بازدید 11624

تورم پا در هفته 27 بارداری

کد خبر: ۸۶۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 15 December 2018

به گفته متخصصان در طول بارداری حجم خون و مایعات بدن 50 درصد افزایش پیدا میکند و بنابراین تورم در بارداری و از هفته بیست و هفتم بارداری به بعد نیز طبیعی است. تورم طبیعی که به آن اِدِم گفته می‌شود میتواند در دست‌ها، صورت، پاها و مچ پا ایجاد شود.

در هفته 27 بارداری کدام قسمت بدن ورم می‌کند

در هفته 27 بارداری رحم متورم و بزرگ شده و به اندازه یک توپ بسکتبال میشود. به گفته کارشناسان این تنها قسمتی از بدن نیست که ورم میکند. در همین حدود هفته 27 بارداری تقریبا هر سه نفر از چهار نفر زن باردار شروع به تجربه ورم ملایمی در بخشهای انتهایی بدنشان  به ویژه پاها، قوزک پاها و دستها میکنند.

ادم در هفته 27 بارداری طبیعی است

ادم در هفته 27 بارداری زمانی رخ میدهد که مایعاتی که در بافتهای بدن ساخته میشوند به سیاهرگ سمت راست بدن که خون را از اندامهای تحتانی به قلب باز میگرداند فشار وارد میکنند. در این وضعیت شاید پوشیدن کفش هم مشکل باشد یا حتی حلقه ازدواج دیگر در انگشتان جا نگیرد، اما پزشکان معتقدند این پف کردن کاملا طبیعی و موقتی است ولی اگر به نظر بیش از اندازه بیاید باید با پزشک مشورت شود چون ممکن است نشانه پره اکلامپسی باشد.

راه‌های تسکین تورم در هفته 27 بارداری

برای تسکین ورمها متخصصان توصیه میکنند از نشستن و ایستادن طولانی مدت پرهیز شود. بعضی ورزشهای مناسب بارداری مثل پیاده روی و شنا با تایید پزشک در کاهش تورم موثر هستند. کاهش مایع دریافتی بدن تورم را کاهش نمی‌دهد ولی بدن را با آب کافی نگهداشتن به این مسئله کمک می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی