بازدید 3906

ترامپ یگان فضایی تشکیل می‌دهد

تارنمای خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیش از کریسمس، فرمان اجرایی تشکیل «یگان فضایی» این کشور را امضا می‌کند.
کد خبر: ۸۶۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 18 December 2018
تارنمای خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیش از کریسمس، فرمان اجرایی تشکیل «یگان فضایی» این کشور را امضا می‌کند.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی افزود: «مایک پنس» معاون اول ترامپ روز سه شنبه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا، این خبر را اعلام خواهد کرد و ممکن است ترامپ همین امروز این فرمان را امضا کند.
 
این خبرگزاری خاطرنشان کرد: هرچند فرمان تشکیل «یگان فضایی» با هدف ترامپ برای ایجاد «نیروی فضایی» به عنوان یک شاخه مستقل از نیرو‌های مسلح، تفاوت دارد، اما به عنوان گامی در همان راستا تلقی می‌شود.
 
امضای این فرمان در واقع به معنای احیای یگان فضای آمریکا است که از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۲ برقرار بود و پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر منحل شد.
 
آسوشیتدپرس در ادامه با بیان این که «آمریکا به طور فزاینده به حرکت ماهواره‌هایی وابسته است که به سختی می‌توان از آن‌ها محافظت کرد» نوشت: هدف اصلی از احیای این یگان یافتن راه‌های موثرتری برای دفاع از منافع آمریکا به ویژه ماهواره‌هایی است که نیروی زمینی، هوایی و دریایی آمریکا برای جهت یابی، ارتباط و کنترل و نظارت به آن‌ها وابسته هستند. مصارفی از این قبیل، ماهواره‌های مذکور را به اهداف نظامی وسوسه کننده‌ای برای چین و روسیه تبدیل کرده است.
 
به گزارش ایرنا، ایده اولیه تشکیل نیروی فضایی سال گذشته از سوی ترامپ مطرح شد و وی خرداد امسال به طور رسمی به وزارت دفاع آمریکا دستور داد تا تدابیر لازم برای تشکیل چنین قوایی را بیندیشد. تردیدی وجود ندارد که ترامپ در نظر دارد تا از این ایده به عنوان بازارگرمی و تبلیغات انتخاباتی استفاده کند.
 
حامیان این طرح با اشاره به تهدیدی که از سوی چین و روسیه متوجه منافع آمریکا در فضا است، از اجرای آن حمایت می‌کنند، اما دمکرات‌های کنگره از مخالفان سرسخت چنین طرح «غیرضروری» و «هزینه بری» هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار