بازدید 14029

قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد

کد خبر: ۸۶۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 16 December 2018

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل قیمت آجیل شب یلدا را اعلام کرد و گفت: امسال برای آجیل یلدا دو نوع قیمت گذاری انجام شده است.

به گزارش مهر، مصطفی احمدی با بیان اینکه امسال برای آجیل شب یلدا دو نوع قیمت گذاری انجام شده است، گفت: این اقدام دو دلیل داشته، اول آنکه مردم راحت تر انتخاب کنند، دوم اینکه بازرسان ما راحت تر به تخلفات رسیدگی کنند.

وی افزود: در همین راستا، آجیل شب یلدا با پوست کیلویی بین ٦٠ تا ٨٠ هزارتومان در عمده فروشی ها و آجیل شب یلدا با مغز بین ٨٠ تا ١٠٠ هزارتومان در عمده فروشی ها عرضه می شود.

احمدی گفت: ١٠ درصد سود خرده فروشی نیز به این ارقام افزوده خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قیمت انواع خشکبار نسبت به حدود ٢٠ روز پیش، در مجموع ١٠ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: مدتی است در فضای مجازی کمپین هایی ایجاد شده که ارقام چشمگیری را برای خشکبار اعلام می کنند، این ارقام به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست.

وی همچنین درباره میاحث مطرح شده مبنی بر اینکه قیمت هر عدد پسته به ١٥٠٠ تومان رسیده است، تصریح کرد:این مسائل کذب است و منطقی نیست.

احمدی با اشاره به اینکه تولید و بحث عرضه و تقاضای بازار قیمت را تعیین می کند، اضافه کرد:قیمت منطقی هرکیلوگرم پسته بسته به جنس، نوع، اونس و محل تولید آن از ١١٠ هزار تا ٢٤٠ هزارتومان متغییر است.

وی کاهش تولید را دلیل اصلی گرانی خشکبار در سال جاری عنوان و اضافه کرد: علاوه بر پسته، تولید بادام درختی، فندق و گردو نیز امسال آسیب دید.

احمدی با اشاره به افزایش نرخ ارز افزود: این مساله باعث افزایش تمایل تولیدکنندگان به صادرات محصولات خود شد، بنابراین تغییرات نرخ ارز و افزایش صادرات باعث گرانی شد که اگر تولید به اندازه کافی بود چنین اتفاقی رخ نمی داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۷
خدا خیرتون بده که اینقد فکر ارزاق مردم هستید مردم معطل مغز بادوم و پسته و مغز گردو یلداشون هستن الان.
خدا رو شکر این مشکلم حل شد.
منتظر باشيد تا مردم امسال براي يلدا و نوروز آجيل بخرن. من حتي اگر استطاعتش رو هم داشته باشم نخواهم خريد تا هم يك نوع همدردي باشه با خانواده هايي كه استطاعت مالي كافي ندارن و هم پاسخي باشه به گرانفروشي بي حد و اندازه كالاها. داريد چه بلايي سر مردم مياريد واقعا؟؟؟؟ كره شمالي؟ ونزوئلا؟؟يمن؟؟ قرار هستش كدومش باشيم؟؟؟؟
همه چی رو گرون کردند، فقط آجیل نیست .
اگر تولید 10 برابر این هم بود ، باز هم تولید کننده تمایل به صادرات و سودآوری بیشتر داشت که میشه گفت منطقیه !
اينقدر از آسيب و سرما بهانه نسازيد از خدا بترسيد درب انبارها را باز كنيد تا به ازاي هر ايراني يك كيلو آجيل مخلوط بيرون بياد! حتي براي شب عيد مردم هم آجيل دست محتكران هست ولي!!!!
قوربونت برم صادراتش رو فعلا متوقف کن، ما واجب تر هستیم یا خارجیها؟
کدوم منطق میگه پسته 50تومنی وطنی که یک دلار هم خرجش نشده باید بشه 240 تومن ......
نبايد خريد
ببخشيد كي گفته شب يلدا بايد آجيل باشه؟؟؟
دروغ نیست خودم 10عدد پسته خریدم 10000 تومان دانه ای 1000تومان
بنده دیروز بیست و چهارم آذر ماه سال نود و هفت رفتم بازار تهران یک کیلو پسته بخرم گفت کیلویی 300 هزار تومن پسته خام و مجبور شدم فقط دویست گرم بخرم.
چقدر زخمت کشیدید که قیمت اچیل رو اعلام کردید ما از این همه کاروتلاش دولت خجالت زده ایم
یک سری مزخرفات را وارد سنت های قدیمی کردن که در گذشته نبود من تا این سن اومدم شب یلدا آجیل نخریدیم بیشتر حلوا و کشمش و نخود و میوه های خشک می خریدیم البته این دلیل نمیشه یه عده نیازهای مردم را به چند برابر بفروشن
یه انگشتری خریدم برای دخترم نگینش از مغز پسته اصل است باور بفرمایید
من فکر نمی کنم با نخریدن اتفاقی بیوفته تا حالا از این کمپینها زیاد دیدیم فایده ای نداشته
من پیشنهاد می کنم اونهایی که توانایی مالی دارند برای افراد ناتوان مقداری هرچند کم آجیل یا شیرینی بخرند تا دل آنها نیز شاد بشه، با نخریدن ما اونها خریدار نمیشند و دل خانواده های خودمان هم گرقته می شود
پسته هم مگه مثل موز و آناناس از خارج وارد میشه که با دلار بالا بره؟
بهترین راه کاهش قیمت آجیل و هر کالای گران دیگر، تحریم و نخریدن است. ما امسال آجیل نمی خریم. بجاش گردو و فندق و بادوم بدست آمده از باغهای خودمان را استفاده می کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها