بازدید 6062
۱

نمایشگاه مرکزی یک شرکت خودرویی با ۸۲  شاکی توسط نیروی انتظامی پلمب شد

مدتی است که حال و روز شرکت‌های واردکننده خودرویی که دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیش فروش خودرو می‌باشند مساعد نیست. این وضعیت در مورد شرکت‌های خودرویی فاقد مجوز از وزارت صمت جهت پیش فروش خودرو بسیار بدتر است. اخبار منتشر شده نشان می‌دهدکه امروز نمایشگاه مرکزی یک شرکت خودرویی که سابقاً سایت تابناک اقتصادی در مورد آن هشدار‌های لازم را داده بود، پلمب شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 12 December 2018

نمایشگاه مرکزی یک شرکت خودرویی با 82  شاکی توسط نیروی انتظامی پلمب شدمدتی است که حال و روز شرکت های واردکننده خودرویی که دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیش فروش خودرو می باشند مساعد نیست. این وضعیت در مورد شرکت های خودرویی فاقد مجوز از وزارت صمت جهت پیش فروش خودرو بسیار بدتر است. اخبار منتشر شده نشان می دهدکه امروز نمایشگاه مرکزی یک شرکت خودرویی که سابقاً سایت تابناک اقتصادی در مورد آن هشدارهای لازم را داده بود، پلمب شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، این روزها حال و روز شرکت های خودرویی که اقدام به پیش فروش خودرو در گذشته و حال نموده بودند، چندان مساعد نیست. بخشی از بی نظمی ها و مشکلات پیش فروش خودروهای خارجی به موضوع بسته شدن سایت ثبت سفارش باز می گردد اما بخش عمده آن به نحوه عملکرد این شرکت های خودرویی مربوط می شود. تاکنون بارها در سایت تابناک اقتصادی به وضعیت شرکت های خودرویی که اقدام به پیش فروش خودرو نموده اند، پرداخته شده است و سعی گردیده تا در حد توان هشدارهای لازم به خریداران خودرو از این شرکت های خودرویی داده شود تا شاید کمتر خریداری در دام این شرکت های خودرویی فاقد مجوز گرفتار شود اما باز هم دیده شده است که عده ای به این هشدارها توجه نکرده اند و اکنون به دنبال بازپس گیری پول های ریخته شده در حساب های این شرکت های خودرویی می باشند.

به عنوان نمونه در 17 مهر ماه 1396 سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فهرستی را منتشر نمود که در آن فهرست، نام 7 شرکت خودرویی که به صورت غیرقانونی اقدام به پیش فروش خودرو می کردند، به چشم می خورد. یکی از این 7 شرکت، شرکت "داتیس خودرو" بود. این شرکت ادعا می کرد که نماینده رسمی شرکت ولوو می باشد و سایت تابناک اقتصادی به همین منظور در مورخه 30 مهر ماه 1396 به بررسی وضعیت نمایندگی این شرکت از شرکت ولوو پرداخت و طی مطلبی با عنوان "شرکت ولوو: داتیس خودرو نماینده ما در ایران نیست؛ اعتراض دارید شکایت کنید"، با سند و مدرک نشان داد که شرکت داتیس خودرو فاقد هر گونه مجوز رسمی از شرکت ولوو می باشد.

علیرغم این هشدارها، داتیس خودرو به پیش فروش خود ادامه داد تا اینکه در سال جاری شرایط برای این شرکت عوض شد و این شرکت نتوانست به تعهدات خود عمل کند. در مورخه 25 مهر ماه 1397 جعفری دولت آبادی دادستان تهران از پرونده داتیس خودرو و تعداد شاکیان این شرکت پرده برداشت. جعفری دولت آبادی در نشستی با معاونین دادسرای تهران و دادستان های شهرستان ها ضمن هشدار در مورد شرکت های فروش خودرو، از مفتوح شدن 17 پرونده در دادسرای تهران گفت و توضیح داد: پرونده نگین ‌خودرو با ۳ هزار و ۵۱۹ شاکی، بدهی ۴۰ میلیارد تومان دارد. پرونده پاسارگاد خودرو ۶۳۵ شاکی، دو محکوم زندانی و ۷ میلیارد بدهی دارد. شرکت پارس خلیج خودرو سه نفر محکوم و ۲۵۵ شاکی دارد که البته این سه پرونده به صدور حکم منتهی شده است. وی ادامه داد: شرکت آرمان پرشین پارس ۹ متهم، ۹۲۰ شاکی و صد میلیارد تومان بدهی دارد، در پرونده شرکت عظیم‌خودرو ۲۰ شاکی، ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد، شرکت داتیس خودرو، ۸۲ شاکی، دنیز خودرو، ۱۸۶ شاکی و ده میلیارد تومان بدهی، رامک خودرو، ۳ متهم و ۱۱۵ شاکی و حدود ۶ هزار پیش‌فروش خودرو و دارای ۱۱۹ میلیارد تومان بدهی می باشد.

در مورخه 21 آذر ماه 1397، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه نمایشگاه مرکزی شرکت داتیس خودرو واقع در تهران، نارمک، خیابان فرجام غربی پلمب شده است. این خبر نشان می داد که مشتریان شرکت داتیس خودرو بلاخره با پیگیری های خود توانسته اند با همکاری دستگاه قضایی و اقدامات نیروی انتظامی مجوزهای لازم جهت پلمب نمایشگاه مرکزی این شرکت خودرویی را بگیرند. نیروی انتظامی در این زمینه متذکر شده است که هر گونه محو یا شکستن پلمب باعث پیگرد قضاییی و مجازات خواهد بود. شایان ذکر است که در گذشته نیز یک بار دیگر نمایشگاه داتیس خودرو توسط نیروی انتظامی پلمب شده بود که این موضوع با اخذ تعهد از شرکت مذکور رفع شده بود.  

نمایشگاه مرکزی یک شرکت خودرویی با 82  شاکی توسط نیروی انتظامی پلمب شد

به هر صورت در پایان یک بار دیگر باید این نکته را متذکر شد که در حال حاضر واردات هر گونه خودرو ممنوع می باشد و بهتر است قبل از هر اقدامی جهت خرید خودروهای پیش فروشی، خریداران از داشتن مجوز پیش فروش شرکت و صحت و سقم این مجوز مطمئن شوند. البته باید گفت که حتی برخی شرکت های خودرویی مانند عظیم خودرو دارای مجوزهای لازم  جهت پیش فروش تعداد معدودی خودرو از وزارت صمت بودند اما بیش از حد مجاز پیش فروش کردند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بار کج به منزل نمی رسد و زرنگی های خیالی، نهایتا به پلمب و دادگاه ختم می سوند، فاعتبروا یا اوالوالابصار!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار