بازدید 5276

آزمایش کیفیت لوله پلی اتیلن و استعلام اعتبار فروشنده

کد خبر: ۸۶۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 17 December 2018

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن یا PE پر استفاده ترین پلاستیک در دنیاست که در ساخت کیسه ها، بطری ها، ظروف و لوله ها کاربرد فراوان دارد. پلی اتیلن یک ترموپلاستیک است. پلاستیک های گرمانرم در یک دمای خاص نرم میشوند و در دمای پایین تر سخت می‌شوند. که همین خاصیت باعث می‌شود که به عنوان مواد اولیه در دستگاه های اکستروژن تولید لوله های پلیمری و یا تزریق پلاستیک برای ساخت قطعات انتخاب شود. پلی اتیلن در مجتمع های پتروشیمی تولید می شود که مواد اولیه مورد نیاز تولید آن بوسیله خطوط اتیلن به پتروشیمی ها منتقل میشوند.

انواع مواد پلی اتیلن

به دلیل استحکام کششی بالای HDPE از این ماده در ساخت لوله های انتقال فاضلاب، آب و گاز مخصوص شبکه های توزیع و خطوط انتقال تحت فشار استفاده میشود. نوع دیگری از مواد پلی اتیلن MDPE نام دارد که با توجه به مقاومت بالای این مواد در برابر رطوبت برای ساخت انواع خاص لوله های گاز از آن استفاده میشود. البته برای تولید لوله های آبیاری قطره ای از مواد پلی اتیلن LDPE استفاده میشود. البته این مواد وقتی که در بورس عرضه میشوند با نام تجاری خود شناخته میشوند مثل EX3 یا EX5 که البته مجتمع پالایشگاهی که این مواد را تولید میکنند در کیفیت مواد موثر هستند.

لوله پلی اتیلن

با توجه به خواص بسیار مطلوب مواد پلی اتیلن لوله های ساخته شده از جنس پلی اتیلن برای انتقال آب، گاز و فاضلاب بسیار ایده آل هستند. قطر این لوله ها از 6 میلیمتر تا بیش از دو متر نیز میباشد که لوله های قطور بیشتر جهت انتقال فاضلاب استفاده میشوند. این لوله های طبق استاندارد 14427 ایران تولید میشوند که در آن وزن، ضخامت و مواد اولیه لوله مشخص شده. این لوله ها در گرید های مختلف PE40, PE63, PE80 و PE100 و در فشار های 4 تا 25 اتمسفر تولید میشوند. لوله پلی اتیلن نسبت به لوله مانیسمان مقرون به صرفه تر و عمر بالاتری دارند. در برابر زلزله و نشست و رانش زمین و تغییرات آب و هوا مقاومت بالایی دارند.

کیفیت ظاهری لوله پلی اتیلن

بهترین راه برای پی بردن به کیفیت واقعی لوله پلی اتیلن این هست که مقداری از آن لوله را به آزمایشگاه های معتبر ارسال کنید تا نتیجه را به صورت کتبی به شما ارائه کنند .اما از لحاظ ظاهری میتوانید موارد مانند صاف بودن یا نبودن سطح داخلی یا خارجی لوله را بررسی کنید چونکه لوله های پلی اتیلن بی کیفیت اغلب سطح زبر تری دارند و تکه های کوچک ضایعات و گرانول در گوشت لوله به وضوح مشاهده میشود. راه دیگر تست کیفیت لوله این هست که سطح مقطع لوله را بوسیله تیغ تیزی ببرید تا بتوانید حباب های ریزی که داخل گوشت لوله هست را مشاهده کنید. لوله هایی که داخل گوشت دیواره آن حباب هوا باشد استحکام لوله در برابر ترکیدگی و فشار داخلی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

فروشندگان و تولید کنندگان لوله پلی اتیلن

سعی کنید از نمایندگی ها و فروشندگان شناخته شده که دارای جواز کسب و مالک فروشگاه هستند خرید کنید. اگر از سایت های اینترنتی خرید میکنید حتما به نماد اعتماد و سابقه مالک آن سایت در بازار لوله و اتصالات دقت فراوان کنید. سعی کنید حتما حضوری و پس از رویت لوله ها و تأیید کیفیت خرید خود را انجام دهید. از فروشنده بخواهید مشخصات دقیق مثلا فشار و مواد اولیه و سایز لوله همچنین ضمانت ماندگاری جوش، ترکیدگی و کیفیت لوله پلی اتیلن را در فاکتور فروش درج نماید. با مراجعه به لیستی که معاونت آب و خاک جهاد هر ساله از تولید کنندگان مجاز لوله پلی اتیلن منتشر میکند مشخصات تماس مورد نظرتان را تهیه کنید.

قیمت لوله پلی اتیلن

استعلام قیمت و نرخ روز لوله های پلی اتیلن به صورت کیلویی میباشد یعنی اگر شما بدانید هر کیلو لوله پلی اتیلن چند تومان است به سادگی و با استفاده از جدول وزنی لوله های پلی اتیلن میتوانید قیمت یک متر لوله پلی اتیلن را داشته باشید. البته لوله های پلی اتیلن درجه دو همواره قیمت پایین تری دارند این به دلیل ناخالصی های مواد اولیه آن میباشد که با گرانول مواد لوله های استاندارد آبرسانی تولید شده باشد یا گرانول مواد بازیافتی مثل بطری های نوشابه یا گالن های روغن موتور یا نایلون. هر کدام از این مواد نرخ خاص خود را دارند. هرچه کیفیت لوله پایین تر باشد قیمت آن نیز پایین تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها