بازدید 3689

آمریکا، پرداخت وام به پاکستان را مشروط کرد

کد خبر: ۸۶۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 13 December 2018

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ارائه وام صندوق بین‌المللی پول به پاکستان، منوط به همکاری این کشور با دولت واشنگتن در رابطه با صلح افغانستان است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به گفته منابع وزارت دارایی پاکستان، در دور جدید مذاکرات هیات پاکستانی و صندوق بین المللی پول(IMF)، نفوذ و سلطه آمریکا در این صندوق، از سخنان هیات صندوق بین المللی پول قابل مشاهده بود.
بر اساس این خبر، به مقامات پاکستانی نیز با ارسال پیامی گفته شده است که، برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول(IMF)، این کشور باید شرط های آمریکا، مخصوصا شرط آن در رابطه با همکاری پاکستان با آمریکا در زمینه صلح در افغانستان را بپذیرد.
مقامات آمریکایی نیز با سفر خود به پاکستان به دولت این کشور گفته اند که، باید در زمینه صلح افغانستان با آمریکا همکاری کرده و طالبان نیز به میز مذاکرات دعوت شود.
وزارت دارایی پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرده که تا پیش از 25 دیماه امسال، وام صندوق بین‌المللی پول به پاکستان داده شود، ولی پاکستان باید شروط آمریکا را بپذیرد.
برخی تحلیل گران پاکستانی، کاهش ارزش برابری روپیه با دلار آمریکا و افزایش قیمت حامل های انرژی را از اقدامات پاکستان برای عملی کردن برخی شرایط آمریکا برای دریافت وام از این صندوق عنوان می کنند.
به گزارش ایرنا، پس از شکست دور نخست مذاکرات اسلام آباد و اعضای صندوق بین المللی پول (IMF) برای پرداخت وام به پاکستان، مسئولان این کشور دور جدید مذاکرات را از شانزدهم آذرماه به شکل ویدیو کنفرانس با مدیران صندوق آغاز کردند.
دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان»، میراث دار مشکلات اقتصادی بسیار زیادی است که حل و فصل آن در اولویت های این دولت قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان