بازدید 3609

نخست‌وزیر فرانسه: ما به مردم توجه نکردیم

نخست‌وزیر فرانسه گفت که دولت این کشور با کوتاهی در توجه به مردم در جریان ناآرامی‌های اخیر، مرتکب اشتباه شده است.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 17 December 2018

نخست‌وزیر فرانسه گفت که دولت این کشور با کوتاهی در توجه به مردم در جریان ناآرامی‌های اخیر، مرتکب اشتباه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ادوارد فیلیپ» نخست‌‌وزیر فرانسه به اشتباه دولت این کشور در مواجهه با تظاهرات‌های مردمی اخیر اذعان کرد.

فیلیپ در این مورد به روزنامه «اکو» گفت: «ما اشتباه کردیم و به اندازه کافی به مردم فرانسه توجه نکردیم. من متقاعد شده‌ام که آنها می‌خواهند کشور را تغییر دهند.»

«برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه پیشتر با هشدار درباره پیامدهای اعتراض‌های اخیر در این کشور بر اقتصاد فرانسه گفته بود: «خشونت های ناشی از اعتراض‌های جلیقه‌زردها در سراسر فرانسه برای اقتصاد ملی پیامدی فاجعه بار به دنبال دارد.»

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از چندی پیش پیش شروع شده، با وجود عقب‌نشینی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما مردم فرانسه خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل