بازدید 2715

طرح شورای سنجش و پذیرش برای کاهش التهاب کنکور چیست؟

رئیس سازمان سنجش و پذیرش از طرحی خبر داد که بر اساس آن التهاب کنکور کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۶۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 16 December 2018

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه نیازی به ثبت‌نام تمامی داوطلبان ورود به دانشگاه در کنکور 98 نیست، گفت: در حال حاضر دانشجویان در بیش از 85 درصد رشته‌های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند به همین دلیل مقرر شد این رشته‌ها پیش از ثبت‌نام کنکور 98 اعلام شوند تا داوطلبانی که به دنبال پذیرش در آنها هستند بدون شرکت در آزمون سراسری و با مراجعه به دانشگاه مستقیم ثبت‌نام کنند.
حذف کنکور

وی افزود: این تصمیم پیش از ثبت نام کنکور 98 در شورای سنجش و پذیرش نهایی و رشته‌ها و دانشگاه‌ها در دفترچه‌هایی برای اطلاع داوطلبان منتشر می‌شود؛ منظور از سوابق تحصیلی نمرات امتحانات نهایی است.

سوابق تحصیلی موجود پراکندگی و مشخصات آماری قابل قبولی ندارد لذا باید در حوزه نظام آموزشی زیرساخت‌های لازم برای تهیه سوابق تحصیلی استاندارد ایجاد شود

رئیس سازمان سنجش و پذیرش با اشاره به هدف شورای سنجش و پذیرش در اجرای این طرح، بیان کرد: با اجرای این طرح، کنکور تنها برای رشته‌های پرمتقاضی و دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

سوابق تحصیلی جایگزین کنکور می‎‌شود؟

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا می‌توان سوابق تحصیلی را جایگزین کنکور کرد، توضیح داد: بله؛ می‌توان مشروط بر اینکه این سوابق استاندار باشد و در سیستم ارزشیابی متوسطه کنونی تغییراتی ایجاد شود.

سوابق تحصیلی موجود جایگزین مناسبی برای کنکور در رشته‌های پزشکی نیست

خدایی با بیان اینکه سوابق تحصیلی موجود را نمی‌توان جایگزین کنکور در رشته‌های پزشکی کرد، اظهار کرد: این سوابق پراکندگی و مشخصات آماری قابل قبولی ندارد لذا باید در حوزه نظام آموزشی زیرساخت‌های لازم برای تهیه سوابق تحصیلی استاندارد ایجاد شود.

رئیس سازمان سنجش و پذیرش ادامه داد: حذف کنکور و جایگزینی سوابق تحصیلی به آسیب‌شناسی نیاز دارد تا بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد./

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار