بازدید 3375

اولین کنگره با محوریت کودکی و سیاست‌گذاری اجتماعی

کد خبر: ۸۶۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 19 December 2018
اولین کنگره با محوریت کودکی و توسعه و سیاست‌گذاری اجتماعی توسط انجمن حمایت از حقوق کودکان، با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و همراهی دیگر نهادها مدنی برگزار می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از حقوق کودکان، این کنگره با حضور شخصیت‌های برجسته علمی در کشور و با نگاه کلان و جست و جو پیرامون راهکارهای حل مسائل و معضلات کودکی که می‌تواند در قالب برنامه‌های عملیاتی از سوی انجمن حمایت از کودکان، با همراهی دیگر نهاد های مدنی و حاکمیتی در کشور، به صورت مستمر پیگیری و اجرایی شود، برگزار می‌شود. از این رو مباحث مطرح شده در این کنگره صرفا در حوزه نظری باقی نمی‌ماند و امید است با مشارکت افراد ایده‌پرداز و پشتیبانی انجمن به صورت عملیاتی پیاده شود.

محورهای کنگره کودکی، توسعه و سیاست‌گذاری اجتماعی شامل مطالعات کودکی و رویکردها به دنیای کودکی، سیاست‌گذاری اجتماعی و کودکی، عدالت اجتماعی و کودکی، توسعه پایدار و کودکی، توسعه سیاسی و کودکی، توسعه اجتماعی و کودکی، توسعه اقتصادی و کودکی، توسعه قضایی و کودکی و توسعه فرهنگی و کودکی می باشد.

گفتنی است این کنگره در 25 و 26 دی ماه در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

دکتر فرشید یزدانی مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان و دبیر اجرایی کنگره در گفت و گو با خبرنگار انجمن حمایت از حقوق کودکان در خصوص فرآیند اجرایی شدن این کنگره گفت: انجمن حمایت از حقوق کودکان با توجه به خلاء گفتمان کودکی در عرصه توسعه و سیاست‌گذاری کشور و با تکیه بر قریب به ربع قرن تجربه، تصمیم گرفت برای گفتمان‌سازی و بحث در مورد حقوق کودک در سطح عمومی و سیاست‌گذاری اجتماعی، کنگره ای برگزار کند. متخصصین مرتبط در سطح کشور با توجه به ویژگی‌های کنگره در حوزه سیاست‌گذاری و توسعه به جمع هیآت علمی کنگره پیوستند.

او افزود: نهادهای مدنی که در زمینه کودکان فعالیت می‌کنند و همچنین برخی نهادهای علمی مانند دانشگاه علوم بهزیستی، انجمن جامعه شناسان ایران، انجمن روانشناسان ایران و انجمن مددکاران اجتماعی که در فرایند برگزاری کنگره کمک و همراهی خواهند کرد، همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز از دیگر مشارکت‌کنندگان می‌باشندکه کنگره در آن محل برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان در پاسخ به فعالیت‌ نهاد حاکمیت در راستای کنگره کودکی، توسعه و سیاست گذاری اجتماعی گفت: انجمن با نهادهای حاکمیتی مانند شهرداری، شورا شهر، وزارت رفاه و آموزش و پرورش مکاتباتی داشته است اما متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

در بخش دیگری از نشست مروئه ‌وامقی، دبیر علمی کنگره نیز گفت: این کنگره وجهی فرابخشی دارد و به نوعی اولین کنگره با محوریت کودکی و توسعه است که با حضور شخصیت های علمی در کشور برگزار می شود.

وی در پایان توضیح داد: تلاش خواهیم کرد که مباحث مطرح شده در حوزه نظری و مقاله باقی نماند و مبنایی برای سیاست‌گذاری اجتماعی مطرح شود. برای مثال مسئله کودکان کار و خیابان، آسیب کودکان درنظام آموزش و پرورش سال‌ها در کشور مطرح شده است، اما برنامه مشخصی برای حل این معضلات صورت نگرفته است. هدف از این کنگره نگاه به معضلات کودکان و در قالب سیاست‌گذاری اجتماعی می‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل