بازدید 2530

تحزب در کشور نیازمند فرهنگ سازی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس معتقد است که تحزب یک رمز موفقیت برای کشور است.
کد خبر: ۸۶۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 20 December 2018

امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به فعالیت احزاب در کشورمان،گفت:در کشورمان حزب و تحزب فرهنگ‌سازی نشده است.

وی افزود:ما در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بحث قانون احزاب را نوشتیم و از همه احزاب با گرایش های مختلف دعوت کردیم،حدود ۲۴۰ حزب در کشور وجود دارد اما حدود چهار یا پنج حزب بیشتر فعالیت نیست و آن هم در زمان انتخابات فعالیت می کنند.

تحزب باید در کشور فرهنگ سازی شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در واقع سه جناح اصلی در کشور فعالیت می‌کنند،تاکید کرد: حزب و فعالیت احزاب هنوز در کشور جا نیفتاده است و در موضوع تحزب کارهای زیادی باید انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به نظرمی رسد آینده انتخابات ما آینده تحزب باشد،تاکید کرد: در زمینه احزاب باید فرهنگ سازی شود و خواه ناخواه باید حزب وجود داشته باشد.

خجسته با بیان اینکه حزب یک رمز موفقیت برای کشور است،مطرح کرد: چراکه وقتی یک نماینده بدون حزب وارد مجلس می شود به هیچ کسی پاسخگو نیست؛ولی وقتی که با پشتیبانی احزاب وارد می شود،رئیس جمهور و یا نماینده برنامه ارائه می‌دهد و حزب از آن حمایت می‌کند، حزب باید پاسخگوی مردم باشد.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه داد:در دوره ها و سال های مختلف نمایندگان آمدند و رفتند؛رئیس‌جمهور آمد و رفت و به کسی پاسخگو نبودند؛در بحث حزب ارائه برنامه وجود دارد و بحث رقابت سالم در برنامه است.

وی با اشاره به دو مبحث مهم پاسخگویی و ارائه برنامه در احزاب ،تاکید کرد:هرکسی برنامه داشته باشد،موفقیت است نه هرکسی که با تبلیغ بیشتر و یا پول بیشتر.وقتی یک رئیس جمهور می خواهد برود و کارش پایان یافت باید حزب آن پاسخگوی مردم باشد.

با بیان اینکه حاکمیت قطعاً از احزاب حمایت می‌کند ،ادامه داد:مجلس هم به شدت پیگیر این موضوع است و ایستاده ایم تا تحزب در کشور پا بگیرد.

با اشاره به این موضوع که تغییر در قانون احزاب راه را برای فعالیت احزاب باز می‌کند،تصریح کرد: مشکلات در موضوع احزاب مرتفع شده است و اصلاح قانون احزاب کاری کرده که حزب در کشور جا بیافتد و یک رقابت سالم در کشور وجود داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حزب برای انتخاب فردی که رئیس جمهور شده باید پاسخگو باشد،اظهار داشت:به طور مثال درباره آقای روحانی چه کسی پاسخگو است و یا آقای احمدی‌نژاد آمد و رفت هیچ حزبی پاسخگوی وی نبود.حزب می تواند موفق باشد ویا سقوط کند و ازبین برود. حزب در انتخاب رئیس جمهور، نماینده و یا نماینده شورای شهر باید تاثیرگذار باشد و پس از آن باید پاسخگو باشد.احزاب می‌توانند کرسی را به دست بیاورند و یا یک کرسی را از دست بدهند؛حزب باید با تمام قدرت بایستد و به مردم پاسخگو بوده و به جامعه توجه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار