بازدید 1719

اخباری از توافق بر سر ساخت یک پایگاه دریایی انگلیس در کویت

رسانه‌های کویتی تاکید کردند که توافقی میان دولت کویت و انگلیس درمورد ساخت یک پایگاه دریایی انگلیسی در این کشور حاصل شده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ 13 December 2018

رسانه‌های کویتی تاکید کردند که توافقی میان دولت کویت و انگلیس درمورد ساخت یک پایگاه دریایی انگلیسی در این کشور حاصل شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الرأی کویت امروز به نقل از منابع دیپلمات نوشت که این توافق در پی مذاکرات مداوم میان دو طرف از چند ماه قبل درمورد همکاری‌های نظامی حاصل شد.

این روزنامه نوشت که کویت امروز میزبان نشستی با حضور مسئولان ارشد دو کشور است که در این جلسه همکاری میان کویت و انگلیس و در رأس آن همکاری دوجانبه نظامی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و پرورشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منابع گفتند که در روز یکشنبه نیز نشست دیگری با هدف عملی کردن توافق‌ها و تدوین نقشه‌ای درمورد همکاری‌ها برای شش ماه آتی برگزار می‌شود.

سفیر انگلیس در کویت نیز گفت که حضور نظامی دائم انگلیس در کویت بنا به درخواست و تمایل طرف کویتی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، روزنامه کویتی القبس گزارش داد که ایجاد یک پایگاه نظامی فنی انگلیسی برای آموزش ارتش کویت در رأس دستورکارهای نشست امروز است. القبس نوشت که این پایگاه رویکرد تهاجمی ندارد و مساحت آن محدود خواهد بود و فعالیت‌ آن به زودی آغاز می‌شود و مدت حضور آن نیز هنوز تعیین نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر