بازدید 4710
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ریزش ۲۷۷۸ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۱۶۱ هزار واحد/ آیفکس با کاهش روبه‌رو شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و پنجم آذرماه ۹۷، با کاهش ۲۷۷۸ واحدی معادل ۱.۶۹ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۷۰۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد افت ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۶۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 16 December 2018

ریزش ۲۷۷۸ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۱۶۱ هزار واحد/ آیفکس با کاهش روبه‌رو شدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و پنجم آذرماه ۹۷، با کاهش ۲۷۷۸ واحدی معادل ۱.۶۹ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۷۰۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد افت ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، در ادامه ریزش نماد‌ها در روز قبل، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۰۷ واحدی معادل ۱.۶۹ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۳۱۸ واحدی معادل ۱.۱۵ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۳۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۴ واحدی معادل ۱.۱۵ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۰۳۶ واحد کاهش معادل ۱.۷۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۴۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۳۵ واحد کاهش معادل ۱.۸۴ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۲۲ واحد کاهش معادل ۱.۴۱ درصد همراه بود و عدد ۳۲۲ هزار و ۹۶۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۶۴ هزار و ۴۷۴ واحد قرار گرفت.

ریزش ۲۷۷۸ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۱۶۱ هزار واحد/ آیفکس با کاهش روبه‌رو شد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۲۱ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۲۱ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۰۹ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۸۸ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۶۸ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳۵ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۷ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۹۶ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۸۴ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۷۷ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت و نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۷۴ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۷۱ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۵۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۰۵ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۳۱ واحد، نماد شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۱۴ واحد و نماد وخارزم متعلق به سرمایه گذاری خوارزمی با ۱۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۱ هزار و ۸۸۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۰۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان داد و ستد کردند.

امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۱۵ واحدی به رقم ۱۸۲۶ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۶۳۶ میلیون و ۷۱۶ هزار برگه بهادار در قالب ۹۱ هزار و ۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۵۷ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدا رو شکر.
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز
درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز۶۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی