ تل آویو و مسکو بر سر حزب الله توافق می‌کنند؟

تحولات سوریه وارد مرحله جدید و پر از ابهامی شده است؛ ابهاماتی که پس از اعلام خروج آمریکا از سوریه دو چندان شده است. در همین رابطه، ابهام در روابط و پیوندهای میان روسیه و اسرائیل نیز همچنان باقی است، به ویژه که تل آویو و مسکو در سه ماه گذشته، روابط پر تنشی با یکدیگر داشتند و کرملین بارها نسبت به اقدامات اسرائیل در خاک سوریه هشدار داده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 20 December 2018

تحولات سوریه وارد مرحله جدید و پر از ابهامی شده است؛ ابهاماتی که پس از اعلام خروج آمریکا از سوریه دو چندان شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، ابهام در روابط و پیوندهای میان روسیه و اسرائیل نیز همچنان باقی است، به ویژه اینکه تل آویو و مسکو در سه ماه گذشته روابط پر تنشی با یکدیگر داشتند و کرملین بارها نسبت به اقدامات اسرائیل در خاک سوریه هشدار داده است.

با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که روابط بین این دو بازیگر در حال احیا شدن است و به نظر می رسد، روابط آن ها پس از خروج آمریکا از سوریه وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

در همین زمینه، یدیعوت آحارونوت گزارش داده که هیأت ویژه روسیه، روز چهارشنبه در راستای کوشش ها برای کاهش تنش بین دو طرف ـ که پس از سقوط هواپیمای جاسوسی روس در حمله اسرائیل به لاذقیه پدید آمده بود ـ وارد اسرائیل شد.

هیأت روسی به رهبری کنستانتین کوشف، رئیس کمیته روابط خارجی و ویکتور بوندر، رئیس کمیته دفاع مجلس سنای روسیه، قرار است با مقامات اسرائیلی در مورد تونل های حزب الله در منطقه مرزی اسرائیل- لبنان، بحث و گفت وگو کنند.

انتظار می رود، این هیأت روس، پنجشنبه (امروز) از منطقه مرزی لبنان- اسرائیل و چهار تونل کشف شده از سوی ارتش اسرائیل دیدن کند.

سفر هیئت بلندپایه روسیه به اسرائیل برای بازدید از تونل های حزب الله/ تل آویو و مسکو بر سر حزب الله توافق می کنند؟

به علاوه، این هیأت با رئیس کنست، اعضای کمیته روابط خارجی و دفاع کنست و نیز شورای عالی امنیت ملی اسرائیل دیدار خواهد کرد تا گفت وگویی محرمانه در مورد اوضاع امنیتی منطقه شمالی داشته باشند.

روسیه پیش از این در نشانه های دیگری مبنی بر پایان یافتن بحران بین دو طرف، از عملیات «سپر شمالی» اسرائیل برای کشف و خنثی سازی تونل های حزب الله حمایت کرده و بنا بر گزارش ها در مورد نقض حاکمیت اسرائیل به لبنان هشدار داده بود.

در این رابطه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد، در رایزنی تلفنی اخیر خود با رئیس‌جمهور روسیه از او برای موضع‌گیری مسکو علیه حزب‌الله لبنان در نشست امروز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده است.

اظهارات نتانیاهو در شرایطی صورت گرفته که اشغال بخش‌هایی از خاک لبنان از قبیل مزارع شبعا از یک سو و نقض مکرر حریم هوایی و دریایی لبنان توسط صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که روزنامه «کامرسانت» روسیه مدعی شده بود که مسکو به رزمندگان حزب الله و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران که در سوریه حضور دارند، اجازه داده است تا برای محافظت در مقابل حملات هوایی اسرائیل، پرچم روسیه را حمل کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۴
در روسیه یک اقلیت از یهودیان روسی حضور دارند و بسیاری از مهاجران به سرزمین های اشغالی اصالتا روسی هستند. این خیال خام است اگر فکر کنیم روسیه منافع خود با اسرائیل را نادیده بگیرد برای حمایت از جبهه مقاومت و ایران ...
یادم میاد وقتی به روسیه سفر کرده بودم راهنمای گردشگری در اینترنت پیدا کردم وقتی بعدا متوجه شدم آن راهنما تابعیت دو گانه روسی-اسرائیلی دارد بلافاصله تور گردش در شهر مسکو با این شخص رو لغو کردم. هرچند برای آن شخص مهم نبود من اهل کجا هستم ولی راستش دنبال دردسر نبودم.
معامله بسیار بزرگی توسط ترامپ و نتانیاهو و پوتین صورت گرفته و ایران و ترکیه را دور زدند. اسد هم کاملا قبول کرده چون مقام او در این معامله حفط می شود. ایران باید هر چه زودتر ابتکار عمل را با شروع تعامل با ترامپ به دست بگیرد. اگر باز هم تاکید بر مواضع قبلی شود فرصت بزرگی از دست رفته. غیر ممکن است که تصور شود ترامپ بدون هماهنگی با نتانیاهو نیروهای خود را از سوریه خارج کرده. قطعا در برابر این خروج ایران و ترکیه و جزب الله هم باید از سوریه خارج شوند و تمرکز اصلی فشار بر ایران خواهد بود و قطعا روسیه در برابر تسلیم سوریه به او در مورد فشار امریکا به ایران موضع منفعلانه ای اتخاذ خواهد نمود.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
عزیزم شما همون تحلیل گری هستید که ۵ سال پیش گففتید اسد کارش تمام است . داسراییل به هم خورده نقشه غرب در خصوص بازگشت امنیت به
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
احمد جان . یعنی شما واقعا اعتقاد دارید اسد در سوریه کاره ای است. هنوز کشورهای استعماری مانند روسیه و انگلیس و فرانسه را نشناختی. انها مانند ایران نیستند که به حاطر دوستی و اتجاد نیرو بفرستند. اگر نیرو بفرستند یعنی باید فرمانبردار انها شوند به معنی کامل کلمه
و ما بازندگان حرفه ای هستیم.
چیز جدیدی نیست

خنجر روسها قبلا زده شده !!!!
ماشاءلله هزار ماشاءلله برادران حزب الله لبنان خوب حفاری میکنن
منتظر حمله اسرائیل به مواضع حزب اله لبنان باشید
ولی این روس ها عجب جانورانی هستند هم از توبره میخورند و هم از آخور
اسراییل مثل سگیه که صاحبش تنها رهاش کنه . با خروج امریکا از سوریه اسرائیل دچار نوعی افسردگی سیاسی شد . حماس در جنوب حزبالله لبنان درشمال و جیش الشعبی عراق هم در شمال شرق اسراییل را در محاصره قرار دادند بهترین راه اسرائیلی ها یاد گیری شنا و فرار از راه دریا بسمت مدیترانه میباشد . هرسال اسراییل ضعیفتر و ضعیفتر میشود
از روزی که اسراییل هواپیمای روس را زد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد همه چیز عیان شد
سوریه توی این چند سال واقعا ازریشه درست شد.
حزب الله در حفاری تونل خود کفا شده‌است وباید خودشان به هر طریق ممکن مشکلشان را با اسراییل حل کنند
پوتين نه يك شطرنج باز بلكه به قول ما مازني ها استاد در بز بازي دادن ، حتماديديد با بن سلمان چه مذاكره اي كرد خيلي راحت يك معامله معلوم نيست چند صد ميليون دلا ري و چند ساله بست كه فردايش ايران سوريه و حماس حزب الله و يمني ها همه را به پاي ميز مذاكره برد و....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی