بازدید 2749

نشست طالبان با نمایندگان ۴ کشور در امارات متحده عربی

گروه طالبان اعلام کرد که نمایندگان دفتر سیاسی این گروه در قطر امروز با نمایندگان ۴ کشور آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان در ابوظبی دیدار و گفتگو خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 17 December 2018

گروه طالبان اعلام کرد که نمایندگان دفتر سیاسی این گروه در قطر امروز با نمایندگان ۴ کشور آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان در ابوظبی دیدار و گفتگو خواهند کرد.

به گزارش تابناک، شورای عالی صلح افغانستان نیز اعلام کرد که دولت افغانستان در جریان برگزاری این نشست بوده و این نشست‌ها نقش تسریع کننده در روند صلح افغانستان دارند.

«سید احسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان نیز گفت که هیچ کشوری حق ندارد به نمایندگی از افغانستان وارد مذاکرات صلح با طالبان شود.

به گفته وی نشست ۵ جانبه امروز که در ابوظبی برگزار می‌شود برای فشار آوردن به کشورهایی است که به نحوی از جنگ افغانستان نفع می‌برند.

قرار بود امروز دوشنبه نمایندگان آمریکا و طالبان در پاکستان دیدار کنند اما شورای عالی صلح افغانستان مدعی شد که این نشست لغو شده و به جای آن نشست ۵ جانبه ای بین نمایندگان آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، پاکستان و طالبان برگزار می‌شود.

پیش از این گروه طالبان گفته بود، در این نشست با نماینده آمریکا در مورد رهایی زندانیان این گروه از زندان‌های افغانستان مذاکره خواهد کرد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز جمعه هفته گذشته گفته بود که کشورش از راه‌حل صلح آمیز جنگ در افغانستان حمایت می‌کند و آماده همکاری در این زمینه است.

شماری از تحلیلگران بر این باورند در صورتی که اسلام‌ آباد در مورد صلح افغانستان صادقانه همکاری کند، صلح و ثبات در آینده نزدیک در این کشور تامین خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی