بازدید 3926
نگاهی کوتاه به مسیر بازیگری جواد عزتی

ستاره یا بازیگر؟

جواد عزتی شباهتی به ستاره‌های خوش‌چهره دهه هفتاد و هشتاد ندارد، شناسنامه کاری و شخصیتیش هم از بازیگرانی نظیر حامد بهداد، نوید محمدزاده و امیر جدیدی هم متفاوت است. با اینکه تجربه بازی در صحنه تئاتر را هم دارد، اما از تلویزیون و سریال‌های طنز راهش را آغاز کرده و چهره‌اش برای مخاطب آشنا شده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 15 December 2018

«تابناک»، آیدا عزتی؛ اولین تصویری که از جواد عزتی به یاد داریم، پیرمرد فراموش‌کار و شیرین «قهوه تلخ» است. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد بازیگر سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی روزی تبدیل به ستاره سینما شود، البته شاید زود باشد که لقب «ستاره» را به جواد عزتی نسبت بدهیم. چون هنوز او را به عنوان نقش اول نمی‌شناسیم و فیلم‌هایی هم که نقش نخست آنها به عزتی سپرده شده، نتوانسته‌اند گیشه‌ موفقی داشته باشند.

اما وقتی در گروه بازیگری خوبی مانند تنگه ابوغریب یا ماجرای نیمروز قرار می‌گیرد، حضورش چشم‌گیر است و مخاطب را با خودش همراه درگیر می‌کند.

یا وقتی در فیلم‌های گیشه و پرفروش کنار ستاره‌ای دیگر ظاهر می‌شود، مانند رضا عطاران در هزارپا، رضاگلزار در آینه بغل و امیر جعفری اکسیدان، مکمل درجه یکی است و می‌تواند آنچه را که از خود به عنوان یک طناز می‌شناسد با فیلم‌نامه تلفیق کند. توانایی جواد عزتی در اجرای کاراکترهایی که به او سپرده می‌شود، باعث می‌شود نگران ماندن زیرسایه بازیگرانی که با آنها هم‌بازی است را نداشته باشد و حتی در مواقعی کاستی‌های فیلم‌نامه و بازیگر مقابل را هم پُر کند.

ستاره یا بازیگر؟

نکته جالب توجهی که درباره جواد عزتی وجود دارد، تنوع فیلم‌ها و نقش‌هایی است که انتخاب می‌کند. از برادر زندانی متعصب در لاتاری، رزمنده تنگه ابوقریب، یک پاسدار اطلاعاتی در ماجرای نیمروز تا نقش‌های کمدی هزارپا و آینه بغل، اکسیدان، در مدت معلوم و... .

توجه به فیلم‌هایی که جواد عزتی در سال 97 در آنها بازی کرده، «ماجراي نيمروز: رد خون» که ادامه ماجرای نیم‌روز است، «چهار انگشت» فیلم طنز دیگری از حامد محمدی، «جان‌دار» که فیلمی اجتماعی است؛ نشان می‌دهد که او همچنان دنبال تجربه در ژانرهای متفاوت در سینما است و علاقه‌ای به ماندن و تکرار یک کاراکتر در یک جنس فیلم ندارد. اتفاقی که رضا عطاران نتوانست یا خواست مخاطبان که او را در نقش‌های کمدی و فیلم‌های خنده‌دار دوست داشتند، نگذاشت رقم بزند.

جواد عزتی در مصاحبه‌ای درباره این موضوع گفته است: «سعی کردم آهسته آهسته ژانر خود را تغییر بدهم. هیچ‌وقت قرار نبود و دوست نداشتم به فیلمی اضافه شوم تا آن را شیرین کنم. همیشه دوست داشتم وزنه فیلم‌های جدی هم سنگین باشد. حتی تعداد آنها خیلی بیشتر از فیلم‌های کمدی است که بازی کردم، البته تعداد سریال‌های کمدی آن قدر زیاد است که در ذهن مردم به عنوان بازیگر کمدی شناخته می‌شوم. با این حال دوست داشتم سینما را جدی‌تر دنبال کنم.»

جواد عزتی شباهتی به ستاره‌های خوش‌چهره دهه هفتاد و هشتاد ندارد، شناسنامه کاری و شخصیتیش هم از بازیگرانی نظیر حامد بهداد، نوید محمدزاده و امیر جدیدی هم متفاوت است. با اینکه تجربه بازی در صحنه تئاتر را هم دارد، اما از تلویزیون و سریال‌های طنز راهش را آغاز کرده و چهره‌اش برای مخاطب آشنا شده است.

جواد عزتی آرام آرام راه خود را به عنوان یک بازیگر توانا و کاربلد باز کرده‌است و به نظر می‌رسد عجله‌ای برای اینکه تبدیل ستاره پرفروش یا بازیگر نقش اول فیلم‌های گیشه‌پسند ندارد. راه خود را آهسته و پیوسته پیش گرفته و ما هم باید اندازه خودش صبور باشیم تا ببینیم سر منزل مقصود جواد عزتی کجاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل