بازدید 5707

آمریکا: از سیاست مقابله با ایران عقب ننشسته‌ایم

کد خبر: ۸۶۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 20 December 2018

یک مقام آمریکایی، در حالی که دولت این کشور تصمیم به خارج کردن نظامیانش از سوریه گرفته می‌گوید که واشنگتن از سیاست مقابله با ایران عقب ننشسته است.

به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی مدعی شده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تصمیم به خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه از سیاست مقابله با ایران عقب ننشسته است.

این مقام آمریکایی که با رسانه‌های این کشور گفت‌وگو کرده اما اشاره‌ای به نامش نشده در پاسخ به این سوال که چه عاملی ترامپ را به این تصمیم واداشت گفت: «رئیس‌جمهور از مدت‌ها پیش تمایلش را برای بازگرداندن نظامیان آمریکا به وطن بعد از شکست داعش نشان داده است.»

رسانه‌های آمریکا روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش دادند دولت آمریکا در تدارک خارج کردن نظامیان خود از سوریه است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر این گزارش‌ها را تأیید کرد.

تصمیم ترامپ با واکنش‌های مختلفی رو به رو شده است.عده زیادی از نماینده‌های کنگره آمریکا با آن مخالفت کرده‌اند. «لیندسی گراهام»، نماینده مجلس سنای آمریکا این تصمیم را «اشتباه» توصیف کرده است. او گفته که این تصمیم، پیروزی بزرگی برای ایران و «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه است.

آمریکا در حدود دو هزار نیرو در سوریه دارد که بخش عمده آنها در شمال سوریه حضور دارند و با شبه‌نظامیان کُرد «قسد» همکاری می‌کنند. بخش دیگری از نیروهای آمریکایی در پایگاه «التنف» واقع در منطقه تلاقی مرزی سوریه، عراق و اردن حضور دارند.

دولت آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴، به عنوان بخشی از راهبرد خود برای کمک به معارضان سوری در حال جنگ با دولت مرکزی سوریه نیروهای خود را در این کشور مستقر کرد.

استقرار نظامیان آمریکایی در حالی انجام می‌شد که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حدود یک سال قبل‌تر «سیا» را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه ۱ میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان در حال پیکار با دولت سوریه کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر