بازدید 25505
انتصاب‌های پیاپی مدیرانی که تودیع شدند؛

قانون منع به کارگیری بازنشستگان با انتصاب دوباره بازنشسته‌ها لوث می‌شود؟

بی‌گمان برای آنکه بتوان این قانون را به خوبی اجرا کرد، باید دستگاه‌ها نظارتی نیز فعال‌تر نقش آفرینی کنند؛ اما آیا گزارشی از برخورد دستگاه‌های نظارتی با متخلفین از این قانون منتشر شده و آیا اساساً برخوردی صورت پذیرفته است؟! این پرسش‌ها به واسطه ابهاماتی است که در خصوص کیفیت اجرای تکالیف دستگاه‌ها از نیمه آذر به این سو، مطرح است و پاسخی برای آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 15 December 2018

قانون منع بکارگیری بازنشستگان با انتصاب دوباره بازنشسته‌ها لوث می‌شود؟با وجود اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تودیع شماری از مدیران فرهنگی، این گروه از مدیران آهسته آهسته در حال انتصاب در سایر دستگاه‌های حاشیه‌ای هستند که از قضا مشمول این قانون می‌شوند؛ اتفاقی که نه حساسیت دستگاه‌های نظارتی را برانگیخته و نه با واکنشی از سوی مسئولان بالادستی مواجه شده و همین این دغدغه را تقویت کرده که این قانون با چنین انتصاب‌هایی به مرور لوث می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در حالی از 15 آذر اجرا شد که شماری از مدیران پیش از آن و همزمان با اجرای این قانون تودیع شدند و جانشینانشان منصوب شد. این تغییرات به صورت عمده در حوزه فرهنگی رخ داد و عرصه فرهنگ با حضور پرشمارتر مدیران بازنشسته مواجه بود که برخی از آنها با وجود گذشت بیش از هشت سال از دوره بازنشستگی‌شان رهسپار منزل شدند؛ اما اکنون که زمان چندانی از اجرای این قانون نمی‌گذرد، شماری از این مدیران که تودیع شده بودند و قاعدتاً نباید دوباره به کارگیری می‌شدند، در حوزه‌های دیگر حکم گرفتند.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان با انتصاب دوباره بازنشسته‌ها لوث می‌شود؟

«لطف الله سیاهکلی» معاون صداوسیما و «مجيد شعبان‌پور»؛ مدير مركز توليد و فني سازمان صداوسيما، از جمله مدیرانی بودند که پس از بازنشستگی، از سوی معاون مالی و منابع انسانی این سازمان به عضویت هیأت مدیره یک شرکت صوتی تصویری سروش وابسته به صداوسیما منصوب شدند. این اتفاق قابل تأمل اکنون دوباره تکرار شده و علیرضا اسماعیلی که خود با حکم ریاست جمهوری سرپرست فرهنگستان هنر را در اختیار دارد، چند بازنشسته را به کار گرفته است.

اسماعیلی، سرپرست این فرهنگستان، محمدمهدی حیدریان رئیس پیشین سازمان سینمایی را که در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تازگی از این سمت کنار گذاشته شد، به سمت ریاست گروه سینمایی این فرهنگستان منصوب کرد. اسماعیلی همچنین به پیشنهاد حیدریان، منوچهر طیاب، داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، سیدمحمد بهشتی به عنوان عضو دائمی گروه سینمای فرهنگستان هنر و احمد ضابطی جهرمی، مستندساز و تدوین‌گر؛ منوچهر شاهسواری، تهیه کننده و مدیرعامل خانه سینما؛ امیرمحمد دهستانی، رئیس دپارتمان انیمیشن دانشگاه هنر و نویسنده، کارگردان و انیماتور؛ نادر طالب‌زاده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما؛ علیرضا قاسم‌خان، تهیه‌کننده و مستندساز و محمد شهبا، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر را به عنوان عضو برای دو سال به عضویت این کارگروه منصوب کرد.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان با انتصاب دوباره بازنشسته‌ها لوث می‌شود؟

این در حالی است که به جز حیدریان، برخی دیگر از این چهره‌ها نظیر بهشتی نیز بازنشسته هستند و در اجرای این قانون اخیراً از مسئولیت‌شان تودیع شده‌اند و انتظار می‌رود این چهره‌ها به دوران بازنشستگی سلام کنند و در مسئولیت‌های تازه شاهد حضورشان در هر سطحی نباشیم. سوای اینکه این انتصاب‌ها تا چه میزان قانونی است و آیا فرهنگستان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود یا نه، این نگرانی جدی وجود دارد که آیا این نوع برخورد با حرکتی که همه سران و مسئولان ارشد کشور بر انجام آن تأکید داشتند، پدیرفته نیست.

در این شرایط باید پرسید، آیا اراده‌ای وجود دارد که با چنین انتصاب‌هایی، قانون منع به کارگیری بازنشستگان با انتصاب دوباره بازنشسته‌ها لوث شود یا اساساً آنچه رخ داده، غیرتعمدی بود است؟ برای پاسخ به این پرسش باید منتظر واکنش بعدی مسئولان دستگاه‌های مسئول و همچنین دستگاه‌های نظارتی باشیم.

بی‌گمان برای آنکه بتوان این قانون را به خوبی اجرا کرد، باید دستگاه‌های نظارتی نیز فعال‌تر نقش آفرینی کنند؛ اما آیا گزارشی از برخورد دستگاه‌های نظارتی با متخلفین از این قانون منتشر شده و آیا اساساً برخوردی شده است؟! این پرسش‌ها به واسطه ابهاماتی است که در خصوص کیفیت اجرای تکالیف دستگاه‌ها از نیمه آذر به این سو، مطرح است و پاسخی برای آنها وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۰
علی برکت اله
معلوم نیست چه خبره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این همه مقام رهبری فرمودند فلان کار را انجام بدهید ویا ندهید ....متاسفانه گوش شنوا نبود تااینکه وضع اقتصادی این شد ،اماتا مقام رهبری فرمودند قانون بازنشستگی قابل بررسی هست همه با جان ودل گوش دادند .
این تقوا تعهدوتجارب مدیران بازنشته منوکشته.......
دستگاه نظارتی ما سازمان بازرسی کل کشور است .
در ریاضی و علوم مبحثی وجود دارد به نام « اصل » . حکم اصل هم این است : مواردی هستند که قابل اثبات نیستند ولی هیچ موردی خلاف آن نیز تا کنون پیدا نشده است. به عبارت دیگر حکم و قانون در علوم اثبات عینی و مسلم دارند در نتیجه عام و فراگیر و برهمه دست اندرکاران واجب الاطاعه می‌باشد. واجب الاطاعه بودن مواردی که در علوم تحت عنوان اصل مطرح هستند نیز مانند حکم و قانون است مشروط و مادام که حتی یک مورد خلاف آن پیدا و اثبات نگردد. نگفته پیداست که قانون و حکم از استحکام بالاتری نسبت به اصل ( مطابق با توضیحات فوق ) برخوردار می‌باشد چراکه چون وجوب آن اثبات دارد لذا راه اثبات هر نقیض آن نیز بسته شده است. متأسفانه در کشور ما هر قانونی که وضع می‌شود چون کامل نیست و جوانب مختلف آن در نظر گرفته نشده است بلافاصله تفسیر و یا با دلائل مختلفه نقض می‌شود. البته آب هم از آب تکان نخورده و نخواهد خورد. پیشنهاد می‌کنم قوانین ما به صورت « اصل » در مجلس تصویب شود تا وقتی نقض می‌شود ( که می‌شود ) قانون و حکم غیر قابل نقضی ، نقض نشده باشد و اگر هم شد ( که می‌شود ) طبق استدلال فوق الذکر ، کل « اصل » مصوب باطل است و مجددا باید اصل دیگری در باب موضوع طراحی و مصوب شود. لذا شاید در گذشت زمان دو اتفاق بیفتد که مشکل کلا حل شود: ۱- اینکه « اصل » نویسان چنان محکم بنویسند که به راحتی قابل نقض نباشد۲- اینکه ناقضان « اصل » به هر بهانه و مستمسکی نتوانند و یا نخواهند کل موضوع را پاک کنند.
دستگاه هاي نظارتي بررسي كنند چرا در نهاد رياست جمهوري به رغم اعلام رييس دفتر رييس جمهور تاكنون هيچ بازنشسته اي نهاد را ترك نكرد و چرا احكام بازنشستگي بازنشستگان نهاد لغو گرديد. چرا ذيحساب نهاد كه ناظر عملكرد مالي نهاد مي باشد به عنوان معاون پشتيباني نهاد منصوب شده است .
ول کنید این میزها رو
جوان های متخصص این مملکت دارن از دست شما ها فرار میکنند و شما چسبیدین به این میزها
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی رفت ولی تو سازمان حج پست گرفت این چه رفتنی بود
حالا سالهاست مردم فهمیده اند تندی قانون فقط سه روز است و بعد آن هزار تبصره در ذیل آن نوشته می شود و دیگر (( هیچ نامه ایی به مقصد نمی رسد ))
تخریب یک سد همواره با نشت یک قطره آب شروع می شود.
اولا این قانون درست شد تا آقازاده های بی کار بیان سرکار. ثانیا آقایون مدیر بازنشسته اصلی هیچ وقت تعدیل نمی شند.
شما را بخدا قسم ببینید این اقایان در زمانکه مسولیت داشتن خروجیشان چقدر بوده که دوباره بکار می گیرید
بعد می گن تو اینم مملکت چرا اینقدر ناامید هستید . چرا درست بشو نیست . مملکت مگه مال چند نفره
قانون .منحصرا برای افراد ضعیف وضع میشود بجهت سقم قضیه بازنشسته ها را تعقیب نمایید درکجا مشغولند
مثل مديران بازنشسته وزارت نفت كه رفتن تو شركت هاي صندق بازنشستگي نفت...!!!
بابااینا همش سیاه بازیه چرا جدی گرفتید. آخه پستهائی که حقوقهای نابرابر و بسیار بیشتر از نرم داره کی ولش میکنه ؟! ورزشیهارو بگیر وبرو تاآخر!! اگه راست میگن که نمیگن لیست قمشمولین قانون بازنشستگی همه 22وزا تخانه رو که باید برن بیارن تو سیستم اتوماسیون هر وزارتخونه اعلام کنن بعد گزارش خروجشون رو هم برا کارکنان بدن ! ولی باور کنید اینا همش شوخیه .
جه فایده وقتی که مدیران از نهاد دولتی کنار گذاشته می شوند و باز در یک نهاد وابسته به دولت به مدیریت می رسند مثل اقای م که طبق قانون بازنشستگان از معاونت نفت کنار گذاشته شد بلافاصله در شرکت oiec زیر نظر صندوق باز نشسته نفت(باز دولتی) به مدیر عاملی انتخاب شد. پس بهتره شعار ندیم خودمون را هم اذیت نکنیم بازنشسته ها هستند فقط رنگ عوض میکنند.
هرزمان که 400تا500نفری که در راس کشور هستند پست خود را رها کردند بازنشسته هادست بردارخواهندشد.
معاونين و مديران ارشد صدا و سيما هيچ كدامشون نرفتند.همه چسبيدند به ميزشون.قانون بدون نظارت ارزشي نداره!!!
همه اینها را بذاری روی هم نه به اندازه یک جوان انگیزه کار دارند نه به اندازه یک جوان می تونند کار کنند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی