بازدید 3192
اقتصاد در گذر زمان

از سفر نماينده شركت نفتي استاندارد اويل امريكا به ایران تا تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 19 December 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

28 آذر 1318، آندرسون نماينده شركت نفتي استاندارد اويل امريكا وارد تهران شد. هدف از اين سفر اخذ امتياز نفت شمال ايران بود كه به دليل مخالفت شوروي بي ‌نتيجه ماند.

28 آذر 1336، دکترحسین پیرنیا استاد دانشگاه و نماینده مجلس شورای ملی، دولت دکتر اقبال را به دلیل گران کردن قیمت نفت، بنزین و سیاست‌ های مالی و اقتصادی استیضاح کرد.

28 آذر 1338، نخست ‌وزیر لایحه اساسنامه پولی و بانکی کشور را به صورت ماده واحده تقدیم مجلس کرد.

28 آذر 1354، برای بارگیری و تخلیه کالا در بنادر ایران و سرعت دادن به آن، یک شرکت بزرگ تشکیل شد.

28 آذر 1355، نخست ‌وزیر بلغارستان برای مذاکرات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

28 آذر 1357، در پي اخراج چند كارمند اعتصابي در شركت هواپيمايي ملي ايران، امروز 50 نفر از خلبانان و 30 نفر از مهندسين پرواز اين شركت استعفا كردند.

28 آذر 1389، ساعاتی پس از آنکه محمود احمدی ‌نژاد رییس ‌جمهور از آغاز اصلاح قیمت ‌ها خبر داد، منابع دولتی در اطلاعیه ‌های رسمی قیمت‌ های جدید حامل‌های انرژی را اعلام کردند؛ بر این اساس، بنزین به صورت سه نرخی و با قیمت‌های ۱۰۰، ۴۰۰ و ۷۰۰ تومان عرضه می‌ شود.

28 آذر 1390، ناصر موسوی ‌لارگانی، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سکه‌ هایی که از طریق بانک ‌ها عرضه می ‌شوند به دست مردم نمی ‌رسند و در دست واسطه ‌ها قرار می‌ گیرند و حتی تعداد زیادی از آن سکه‌ ها از طریق دلالان ازکشور خارج می ‌شوند.

28 آذر 1395، کلیات لایحه برنامه ششم توسعه، پس از کش و قوس ‌های فراوان در مجلس به تصویب رسید.

 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار