بازدید 9945

تعبیر این خواب با مسئولان! +تصاویر

"کنکور حذف می‌شود/ باید حذف بشود/ معدل جایش را می‌گیرد/ معدل نقش مکمل کنکور را بازی می‌کند و... " این تیتر‌ها چقدر برایتان آشنا هستند؟
کد خبر: ۸۶۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 17 December 2018
"کنکور حذف می‌شود/ باید حذف بشود/ معدل جایش را می‌گیرد/ معدل نقش مکمل کنکور را بازی می‌کند و... " این تیتر‌ها چقدر برایتان آشنا هستند؟

به گزارش «تابناک»، سالهاست که درباره حذف کنکور در کشورمان بحث‌های مختلفی در جریان است تا جایی که بعید است خبری درباره آن به گوش کسی نخورده باشد. اخباری بعضا ضد و نقیض که حتی کنکوری‌ها هم اطلاع دقیقی از آن ندارند.

این در حالی است که به رغم اخبار فراوانی که در خصوص کنکور منتشر می‌شود، روز به روز بر شمار کنکور‌هایی که در کشورمان برگزار می‌شوند، افزوده می‌شود تا جایی که ورود به بالاترین مدارج آموزش علمی نیز مستلزم عبور از غول کنکور است.

اتفاقی که نشان می‌دهد برچیدن بساط کنکور در کشورمان بعید است یا دست کم به این زودی‌ها رخ نخواهد داد. یعنی عکس آنچه قانون گزار تاکید کرده و به تصویب رسانده و توقع عموم است. برچیدن بساط آزمونی که شواهد بسیاری در خصوص ناکارآمد بودن آن در دست است.

آزمونی که به شیوه تستی برگزار می‌شود، شانس در آن سهم به سزایی دارد، قادر به محک زدن علم و دانش شرکت کنندگان نیست و...، اما از همه این‌ها مهم تر، گاه موفقیت یا شکست در آن به یک سرماخوردگی ساده یا مسائل جزئی‌تر بند است!

کافی است تجسم کنیم که داوطلبی در آستانه روز کنکورش، دچار مشکلی مانند به هم خوردن خواب شود یا در نتیجه ابتلا به ویروسی ساده یا افزایش استرس، به ضعف بدنی مبتلا گردد تا بشود حدس زد که چه فرجامی در انتظار وی خواهد بود.

وضعیتی که حتما از رقم خوردن آن برای برخی دانش آموزان دور و اطرافمان شنیده‌ایم. دانش آموزانی که اگر خوش شانس باشند، خیلی کمتر از آنچه لیاقت و استعدادش را داشته‌اند کسب می‌کنند و اگر شانس با ایشان یار نباشد، ممکن است مسیر زندگی شان برای همیشه تغییر کند.

شرایطی که البته منحصر به دانش آموزان هم نیست چراکه کنکور منحصر به ورود به دانشگاه نیست بلکه سالهاست برای ورود به اغلب مقطع‌های تحصیلی و دوره‌های تخصصی و کارآموزی و ادارات و نهاد‌هایی که استخدام دارند و...، می‌بایست بر غول کنکور چیره شد.

غولی که بار‌ها دیده‌ایم بسیاری در روز و ساعت مواجهه با آن خوابشان برده است؛ تصاویری که از کنکور‌های مختلف منتشر می‌شوند و به جزء فکاهی این ماجرای تراژیک تبدیل شده‌اند. خوابی که اغلب تصور می‌شود ناشی از بی انگیزگی شماری از داوطلبان است، اما بی شک مسائل مهم تری پشت آن نهفته است.

مسائلی که جا دارد کنکاش شده و تعبیر شوند، اما هیچ مسئولی رغبتی به این کار ندارد که اگر داشت، چه بسا خیلی زودتر تکلیف کنکور یک سره شده بود نه اینکه روز به روز کاربردی‌تر شود و نقش پررنگ تری در جامعه بیابد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
این بندگان خدا میدانند پس از دانشگاه بیکار هستند و پستهای کشور متعلق به ژنهای خوب است ؛ زحمت پاسخ دادن به سوالهای کنکور و درس خواندن را به خود نمیدهند !!!!
کنکور بهترین وسیله گزینش برای رشته و دانشگاه است
همش از اون اجباری لعنتیه، اجباری که مافیاش از کنکور بزرگتره.
اگه حذف بشه با مافیا چه کنند؟
وزیر می خواهد کنکوررا برچیند؟
اگر کنکور حذف شود ::: دانشگاه ها و رشته های خوب منحصر به خواص خواهد شد !!!!!؟؟؟؟
اگر فرض کنیم که کنکور حذف شود و معدل جایگزین آن شود، با این عدم کارایی و مشکلات متعدد در نظام آموزش و پرورش کشور و این معلمان زحمت کشی که در این نظام له شده اند و عدم تطابق کیفیت وحشت ناک مدارس در نقاط دور افتاده و پراکنده در کشور چطور میتوان به این سیستم اعتماد نمود که فرضا یک دانش آموز در بهترین دبیرستان تهران با معدل فرضا 17 (با کلی سختگیری) با دانش آموزی در فرضا سیستان و بلچستان و زابل با معدل 19 قابل رقابت و مقایسه باشد. آیا برای الکی نمره گرفتن و خدای ناکرده پرداخت پول به این معلمان زحمت کش(که البته زیر بار فشار اقتصادی و حقوق پایین له شده اندو البته اکثرا شریف هستند) و برای معدل بالاتر فکری کرده اید. طرفدار کنکور نیستم ولی به شرطی که نظام جایگزین آن بهتر باشد. دست از شعار های بی منطق و بدون برنامه ریزی بردارید و کاری نکنید که نظام ورود به دانشگاهها از چاله به چاه بیافتد.
نفرین به اون پول میلیاردی که به بهای زندگی این همه نوجوان و جوان مثل خود من تموم میشه
ماقیای پو ل و قدرت نمی گذارد
من فقط میدانم ساز و کار جایگزین و عادلانه ای جهت جایگزینی و حذف کنکور نداریم و حالا حذف هم بشه، میآیند و آموزشگاه های کسب معدل و ... میزنند جدای بحث مربوط به تقلب و ...
زمانی که لازم باشد عاغازاده ها به دانشگاه راه پیدا کنند حذف شود و پس از ان دوباره نصب شود.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر