بازدید 6144
۳
رییس اتحادیه مشاوران املاک:

ایرانی‌ها امسال 8 هزار ملک در ازمیر خریداری کرده‌اند

کد خبر: ۸۶۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 14 December 2018

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: پیشنهاد می‌کنیم علاقه مندان به خرید ملک در کشورهای خارجی وارد قرارداد با بانک‌های کشور و وزارت امور خارجه شوند تا هزینه‌های خرید ملک در این کشورها به بانک ایرانی منتقل شود و بانک به جای پرداخت پول به طرف خارجی،‌ مصالح ساختمانی به این کشورها صادرات داشته باشد و به نوعی تهاتر پول ملک با مصالح ساختمانی تولید ایران انجام شود.

به گزارش اعتمادآنلاین؛ مصطفی قلی خسروی درباره بازار خرید ملک در کشورهای همسایه و مشکلاتی که برای ایرانی‌ها به دلیل خرید ملک در گرجستان به وجود آمده است، اظهار داشت: باعث تاسف است که تجربه تلخ دهه 80 که مردم برای اخذ اقامت، ملک و املاک در دوبی خریدند و ارز هنگفتی از کشور خارج کردند اما موفق به اخذ اقامت نشدند باز هم تکرار شده است.

وی ادامه داد: در آن دوره هر چه کارشناسان و مسئولان به مردم هشدار دادند که این تبلیغات برای اخذ اقامت هیچ اعتباری ندارد و در حوزه خرید ملک در کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری نکنید اما متاسفانه مردم توجهی به این هشدارها نداشتند و پس از مدتی که نتوانستند اقامت آن کشور را بگیرند حتی نتواستند ملک خود را بفروشند و پولشان را به کشور بازگردانند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید ملک در کشورهای همسایه در چند سال اخیر گفت: پس از آن تجربه تلخ باز هم در یکی دو سال اخیر به ویژه در سال جاری شاهد آن بودیم که باز هم تقاضا برای خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه و اخیرا گرجستان وحتی قبرس به طور چشمگیری افزایش یافته است.

خسروی ادامه داد: آمار تکان دهنده‌ای از خرید ملک از سوی ایرانیان در یک شهر ترکیه وجود دارد مبنی بر اینکه هموطنانمان از ابتدای سال 97 تا کنون 8 هزار واحد مسکونی فقط در ازمیر خریداری کرده‌اند.

وی تاکید کرد: متاسفانه اخیرا هم تبلیغات برای خرید خانه در گرجستان افزایش یافته بود و بسیاری از ایرانی‌ها دارایی‌های خود برای خرید ملک را به این کشور منتقل کردند که بتوانند با خرید ملک اقامت گرجستان را دریافت کنند اما پس از اینکه تعداد واحدهای قابل توجهی ملک به ایرانی‌ها فروخته شد اعلام کردند که خرید ملک معیار اعطای اقامت نیست و در این میان سود کلانی نصیب دلالان شد و ایرانی‌های مالباخته امروز با مشکل برگرداندن پول‌های سرگردان خود مواجه هستند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با تاکید براینکه انجام مراحل فروش ملک خارجی در ایران و حتی تبلیغ آن غیر قانونی است، اظهار داشت: هیچ یک از مشاوران املاک حق انجام معامله و تبلیغ برای فروش ملک در کشورهای خارجی را ندارند و در صورت گزارش درباره این موضوع با آن مشاوره املاک برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد در قالب ثبت شرکت‌هایی در کشورمان اقدام به بازاریابی و تبلیغ برای فروش ملک خارجی به ایرانیان می‌کنند که با همکاری اماکن بازرسی‌هایی از برخی از دفاتر داشتیم و متوجه شدیم که عده‌ای نه در قالب مشاوره املاک بلکه تحت عنوان شرکت‌های اقتصادی اقدام به انجام این معاملات در داخل کشور می‌کنند.

خسروی افزود: متاسفانه در نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان و املاک شاهد شرکت کنندگانی هستیم که به بهانه ورود تکنولوژی‌های خارجی به صنعت ساختمان در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می کنند ما هدفشان تبلیغ فروش ملک خارجی به ایرانی‌ها است.

وی با بیان اینکه در یکی از نمایشگاه‌های اخیر که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، شاهد خرید و فروش ملک کشورهای خارجی بودم، گفت: از این موضوع بسیار متاسف شدم چراکه مردم وقتی می‌بینند پرچم یک کشور در غرفه‌های نمایشگاهی برافراشته شده به آن شرکت کننده اعتماد می‌کنند چراکه بر این باورند برای حضور در این نمایشگاه از فیلترهای قانونی عبور کرده است. اما واقعیت این است از آنجایی که شرکت کنندگان خارجی برای حضور در نمایشگاه هزینه‌ها را دلاری پرداخت می‌کنند برگزار کنندگان نمایشگاه هم از حضور آنها استقبال می‌کنند.

خسروی تاکید کرد: در شرایطی که مردم به هشدارهای مسئولان و کارشناسان برای سرمایه گذاری در حوزه ملک در کشورهای خارجی معمولا توجه نمی‌کنند، پیشنهاد ما این است که علاقه مندان به خرید ملک در کشورهای خارجی وارد قرارداد با بانک‌های کشور و وزارت امور خارجه شوند تا هزینه‌های خرید ملک در این کشورها به بانک ایرانی منتقل شود و بانک به جای پرداخت پول به طرف خارجی،‌ مصالح ساختمانی به این کشورها صادرات داشته باشد و به نوعی تهاتر پول ملک با مصالح ساختمانی تولید ایران انجام شود.

وی افزود: البته این موضوع مشروط به جلب اعتماد مردم و موافقت کشورهای خارجی برای واردات مصالح ساختمانی ایران است که البته مصالح ساختمانی ایران در منطقه صاحب اعتبار است و ایران یکی از صادر کنندگان قوی در حوزه مصالح ساختمانی محسوب می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳
در کل سال 2017 ایرانیها کلا 792 خونه توی کل ترکیه خریدن. در پنج ماهه اول 2018 هم 716 ملک خریدن. این نسبت به جمعیت 80 میلیونی ایرانیها هیچه. کجا فقط در ازمیر ایرانیا 8 هزار ملک خریدن؟
من در استانبول آپارتمان خریدم ولی دنبال اقامت و این حرفها نبوده و نیستم. همین که سالی 3 یا 4 ماه برم اونجا و نفسی تازه کنم کافیه
... بانکها تو مملکت خودمون جوابگو نیستند اونوقت بریم پول بی زوبون و بریزیم به حساب بانکهای داخلی... مصالح بدن بجاش... اگه ندادن چی؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی