بازدید 5515

پاسخ‌های نصفه نیمه ای که نمایندگان را قانع نکرد/ غلامی یک هفته تا استیضاح فرصت دارد!

پس از آنکه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با 83 امضاء تقدیم هیات رئیسه مجلس شد، کار برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفت تا پس از پرسش و پاسخ ها و بحث و بررسی محورهای استیضاح توسط نمایندگان و «منصور غلامی» و تیمش تکلیف استیضاح وزیر علوم مشخص شود.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 16 December 2018

پس از آنکه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با 83 امضاء تقدیم هیات رئیسه مجلس شد، کار برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفت تا پس از پرسش و پاسخ ها و بحث و بررسی محورهای استیضاح توسط نمایندگان و «منصور غلامی» و تیمش تکلیف استیضاح وزیر علوم مشخص شود.

به گزارش «تابناک»، عصر امروز منصور غلامی وزیر علوم به همراه قائم مقام و معاون پارلمانی اش و البته بخش دیگری از همراهان در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شدند تا پاسخگوی سئوالات اعضای کمیسیون و نمایندگان استیضاح کننده باشند. شاید این پرسش و پاسخ ها در نهایت به اقناع نمایندگان بیانجامد و استیضاح دیگری را در مجلس رقم نزند.

البته استیضاح وزیر علوم از سوی یک طیف خاص دنبال نمی شود و این موضوع را هم نمایندگان اصلاح طلب و هم اصولگرایان مجلس پیگیری می کنند. از قرار معلوم حتی جلسه روز گذشته قائم مقام وزیر علوم و روسای برخی دانشگاه های مادر با «محمدرضا عارف» رئیس کمیسیون آموزش و رئیس کمیسیون امید برای حمایت آنها از «منصور غلامی» هم بی نتیجه بوده و حتی عارف از وضعیت نامساعد وزیر در مجلس سخن گفته است.

تعداد امضاهای استیضاح وزیر علوم هم بیانگر این است که او خیلی وضعیت خوبی در مجلس ندارد، این موضوع در لابلای سخنان نمایندگان مجلس در راهروهای خانه ملت هم به وضوح قابل مشاهده و درک است. بنابراین «منصور غلامی» باید خود را برای روزهای سخت تر پاسخگویی به سئوالات و مطالبات اعضای بهارستان آماده کند.

جلسه امروز کمیسیون آموزش که خیلی نشان از آمادگی وزیر برای پاسخگویی به نمایندگان نداشته و آنطور که از خبرهای اعلام شده مشخص می شود از قرار معلوم «منصور غلامی» 3 سئوال نمایندگان عضو کمیسیون و استیضاح کنندگان را نصفه و نیمه پاسخ داده و بواسطه مهلتی که با وساطت «جواد ساداتی نژاد» به او داده شده، قرار بر این است که او یکشنبه هفته آینده بازهم به کمیسیون آموزش مجلس برود و پاسخگوی نمایندگان باشد، پس می توان گفت او یک هفته دیگر تا استیضاح بیشتر فرصت ندارد.

از قرار معلوم همان درخواست ماه های پیش نمایندگان در ارتباط با عملکرد وزارت علوم در بکارگیری روسای دانشگاه های مادر از جمله در پیام نور و علمی کاربردی و همچنین عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق التدریسان فنی و حرفه‌ای علی رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه و بی توجهی به آموزش در دانشگاهها و عدم توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاههای کشور و عدم به روز رسانی رشته‌های دانشگاهی در کنار نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقه‌ای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی در دادن مجوز رشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و عدم رعایت استاندارد در جذب هیات علمی برای موسسات غیر انتفاعی و گسترس مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیات علمی به پاشنه آشیل وزیر بدل شده است.

ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاههای کشور، عدم پیگیری جدی برای جذب اعتبارات عمرانی، تجهیزات و پرداخت معوقات و دیون دانشگاههای کشور و نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی علی رغم دراختیار داشتن زبده ترین متخصصین کشور هم نشان می دهد که تیم مدیریتی و اطرافیان وزیر علوم هم موضوعاتی است که «منصور غلامی» را باتوجه به وضعیت نامساعد مجلس برای او و انجام استیضاح به درب های خروج از کابینه نزدیک می کند.

این موضوع حتی دولت را بر آن داشته است تا به فکر تمهید از جهت انتخاب جایگزین مناسب برای وزیر علوم در استیضاح و پیاده شدن از قطار کابینه باشد. در همین زمینه شنیده شده است که صحبت های جدی با «محمد باقر نوبخت» و «علی اکبر صالحی» در ارتباط با این موضوع انجام شده است و حتی «محمد حسین امید» که سابقه سرپرستی و معاونت وزارت علوم را دارد در حال آماده شدن برای این موضوع است و شاید او هم در جمع گزینه های احتمالی جانشینی وزیر علوم قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس