بازدید 3219
۱

دانشجوی دکتری باید از طریق فعالیت‌های علمی ارزیابی شود

کد خبر: ۸۶۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 18 December 2018

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: کنکور راه پذیرش دانشجوی دکتری نیست و باید از طریق فعالیت‌های علمی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

به گزارش آنا، محمود فتوحی در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه خانواده فناوری شریف و اقتصاد دانش‌بنیان که عصر امروز در تالار جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: در دانشگاه صنعتی شریف، شورای راهبردی و برنامه‌ریزی ایجاد شده که برای ۵۰ سال بعدی عمر دانشگاه برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: استقلال نسبی مالی دانشگاه و ثمربخشی و اثربخشی اجتماعی آن از اهداف ایجاد این شوراست و هدف ما جذب بهترین اساتید و دانشجویان برای تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآمد است .

وی اضافه کرد: تعداد ۳ هزار و ۸۸۰ نفر متقاضی هیأت علمی دانشگاه بودند که از این تعداد ۸۰ نفر پذیرفته شدند. از اساتید پذیرفته‌شده تعداد ۶۴ درصد فارغ‌التحصیل خارج از کشور و ۹ درصد دیگر دانشگاه‌ها و ۲۷ درصد فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: به‌روزرسانی و بازنگری دروس نیز در برنامه‌ها قرار دارد و تلاش ما بر این است که بهترین دانشجویان را پذیرش کنیم گرچه در مورد نحوه پذیرش دانشجوی دکترا انتقاد داریم و می‌گوییم کنکور راه پذیرش دانشجوی دکتری نیست و باید از طریق فعالیت‌های علمی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی گفت: در المپیاد دانشجویی کشور دانشگاه شریف با ۱۴ مدال رتبه اول را کسب کرد و این در حالی است که این دانشگاه همه رشته‌ها را نداشته و در همه رشته‌های المپیاد شرکت نکرده است.

فتوحی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم علاوه بر فعالیت در مرز دانش، فعالیت‌هایی در حوزه پژوهش و در راستای نیاز علمی و صنعتی داشته باشیم و این دانشگاه در پژوهش، ارتباط با صنعت، کارآفرینی و پارک علم و فناوری تمرکز دارد.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش به دنبال فعالیت کیفی هستیم و امسال سه مقاله یکی در نیچر و دو مقاله در ساینس منتشر شد. ما در چند سال اخیر به دنبال رشد کمی نبودیم ولی رشد کیفی خوبی داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در خصوص استخدام پژوهشگران پسادکترا، دانشگاه شریف رتبه اول را در به‌کارگیری این افراد داشته است.کتاب اخلاق و پژوهش چاپ‌شده و برنامه ساماندهی پژوهشکده‌ها در جهت تقویت آن‌ها برای تحقق اهداف دانشگاه را در دستور کار داریم.

فتوحی تأکید کرد: در حوزه ارتباط با صنعت، دانشگاه تلاش کرده تا آرزوی دیرینه این ارتباط محقق شود و در بین اساتید دانشگاه شریف تقریباً ۳۰ درصد درگیر پروژه‌های ارتباط با صنعت هستند که باید این آمار افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تأسیس دفتر پتنت، موسسه نوآوری و فناوری دانشگاه شریف و تشکیل صندوق مشترک برای ارتباط با صنعت از دیگر اقدامات دانشگاه است. همچنین، پارک علم و فناوری دانشگاه سال گذشته افتتاح شد و ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان در اطراف آن شکل‌گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطرنشان کرد: استقلال مالی نسبی دانشگاه از برنامه‌هایی است که نیاز به یک مدل مالی دارد و در معاونت پژوهشی دانشگاه شریف دنبال می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ماحرای حذف کنکور مثل داستان برداشتن کلاس ششم در زمان شاه بود چون پسرش ششم رو مردود شده بود کلا کلاس ششم رو حذف کردند، حذف کنکور هم اینطوریه اساتید و مسوولین دانشگاه می خواهند افراد مرتبط با خودشون رو به دانشگاه راه بدن. در این حالت قشر ضعیف و متوسط که هیچ پارتی و رانتی ندارند به هیچ عنوان جایی در دانشگاه نخواهند داشت. درسته در کنکور عدالت کامل رعایت نمیشه ولی عادلانه ترین روش ممکن هست که با برداشتن سهمیه ها عادلانه تر هم میشه.من نصف بیشتر عمرمو تو دانشگاه های مختلف کشور گذروندم، دانشجویان و والدین محترم حواسشون باشه گول این حرفا رو نخورند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی