بازدید 2992

نقطه قوت ایران در گردشگری مذهبی و توریسم سلامت است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است اگر ایران حتی فقط با ۱۵ کشور همسایه خود روابط تجاری و گردشگری داشته باشد، می‌تواند قدم‌های بزرگی در رونق اقتصادی بردارد.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 15 December 2018

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نقطه قوت ایران در گردشگری مذهبی و توریسم سلامت گفت: یک نکته اساسی در بحث گردشگری و اشتغال حاصل از آن و نیز توسعه صادرات این است که ایران با 15 کشور همسایه است و اگر روابط تجاری و گردشگری خود را فقط با همین کشورها که از جهت مذهب، فرهنگ و تمدن مشترکات زیادی با یکدیگر دارند، توسعه دهد در بحث گردشگری مذهبی و توریسم سلامت می‌تواند قدم‌های بزرگی در رونق اقتصادی بردارد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که بیشترین آمار حضور گردشگران خارجی در ایران مربوط به توریست مذهبی است، افزود: ایران می‌تواند در چند شهر همچون مشهد، قم و شیراز به عنوان قطب گردشگری مذهبی تلقی شود ضمن آنکه در ابعاد دیگر گردشگری نیز می‌توان ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد که گردشگری تاریخی و باستانی و طبیعت‌گردی از جمله آن است.

نوسانات ارزی هزینه سفر گردشگران را در ایران پایین آورده است
ایران جزو کشورهای اول منطقه در مباحث پزشکی و علمی است که حرف اول را می‌زند و هزینه‌های درمان در ایران به نسبت بسیاری از کشورها برای گردشگر خارجی پایین است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به بحث نوسانات ارزی، گفت: نوسانات ارزی زمینه‌ای را فراهم کرده که اگر گردشگران خارجی از آن مطلع شوند، تمایل بیشتری به سفر به ایران در آنها دیده خواهد شد و همین امر می‌تواند به توسعه و رونق حضور گردشگر خارجی در کشور کمک کند زیرا هزینه سفر گردشگران در ایران پایین آمده است و او می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین بهره را ببرد.

وی درخصوص گردشگری سلامت نیز توضیح داد: ایران جزو کشورهای اول منطقه در مباحث پزشکی و علمی است که حرف اول را می‌زند و دارای برند است؛ هزینه‌های درمان در ایران به نسبت بسیاری از کشورها در حوزه بهداشت و سلامت برای گردشگر خارجی پایین است.

چشم‌انداز مشخصی در حوزه گردشگری وجود ندارد

مسعودی با انتقاد از اینکه کشور در بحث گردشگری بر اساس چشم‌انداز مشخصی پیش نرفته است، تاکید کرد: ما هنوز از گردشگری به عنوان یک ظرفیت اشتغالزایی و توسعه کشور استفاده نکرده‌ایم؛ در حالی که اگر تسهیلات لازم برای ورود گردشگر به ایران پیش‌بینی شود، ضمن ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی را به همراه دارد.

وی گفت: اگر دولت به جای آنکه مستقیما برای هزینه‌کرد روزمره مردم هزینه کند، به دنبال بهبود زیرساخت‌ها و ارتقای حوزه گردشگری باشد، سطح زندگی مردم بالا می‌رود و این به نفع کشور است.

صادرات صنایع دستی؛ اشتغال‌زایی برای مردم و سود سرشار برای سازمان میراث فرهنگی

این نماینده مجلس با اشاره به برخی قوانین حمایتی مجلس در این خصوص از جمله در نظر گرفتن اعتبارات برای بافت حریم حرم، ادامه داد: حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در کشور آنقدر ظرفیت دارد که اگر از آن به درستی استفاده شود، سازمان متولی آن حتی می‌تواند به سایر وزارتخانه‌ها کمک مالی کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برنامه داشته باشند، افزود: مثلا اگر در حوزه صنایع دستی که مردم عادی در هر شهر و روستایی به آن مشغول هستند، بازار فروش فراهم شود یا تمهیداتی برای صادرات آن در نظر گرفته شود، نه تنها سود سرشاری برای سازمان میراث فرهنگی به دنبال خواهد داشت بلکه سبب اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس