بازدید 3915
۴

برسد به دست داماد رئیس‌ جمهور …

علی اصغر خدایاری*
کد خبر: ۸۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 19 December 2018

جناب آقای کامبیز مهدی‌زاده
با عرض سلام و ادب

نامه‌ی استعفای جنابعالی را خواندم و از وضعیتی که برای شما به‌وجود آمده است بسیار متأسفم. به‌نظرم واکنش افکار عمومی را درباره‌ی انتصاب داماد ناشناخته‌ی رییس جمهور به ریاست یکی از سازمان‌های راهبردی کشور، فارغ از سابقه و صلاحیت او، به‌سادگی می‌شد پیش‌بینی کرد. اگر شما هم این وضعیت را پیش‌بینی می‌کردید یا باید از ابتدا پیشنهاد را نمی‌پذیرفتید، یا این‌که مقاومت می‌کردید و استعفا نمی‌دادید، و در هر دو صورت گله و شکایت از افکار عمومی غیرمنطقی است، و فقط باید خودتان را سرزنش کنید. اگر هم این وضعیت را پیش‌بینی نمی‌کردید، جسارتاً صلاحیت نقش آفرینی در این سطح را ندارید و استعفا عاقلانه‌ترین کاری است که انجام داده‌اید. در این حالت نیز فرد شایسته‌ی سرزنش وزیر صمت است که با آگاهی از این فضای اجتماعی این پیشنهاد را به شما کرده است.

گله کرده‌اید که چرا فقط به وابستگی شما به رییس جمهور پرداخته شده و سوابق و شایستگی‌های علمی و اجرایی شما مورد توجه قرار نگرفته است. لطفاً از پدر خانم خود بپرسید در این چهل سال چه بر سر مردم آورده‌اند که پیش‌فرض افکار عمومی در همه‌ی انتصابات مهم، وابستگی فامیلی منصوبین به مقامات است. با این ذهنیت طبعاً اولین چیزی که درباره‌ی منصوبین جستجو می‌شود همین وابستگی است و در صورت تأیید پیش‌فرض ابعاد دیگر اساساً مطرح نمی‌شود.

از متن استعفانامه چنین برمی‌آید که شما تصور می‌کنید به‌دلیل وابستگی به رییس جمهور مظلوم واقع شده‌اید و حقی را که متعلق به خود می‌دانید از دست داده‌اید. حتماً توجه دارید که اساساً آنچه باعث شده است که شما دیده شوید و این پیشنهاد به شما داده شود، نه صلاحیت شخصی خودتان بلکه انتسابتان به رییس جمهور است. مظلوم جوانانی‌اند که چه‌بسا از امثال شما و وزیر صمت نخبه‌تر و تیزهوش‌تر و شایسته‌ترند، ولی به‌دلیل وصل نبودن به مقامات دیده نمی‌شوند. برخی از این نخبگان مظلوم برای گذران زندگی روزمره خود دچار مشکل‌اند و برخی نیز علیرغم علاقه به خدمت در کشور مجبور به هجرت شده‌اند.

من با این گفته‌ی شما که باید به جوانان میدان داد، کاملاً موافقم ولی حتماً شما هم با من موافقید که جوانان فقط فرزندان و دامادهای مقامات نیستند که اگر داماد جوان یکی از آن‌ها به‌دلیل اشتباه در انتصاب در یک سمت مدیریتی تثبیت نشد، جامعه به ضدیت با جوانگرایی متهم شود.

به‌درستی نوشته‌اید که دوران مدیریت جوانان فرارسیده است. ولی کاش اکنون که پس از چهل سال با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پنجره‌ی کوچکی برای تعویض مقامات فرتوت یخ‌زده در گذشته با جوانان نخبه‌ی رو به آینده گشوده شده است، فرصت رقابت آزاد برای خدمت همه‌ی جوانان به‌کشور، فارغ از تفاوت‌های خانوادگی، جنسی، قومی، زبانی، نژادی و مذهبی فراهم شود. هرچند، به‌نظر می‌رسد همان مقامات فرتوت اراده کرده‌اند با استفاده از این پنجره مشکل عزیزکرده‌های تُرشیده و از خود راضی خویش را حل کنند و حکومت هزارفامیل خود را در قالب جدید استمرار بخشند.

اکنون که شانس به شما رو کرده و در کشوری که زمانی داشتن نام میترا چیزی در حد کفر و ارتداد بود با نام کامبیز به دامادی رییس جمهور رسیده‌اید، خدا را سپاس بگذارید و تا اطلاع ثانوی دور مقامات سیاسی را خط بکشید و فریب کسانی را که ممکن است بخواهند از شما برای تقرب به رییس جمهور سوءاستفاده کنند، نخورید.

*رئیس انجمن مهندسی معدن ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
لطفا به این عزیز دردانه بفرمایید که اگر نخبه اند چرا حداقل در دوره تحصیلی خود در دانشگاه آزاد درس خواندند و توانایی قبولی در دانشگاه ایی مثل تهران، شهید بهشتی و.... را نداشتند. خواهشمندم خجالت هم مقداری بکشند؟
بروید از پسر رجایی یادبگیرید....ان به بسیاری از شما اقازاده ها شرف داره...اقازاده هایی که در خارج از همان نام دارند زهرمار میکنند ....
بسيار متن خوبي بود احسنت كاش فرهنگ آزاده خواهي و گفتن حقايق در مملكت رواج پيدا كند تا مسئولين كمي از اوقات گرانبهايشان صرف امور مردم گردد به اميد روزي كه تملق و چابلوسي ديگر خريدار نداشته باشد و بسترهاي لازم قانوني براي اين دست از امور وجود نداشته باشد
برادرم با مهندسی شیمی پالایش و فوق لیسانس رآکتور هر دو از دانشگاه دولتی بیکاره و متاسفانه دچار افسردگی شده هر جا امتحان می ده تو مصاحبه رد ميشه جناب داماد جوانگرا دست ايشون را هم بگیر که به حداقل حقوق راضی هست و به پست معاونت وزیر فکر نمی کنه کمی کنار برید ما هم کنار سفره انقلاب بشينيم مگه فقط شما ها جوانی و نخبه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی