بازدید 4951

اظهارات آیت‌الله سبحانی درباره دیدارش با ناشران

کد خبر: ۸۶۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 19 December 2018
مرجع تقلید شیعیان نسبت به دیدار اخیرش با جمعی از ناشران کشور و اتفاقات این دیدار واکنش نشان داد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: خداوند خون، مال و آبروی مسلمان و گمان بد بر علیه مسلمان را حرام اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه جان، مال و ناموس سه امنیت بزرگ در دنیا به‌شمار می‌رود، ابراز کرد: پیامبر اسلام نیز چهارمین امنیت یعنی امنیت در محیط فکر را نیز بیان کرده‌اند که این امنیت پلیس‌بردار نبوده و ما باید در ذهن‌مان نسبت به دیگران بدگمان نباشیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دیدار اخیرش با جمعی از ناشران کشور تصریح کرد: به بنده اعلام شد چند نفر از ناشران قصد دیدار داشته و فکر می‌کردم درباره گرانی کاغذ و سایر مسائل [مطالبی]مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه در این جلسه سه موضوع مطرح شد که یکی درباره چاپ سالانه ۱۳۰ میلیون جلد کتاب در کشور بود، عنوان کرد: آن‌ها گفتند این کتاب‌ها در پایان سال تحصیلی پاره و به‌دور ریخته می‌شود و دولت مجبور است برای سال بعد کتاب‌های دیگری چاپ کرده و هزینه‌های زیادی ضایع می‌شود که بنده نظری در این موضوع ندادم.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: موضوع بعدی در این جلسه کمبود درخت و جنگل در کشور بود و آن‌ها گفتند "ما از سنگ کاغذ درست کرده‌ایم" و بنده بعد از مشاهده آن نظری در این رابطه نیز نداشتم.

وی خاطرنشان کرد:، اما مطلب سومی هم در رابطه با حذف تکالیف دانش‌آموزان مطرح شد که آن‌ها گفتند جدیداً تکالیف خانه دانش‌آموزان حذف شده است و آن‌ها نگفتند "تکلیف شب" و من نیز گفتم این کار صحیح نیست.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه کار‌های علمی و عملی سبب شکوفایی مغز فرزندان می‌شود، اضافه کرد: کاری که صد‌ها سال نتیجه‌بخش بوده نباید به‌یک‌باره برداشته شود و باید در ابتدا در استانی امتحان شود و اگر جوابگو بود در کل کشور پیاده‌سازی شود.

وی ابراز کرد: پس از سخنان بنده شخصی نوشت که تکلیف شرع فقط نماز بوده که در پاسخ باید بگوییم نماز تکلیف شرع است و اگر حرف بنده صحیح بوده قبول کنید و اگر نبوده با برهان رد کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل