بازدید 42045

رونمایی از قیمت‌های نجومی موردپسند خودروسازان با فرمول تأیید شده توسط وزیر صنعت/ خرید خودرو‌های بی کیفیت، با قیمت بالا و در شرایط انحصاری

حالا که خودروسازان با فشارهای بسیار به دنبال آزادسازی قیمت‌ها هستند، بهتر است شرایط بازار کاملاً رقابتی شکل بگیرد. در بازاری که سه گروه خودرو وجود داد (خودروهای وارداتی، مونتاژی و تولیدی) بهتر است راه برای ورود دوباره وارداتی‌ها فراهم شود، چون در حال حاضر بسیاری از خودروهای به اصطلاح تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور، از طریق واردات قطعات تکمیل و تولید می‌شوند، که این نوع تولید مساوی است با خروج ارز از کشور.
کد خبر: ۸۵۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 12 December 2018

رونمایی از قیمت های نجومی مورد پسند خودروسازان با فرمول تایید شده توسط وزیر صنعت/ خرید خودروهای بی کیفیت، با قیمت بالا و در شرایط انحصاریاین روزها اگر مروری بر خبرهای پیرامون قیمت گذاری خودرو و فروش فوری یکی از خودروسازان داشته باشید، متوجه ابهامات و تناقض‌های بسیاری خواهید شد؛ از یک سو خودروسازانی که تا دیروز به دلایل مختلف از تحویل خودروهای پیش فروش ماه های قبل سر باز می‌زدند، حالا یکباره و با قیمت‌های نجومی، اقدام به فروش فوری و قطعی کرده‌اند و از سوی دیگر، وزیر صنعت به عنوان متولی صنایعی همچون خودروسازان، ابتدا از نرخ گذاری خودروسازان بر مبنای 5 درصد کمتر از حاشیه بازار انتقاد و آن روش را تکذیب کرد و روز گذشته در مصاحبه ای از تأیید نرخ گذاری خودرو بر مبنای 5 درصد کمتر از نرخ حاشیه بازار خبر داد. همه این تناقض‌ها در حالی رقم خورد که بازار خودرو در نبود شورای رقابت برای نرخ گذاری، در برزخ است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ اگر به هفتم آذرماه 97، یعنی به چهارده روز قبل بازگردیم، متوجه می‌شویم که زمزمه جهش قیمت‌ها توسط خودروسازان به گوش می‌رسید، ولی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز چهارشنبه هفتم آذرماه 97، در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره احتمال قیمت گذاری جدید خودروها 5 درصد زیر قیمت‌های کنونی بازار گفته بود: این موضوع صحت ندارد. اما روز گذشته رضا رحمانی در حاشیه انعقاد تفاهم بین وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با قیمت‌گذاری خودرو گفت: عرضه خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند، با نرخ 5 درصد زیر قیمت بازار، شروع شده است.

وی همچنین تأکید کرد، تنظیم بازار خودرو، مستلزم افزایش تولید و عرضه بیشتر است تا بتواند تقاضا را پاسخ دهد. این در حالی است که در ماه‌های اخیر تولید خودرو در دو کارخانه اصلی خودروسازی به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که قیمت‌گذاری خودرو شامل دو بخش می‌شود، گفت‌: اول خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت هستند و دیگر آن‌هایی که مشمول این قیمت‌گذاری نمی‌شوند. این در شرایطی است که خودروسازان عرضه خودرو با نرخ 5 درصد پایین‌تر از قیمت بازار را شروع کرده‌اند و اگر عرضه این‌گونه ادامه‌ داشته باشد، می‌تواند با ادامه این روند، موجب تعدیل قیمت‌ها در بازار آزاد شود، به گونه ای که در مرحله بعد نیز بار دیگر خودروسازان قیمت را 5 درصد پایین‌تر از نرخ بازار تعیین می‌کنند که در این حالت هم دلالی در بازار کمتر شده و هم این که قیمت‌ها در بازار آزاد متعادل خواهد شد.

رونمایی از قیمت های نجومی مورد پسند خودروسازان با فرمول تایید شده توسط وزیر صنعت/ خرید خودروهای بی کیفیت، با قیمت بالا و در شرایط انحصاری

بر اساس این گزارش، اظهار نظر وزیر صنعت در خصوص قیمت گذاری خودروها در دو بخش، اشاره به زمانی است که شورای رقابت رسما اقدام به قیمت گذاری خودروهای داخلی می‌کرد. این در حالی است که اواخر شهریور 97، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شورای رقابت از این پس می‌تواند قیمت کالاها از جمله خودرو را پیشنهاد دهد، اما ستاد تنظیم بازار تعیین‌کننده قیمت است.

اما در اینجا پرسشی مطرح است؛ سازوکار شکل گیری شورای رقابت چه بود و چرا به مرور از قیمت گذاری خودروها کنار گذاشته شد؟ شاید اگر هنوز هم شورای رقابت به کار خود ادامه می‌داد، شاهد شکاف نرخ خودرو از کارخانه تا بازار نبودیم.

در پاسخ به این پرسش باید گفت: شورای رقابت در کشور ما تشکیلات مستقل و فرا قوه ای است و بر اساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، به بحث قیمت گذاری در بازارهای انحصاری ورود می‌کند. بر اساس این قانون، انحصار، وضعیتی در بازار است که سهم یک یا چند بنگاه یا شرکت تولید‌کننده، خریدار و فروشنده از عرضه و تقاضای بازار به میزانی باشد که قدرت تعیین قیمت و یا مقدار را در بازار داشته باشد، یا ورود بنگاه‌های جدید به بازار یا خروج از آن با محدودیت مواجه باشد.

همچنین انحصار طبیعی، وضعیتی از بازار است که یک بنگاه به دلیل نزولی بودن هزینه متوسط، می‌‌تواند کالا یا خدمت را به قیمتی عرضه کند که بنگاه دیگری با آن قیمت قادر به ورود یا ادامه فعالیت در بازار نباشد و در نهایت انحصار قانونی وضعیتی از بازار است که به موجب قانون، تولید، فروش و یا خرید کالا و یا خدمت خاص در انحصار یک یا چند بنگاه معین قرار می‌‌گیرد.

روی سخن ما، انحصار قانونی است، زیرا در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌های مختلف در خصوص واردات خودرو، شاهد یکه تازی و انحصار بازار خودرو و تولید خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور بوده‌ایم؛ بنابراین، شورای رقابت بر مبنای ماده 58 و 59 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی، شروع به بررسی‌های کارشناسی و قیمت گذاری برای خودروهای بازار داخلی کرد. به طور مشخص در بند ۵ ماده ۵۸ این قانون تأکید شده است، تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری در هر مورد با رعایت قوانین و مقررات بر عهده شورای رقابت است؛ پس چنانچه در بازار کالا و خدمات به طور کلی تمرکز شدید و انحصار باشد، این بازار نیازمند تشکیل نهاد تنظیم‌کننده بخشی است. آنچه مشخص است این مدل قیمت گذاری دستوری، هرگز مورد تأیید و رضایت خودروسازان داخلی نبود و آن‌ها همواره در برابر اجرای مصوبات این شورا مقاومت می‌کردند و معتقد بودند که نرخ گذاری باید آزاد شود.

پس از آغاز به کار این شورا، در یکم اردیبهشت 92 اولین فرمول دستورالعمل تعیین قیمت خودرو به تأیید رسید و در سال بعد یعنی در 24 خرداد 93، دستورالعمل جدید تنظیم قیمت خودرو نهایی شد و با ۷ رأی مثبت به تصویب رسید. در آن تاریخ شورای رقابت اعلام کرد: افزایش قیمت خودرو با توجه به شرایط زیر قابل اجراست؛

۱. میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول (مورد تأیید شورای رقابت) قرار گیرد.
۲. آپشن های نصب شده روی خودروها به هیچ وجه اجباری نباشد. (به غیر از الزامات قانونی )
۳. طرح‌های فروش به نحوی که دریافت کننده خودرو، مصرف کننده نهایی آن باشد، اجرا شود.
۴. بازار حاشیه از میان برداشته شود.
۵. فرمت قراردادها طبق نظر شورای رقابت (به نحوی منصفانه) اصلاح شود.

اما در ادامه این روند، فشارها برای محدودیت در نرخ گذاری شورای رقابت شروع شد و اولین خروجی آن این بود که شورا به این نتیجه رسید که تنها خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان در شرایط رقابتی قرار دارند و نیازمند نرخ گذاری شورا هستند. به گفته رضا شیوا رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، تنها خودروهای داخلی زیر 45 میلیون تومان، مشمول قیمت گذاری این شوراست و بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت، خودروسازان موظف به رعایت آن هستند. او گفته بود: سالانه با بررسی سه شاخص کیفیت، بهره‌وری و تورم بخشی که اواخر اردیبهشت از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم، در خرداد، مجوز افزایش یا ثابت ماندن قیمت خودرو را اعلام می‌کنیم.

در ادامه در ششم اسفندماه 93، در دویست و سیزدهمین جلسه شورای رقابت وضعیت انحصار بازار خودروهای وارداتی نیز مشخص شد، به گونه ای که در پایان مصوب گشت با توجه به مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واردات خودرو توسط کلیه افراد حقیقی و حقوقی همچون گذشته و الزام نمایندگی‌ها به امضای توافق نامه با این افراد و پرداخت ۳ درصد ارزش CIF گمرک جهت خرید خدمات پس از فروش، موضوع خودروهای وارداتی از دستور کار شورا خارج می‌شود.

در ادامه نیز خودرو دنا و تندر اتوماتیک از دستورالعمل قیمت گذاری خارج شدند؛ بنابراین، در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای رقابت، مورخ بیستم خرداد 95 تصمیم گیری شد که دو خودرو دنا و تندرنوداتوماتیک از كالاهای انحصاری خارج و تعيين قيمت‌ آن‌ها به حاشيه بازار واگذار شود.

این روند نشان می‌داد که دایره تصمیم گیری شورای رقابت، محدودتر خواهد شد، زیرا خودروسازان به نرخ‌های شورای رقابت رضایت نمی‌دادند و به دنبال آزادسازی قیمت‌ها بودند و در طرف مقابل، شورای رقابت معتقد بود که بیش از 90 درصد از سهم بازار خودروهای کشور در اختیار سه خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) می‌باشد و این به معنای انحصار در بازار خودروست. این روند و تفاوت دیدگاه‌ها ادامه یافت تا اینکه در تابستان امسال پس از افزایش رسمی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان توسط شورا در اول تیرماه، خبرها حکایت از جلسه دوباره برای تعیین قیمت در شهریور 97 داشت، ولی در نهایت وزارت صنعت به این نتیجه رسید که فرآیند قیمت گذاری از دستور کار شورای رقابت خارج و به سازمان حمایت سپرده شود.

اما آنچه به مرور نمایان شد، خبرهایی مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو توسط خودروسازان بود؛ آرزویی که با بودن شورای رقابت، امکان تحقق آن نبود، ولی هم اکنون قیمت گذاری به نهادی از زیر مجموعه های وزارت صنعت سپرده شده و خودروسازان را به قبول نرخ‌های مورد تأیید آن‌ها در سازمان حمایت امیدوار کرده است. اما در این میان، سؤالات بسیاری همچنان مطرح است؛ از جمله آنکه اساساً شورای رقابت در چه شرایطی مجوز ورود به بازار خودرو و قیمت گذاری در این بازار را داشت؟ مگر مبنای ورود این شورا وجود انحصار در تولید و عرضه خودرو به بازار نبود؟ آیا در زمانی که واردات خودرو مجاز بود، شورای رقابت از ورود به نرخ گذاری خودروهای وارداتی کنار نکشید، ولی حالا که ممنوعیت واردات خودرو به کشور وجود دارد، منطقی و قانونی است که خودروسازان داخلی در فضای انحصاری به سمت آزادسازی قیمت بروند؟ در این میان به طور مشخص سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در کدام طرف قرار دارد؟ آیا با این روال قیمت گذاری که حتی روز گذشته وزیر صنعت هم به آن رضایت داده و نرخ گذاری 5 درصد کمتر از حاشیه بازار را تأیید کرده، مصرف کننده حمایتی شده است؟ به نظر می‌رسد پاسخ منفی است.

به راستی نقش مصرف کننده که باید خودروهای بی کیفیت را با قیمت بالا و در شرایط انحصاری خریداری کند، چیست؟ چرا در شرایط ممنوعیت واردات خودرو، شاهد حضور دوباره شورای رقابت در نرخ گذاری خودروها نیستیم؟ خودروسازانی که تا چند هفته قبل، از تحویل خودرو به دلایل مختلف عقب نشینی می‌کردند و وعده تحویل خودروهای پیش فروش شده را در سال آینده می‌دادند، امروز چه اتفاقی افتاده است که با نرخ‌های نجومی و تحویل فوری و قطعی اقدام به فروش می‌کنند.

به نظر می‌رسد حالا که خودروسازان با فشارهای بسیار به دنبال آزادسازی قیمت‌ها هستند، بهتر است شرایط بازار کاملاً رقابتی شکل بگیرد. در بازاری که سه گروه خودرو وجود داد، یعنی خودروهای وارداتی، مونتاژی و تولیدی، بهتر است راه برای ورود دوباره وارداتی‌ها فراهم شود. چرا که در حال حاضر بسیاری از خودروهای به اصطلاح تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور، از طریق واردات قطعات تکمیل و تولید می‌شوند، که این نوع تولید مساوی است با خروج ارز از کشور. پس پیشنهاد می‌شود قدری از ارزبری در جهت واردات خودروهای با قیمت‌های پایین تخصیص یابد تا در نهایت حمایت از مصرف کننده به معنای واقعی صورت بگیرد.

در پایان با فرمول ارائه شده توسط خودروسازان و تأیید وزیر صنعت، یعنی فروش خودرو با قیمت 5 درصد کمتر از بازار آزاد برای قیمت‌های بالاتر از 45 میلیون تومان، جدولی از نرخ‌های پیش روی خودروسازان را نشان می‌دهیم تا مشخص شود در شرایط فعلی اقتصاد کشور و دخل و خرج خانواده های ایرانی، آیا می‌توان امیدوار بود که نرخ‌های بازار خودرو، کاهش یابد یا اینکه به نظر می‌رسد باز هم حاشیه بازار سعی در حفظ فاصله خود از کارخانه را داشته باشد؟ هرچند وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش معتقد است: خودروسازان عرضه خودرو با نرخ 5 درصد پایین‌تر از قیمت بازار را شروع کرده‌اند و اگر عرضه این‌گونه ادامه‌ داشته باشد، می‌تواند با ادامه این روند موجب تعدیل قیمت‌ها در بازار آزاد شود. به طوری که در مرحله بعد نیز بار دیگر خودروسازان قیمت را 5درصد پایین‌تر از نرخ بازار تعیین می‌کنند که در این حالت هم دلالی در بازار کمتر شده و هم این که قیمت‌ها در بازار آزاد متعادل خواهد شد.

خودرو قیمت فعلی بازار آزاد قیمت احتمالی کارخانه قیمت قبلی کارخانه
چانگان ۱.۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲۴,۴۵۰,۰۰۰ ۷۴.۹۵۲.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۹,۲۵۰,۰۰۰ ۵۴,۳۶۴,۰۰۰
هایما اس 5 توربو (S5) ۱۷۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۷,۲۰۰,۰۰۰ ۹۸,۶۴۰,۰۰۰
هایما اس 7 توربو (S7) ۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹۵,۷۰۰,۰۰۰ ۱۰۴,۳۱۱,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۵,۲۰۰,۰۰۰ ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا سراتو ۱۶۰۰- دنده‌ای ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۶,۷۵۰,۰۰۰ ۸۷,۹۲۴,۰۰۰
کیا سراتو ۱۶۰۰ - دنده‌ای (آپشنال) ۱۷۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۷,۲۰۰,۰۰۰ ۹۳,۸۱۳,۰۰۰
دنا ۸۱.۵۰۰.۰۰۰ ۷۷,۴۲۵,۰۰۰ ۴۶.۹۸۹.۴۰۰
دنا پلاس ۱۰۷.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰۲,۱۲۵,۰۰۰ ۵۳.۲۶۵.۸۰۰
۲۰۷ دنده ۹۱.۵۰۰.۰۰۰ ۸۶,۹۲۵,۰۰۰ ۴۷.۱۲۸.۳۰۰
برلیانس ۳۳۰ اتوماتیک موتور ۱/۶ ۱۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۶۶.۴۸۱.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ - اتوماتیک ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۵,۲۵۰,۰۰۰ ۱۰۴,۳۶۲,۰۰۰
پارس تندر ۸۸۵.۰۰۰.۰۰۰ ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴۸.۲۶۴.۰۰۰
ساینا اتوماتیک ۵۹.۰۰۰.۰۰۰ ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵.۹۹۳.۰۰۰
ساندرو استپ وی اتوماتیک ۱۳۶.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲۹,۲۰۰,۰۰۰ ۶۱.۰۰۰.۰۰۰

در پایان به نظر می رسد، حالا که مبنای قیمت گذاری خودرو حاشیه بازار شده، چرا در نهایت نظر خودروسازان ملاک قیمت گذاری شد و مردم باید برای خرید یک محصول هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت کنند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶۲
خلایق هرچه لایق. این مردم حق شان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خودکرده را تدبیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
هه هه ، حالا ببینم اون سود جوهایی که از این وضعیت اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار ازاد سود میبردند حالا میخوان چکار کنند .

و این هم مشابه قیمت ارز و سکه شد
و فقط دلالان ضرر کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
امروزرفتم صرافی گفتم ۲۰ هزاردلارمیخوام گفتندنفری ۲۲۰۰ دلارباکارت ملی میدیم اونم فقط یکباردرسال !!! گفتم برای تامین هزینه دانشگاه پسرم درامریکا میخوام چکاربایدبکنم؟ گفت مشکل خودتان است !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
کاملا موافقم.خصوصا تهران نشینان که اکثر آنها به لیبرال ها در شورای شهر و ریاست جمهوری رای دادند کاملا مستحق این هزینه ها هستند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
تو رو خدا نخرید
وقتی میبینن اینطور واسه آهن پاره هاشون صف میبندیم اگر با این قیمت های نجومی نفروشند یعنی عقلشون کمه
باید تحریم شه این خودرو سازی اشغال
خرید کردن از این دو آفتابه ساز ضد منافع کشورمون هم هست ماشینهایی که چند دهه پیش تو دنیا تولید میشده رو هنوز هم قطعاتش رو وارد میکنن
یعنی تو این مجموعه چند هزار نفری دو تا مهندس با سواد پیدا نميشه که بتونه به طراحی درست داشته باشه که حداقل اگر قیمت بالا هست کیفیت حداقلی هم داشته باشه؟؟؟؟واقعا مافیای این خودرو سازی و مدیریت غلط مسئولینش پدر این صنعت رو درآورده.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
۱۳۴۰
شما فرزندتان را برگردانید در دانشگاه ازاد بخواند
چرا سرمایه مملکت را خارج میکنید؟
دلار دانشجویی ۴ هزار تومانی بس نبود که بروید و خوش گذرانی کنید ؟
نخبگان ما در داخل هستند
شایان
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
باید کل خودروسازی های ما تعطیل وفقط وارد کننده خودرو باشیم. خودکفایی در عرصه تولید خودرو رو نمیخایم که جز ضرر و تلفات جانی و خسارتهای عظیم مالی بر میکر کشور سودی نداره.. مثلا کل خودروسازیمونو دست تویوتا یا فولکس واگن میدادیم مصرف بنزین و آلودگیها نصف میشد و تلفات جانی ناشی از تصادفات به کمتر از نصف میرسید و دست مفت خورها از منابع مملکت در این حیطه کوتاه میشد. ایران خودرو و سایپا و .... دارنر خون مردم را میمکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برای فرزندت توی انریکا چه بکنی ؟ از بقیه سرمایه ات اضافه کن دلار آزاد بخر
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
پس واردات خودرو را آزاد کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
جالبه همون 5 درصد زير قيمت بازار را هم رعايت نكردن چون تو جدول بالا قيمت بازار ازاد را زياد زدن. پدر سياست كثيف بسوزه كه مردم را خدا هم نا اميد ميكنه تا چه برسه به خلق خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اینکه بیاییم و یک موضوع خودرو را بزرگ نمایی کنیم . پوششی روی بقیه گرانی هاست . همه اجناس سه تا چهاربرابر شده .
همه اش میگوییم مافیای خودرو . مگر جاهای دیگر مافیا نداریم ؟ پزشکان برای خودشان مافیا دارند . مواد لبنی مافیا دارند . ارز مافیا دارد . حتی گدا های سر خیابان هم مافیا دارند .
در این کشور اگر همه درامدها و هزینه ها برپایه دلار شد مردم میتوانند راحت زندگی کنند .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
فقط کافیه مردم ۶ ماه تحریم کنند و نتیجه اش را خواهند دید ولی این مردم اکثرا حقشون همینه که تو سرشون بزنن
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خدا ازشون نگذره من معلم ک راضی نیستم اگه عرضه و جرات و شرف دارند تعرفه واردات خودرو کم مصرف و هیبرید را کم و فضای رقابتی را جایگزین رانت و ...کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
کدام دلاردانشجویی ۴ هزارتومانی؟ ادرس بده بخریم هروقت هرچقدرمردم خواستند دلار بخرند صرافی هابدون محدودیت نیازانهاراتامین کند انوقت میتوان گفت قیمت دلارواقعا ونه نمایشی وساختگی ده هزارتومان شده است !!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دلار که پایین آمد؟؟؟؟
علی کرمانشاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
وضع موجود هزینه حماقت خود مردم است در انتخاب اشتباه و تکرار آن در مرحله دوم ریاست جمهوری که واقعا من مانده ام برای کدام عمل درست این دکتر مجددا پای صندوق رفته و گندترین انتخاب زندگی خود را کردیم و الان هم دیگر قرقر نداره چشممان کور دنمان نرم تحمل کنید یا بایکوت دولت و مسئولین را با نخریدن و و پشت کردن به خدمات گران بستر ارزانی را فراهم کنیم کافی است چند ماه مردم خودرو نخرند و میوه و گوشت و آجیل و لباس و لوازم خانگی را تحریم کنیم و برای چند ماه آنوقت خواهید دید که برای فروش اجناس التماستان میکنند تا چقدر قدرت مقاومت در برابر موج بایکوت مردم را دارند به واله در کمتر از چند هفته شلوار به گل پای بازاریان و خودروسازان و فروشندگان مایحتاج مردم می افتد کار و خنجر بکن توی شکمت ولی گران و بنجل نخر تا تربیت شوند بازار محتاج خرید و حضور مردم است هیچ قدرتی تاب تحمل تحریم مردم را ندارد بیایید با رفتن در صف گوشت یخی و رب گوجه و ماکارونی و برنج هندی و لبنیات فاسد روغن پالمی و میوه های تراریخته ژنتیک که عامل سرطان عمومی شده عزت و شرف خود را لکه دار نکنید زشت است مردان ایرانی حقیرانه بنجل های چندساله فروشگاهها را عمده بخرند و مایه سرگرمی و مسخره عده ای وطن فروش خائن خارج از کشور در شبکه های ماهواره ای معاند و من و تو امریکا و بی بی سی وند و آنها که خود همچون افغانی سرگردان در اردوگاه ها هستند به من و شما بخندند و ملت بزرگ ایران را تحقیر و مسخره کنند و پیامهای خرید کالاها و دلار و سکه بدهند و حالا که نصف قیمت شده باز نوعی دیگر تحقیر و مسخره مان کنند بیایید مثل نسل های قبلی مقداری غیرت و تعصب چاشنی اخلاق و رفتارمان کنیم و کالاهای بنجل و گران قیمت و احتکاری را با نه خود کنار بزنیم و به دنیا و دشمنان بگوییم ما ملت ایران اجناس بنجل و فاسد و گران قیمت احتکاری نمیخریم تا زمانی که همه چیز به قیمت واقعی برسد آنوقت نگاه کنید بعد از یکماه محتکرها و گرانفروشان خائن وطنی روی دست و پایتان را میبوسند که لااقل با قیمت از آنها خرید کنید ما ملت ایران ارباب رجوع هستیم نه نوکر و برده و موش آزمایشگاهی محتکران و گرانفروشان دلال و دزد و وطن فروش داخلی که در بدنه دولت نفوذ کرده و فقط به فکر غارت مردم هستند و هیچ تعهدی به ملت و کشور ندارند و پشتیبان و مزدور دشمن اجنبی هستند برای خسته و ناامید کردن مردم ما آنها را ناامید و تحقیر و اجناس بنجل آنها را نمیخریم تا وقتی که اصلاح شوند و همراه ملت ایران باشند نه غارتگر اموال و دارایی مردم/.فقط نخرید تا ادب شوند و احترام ارباب رجوع خود را بگیرند واز خرید مردکم متشکر باشند نه گستاخ و زیاده خواه/.
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این روزا یه بچه هم میدونه پشت این مافیای پر قدرت خودرو دست صهیونیزم هست به واضحی روشنه هیچ هدفی جز فشار به ملت ایران نداره مصرف کننده اصلی خودروهای داخلی قشر متوسط به پایین هست با گرون کردنش دارن ماحصل عمری کار رو غارت میکنن و تمام اندوخته های مردم رو غارت میکنن این ماشینای آشغال پر مصرف با مصرف زیادشون هم ملت رو غارت میکنن هم دولت رو ویران میکنن، بودجه ای که باید صرف آبادی ایران و مقابله با تحریم هابشه به راحتی صرف یارانه سوخت میشه با آلودگیشون کار هوای شهرها رو به جایی رسوندن که علاوه بر ورشکست کردن نظام بیمه سلامت و غارت دارایی هایی مردم در راه درمان عملا شهر هامون رو غیر مسکونی کردن تا جایی که در آینده نزدیک اقشار مولد ، سرمایه گذارو فرهیخته برای حفظ سلامتیشون مجبور به ترک ایران خواهند شد بااین ایمنی افتضاح خودرو هاشون موجی از معضلات اجتماعی رو به راه انداختن که کمر خانواده ها رو شکسته یعنی واقعا اگه نمی فهمید توطعه ممونعیت واردات خودرو و خارج کردن خوردوسازهای جهانی از کشور رو بلند ترین قدم استکبار برای نابودی نظام اسلامی هست خیلی ساده اید شاید هم اگر منکرش هستید از سادگیتون نیست خودتون هم جز برانداز ها هستید
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
تا 1400 با روحانی!
خدا به دادمان برسد
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اره واقعا گند زدند به مملکت بعدم خوشحالیم دلار 3800 دارمیشه 10 تومن
واقعا خلایق ایران هر چه لایق
کورش
| Belgium |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
آقا شایان وقتی که این شرکت ها از ترس ترامپ حتی خودروهای ساخته شده خودشان را که در همه جای دنیا با تبلیغات و دادن امتیازات فراوان به مشتریانشان می فروشند را به ما نمی دهند آنوقت توقع داری در کشرمان کارخانه خودروسازی راه بیاندازند؟ مگه رنو و پژو علیرغم امتیازات زیادی که به آنان داده شد ترکمان نکردند؟
جلال
| Australia |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
یک طوری می گید انتخاب اشتباه رئیس جمهور ، انگار گزینه جایگزین کورش ، داریوش یا حداقل گاندی بوده
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
از ماست که بر ماست
سالهاست هزینه رانت و ناکارامدی و....مدیران رو ما باید بدیم با گرونی ،مالیات ،عوارض و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
علی برکت الله !!!
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
توی داهات شما قیمت ها بالا نرفته ؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خیالتون راحت تازه اول راهه و این قیمتها را هم مستقیم به مشتری مصرف کننده نمی دهند و دوباره بدست دلالهای خودشون میفته و باز ۲۰ تومن باید روش بخورند و دوباره حرکت از نو تا سال دیگه یک پراید با این روش بالای ۶۰ میلیون اگر رسید زیاد تعجب نکنید
رضا
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
عزیزم من خودم یک قطعه سازم اتفاقا حرف شما درست است با دلار نیمای ۸۰۰۰ تومانی قیمت پراید حدود ۴۰ میلیون می شود اما از دو هفته پیش بر خلاف ارز ازاد نرخ ارز تیما از ۸۰۰۰ تومان به بالای ۱۰۰۰۰ تومان رسیده که اگر اصلاح نشود پراید زیر ۵۵ میلیون تومان توجیه اقتصادی ندارد
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
از آن روزي كه دنيا را نهادند
به هر كس هر چه لايق بود دادند
جاي گلايه نيست ، وضعيت امروز حاصل تفكر ديروز است و وضعت فردا حاصل تفكر امروز ، اگر 2 سال قبل كه كمپينگ نخريدن خود خودرو سازان را تا لبه دره سقوط برد ادامه ميداشت امروز ادب شده بودند ، عزيزان خودرو سازان داندان هاي ما شمرده اند .
چاره كار در دست دولت و دولتي ها نيست چرا كه دولت و دولتي ها با قوانين در اختيار مسبب اين وضع هستند و منافشان در گرو هيمن گونه تصميم ها ست، بلكه چاره كار در دست خود ماست ، گران است يك سال نخريم ، دو سال نخريم سه سال نخريم مجبورند يا تعطيل كنند و يا يا به نظر مشتري بفروشند ، سزاي گران فروختن نخريدن است نه ، نه به گران فروش التماس كردن ، هيج زماني و درهيچ مملكتي و در هيچ منطقي ، التماس بره به گرگ
......معني ندارد
جلال
| Australia |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
انحصار - قیمت نجومی - عدم امنیت خودروهای تولیدی - مرگ و نقص عضو سالانه هزاران هموطن کجاست وجدان بیدار ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
توجیه اقتصادی ندارد خب تولید نکنید
زمان تحویل خودروهایی که قبل ازسال 97 وقبل ار افزایش نرخ ارز بوده مشمول قیمت فروش در زمان تعهدی فروشنده بوده وتاخیرعمدی فروشنده (بانیت افزابش قیمت ) نمیتواند سبب افزایش قیمت گردد .
در صورتیکه قیمت قطعی واگذاری در زمان تجویل قطعی نسبت به قیمت فروش قطعی در زمان تحویل تعهدی فروشنده تفاووت داشته باشد ، مابه التفاووت مدکور خسارت خریدار ناشی از قصور فروشنده بوده وچبران این خسارت بعنوان خسارت تاخیر بر اساس کلیه قوانین شرعی(اصل لاضرار) وقانونی( ماده 222 قانون مدنی وسایرقوانین حاکم) برعهده فروشنده( مقصر تاخیر) میباشد شروط قرارداد هم نمیتواند مغایرقوانین حاکم بوده و در صورت عدم توجه مراتب از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
متاسفم واستون کلیه پیش خریدها با ۵ درصد زیر قیمت روز بازار از خریدار اخذ میگردد
بیچاره اونهاییکه رفتند توی صف و پیش خرید کردند
حسن کچل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
پیشنهاد میشه برای تنبیه لگن سازان، کسانیکه حواله آذر ماه ۹۷ تا پایان سال ۹۸ ثبت نام کردند و هیچ شانسی هم برای دریافت خودرو
به قیمت قبل ندارند سریعا انصراف بدهند !!!
لطفا واقع بین باشید. سپاس
دوستان این پیام را تا می توانید منتشر کنید.
5 درصد زیر قیمت بازار یعنی چی ؟
اگر 405 بازار برسد به 100 میلیون یعنی قیمت خودرو ساز می شود 95 میلیون ؟؟
یا اگر قیمت بازار 405 بشود 405 بشود 40 میلیون آیا خودرو ساز حاضر است ماشین را به قیمت 38 میلیون بدهد ؟؟
از کجا معلوم نباشد که با بازار سازی قیمت خودرو سه برابر نشود و بعد با کلی منت 5 درصد زیر قیمت عرضه شود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دوست عزیز حاشیه بازار دقیقا یعنی بازار سازی توسط خودروسازان چراکه انحصار بازار در اختیار آنان است و هر وقت بخواهند با کاهش عرضه قیمت را بالا می برند بعد بطور کاملا قانونی زیر پنج درصد همان بازاری که خود ساخته اند، می فروشند. به عبارت بهتر قانون زیر پنج درصد یعنی سرطان افزایش قیمت توسط خودروسازان ورشکسته داخلی.
برای مقابله با انحصار خودرو بهترین راه کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی با کیفیت و کم مصرف است. البته اگر مافیای خودرو بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما از کارمندان بنز هستید؟
شنیدم خودرو های شما استاندارد ایرانخودرو را رفوزه شده است
بروید فکری به حال خودتان کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
حرف اول و آخر رو همون نفر اول زد خلایق هر چه لایق
جلال
| Australia |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
همه شون از این انحصاری که ایجاد کردند نون می خورن
دوست عزیز تحقیق کنید.سوناتا ۲۰۱۲ قیمت ۵۰۰۰دلار.با دلار نیمایی میشود ۴۰ میلیون.تعرفه نگذارید، واردات را ازاد کنید و بگذارید خودرو ساز هر قیمتی دلش میخواهد بفروشد.مگر برای تامین قطعات خودروساز ملی!!!!ارز پرداخت نمیکنید؟این به ان در.میگویند شاغلانش اسیب میبینند.میگوییم ان خودرو های وارداتی هم درست است که کمتر؛اما خراب میشوند و نیاز به تعمیرکار و صافکار ومکانیک دارند.پس شاغلین خودرو سازی بیکار نمیشوند.فقط بجای کار کردن برای خودرو نساز برای مردم کار میکنند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برادر اگر هم مجددا روزی واردات خودرو ازاد شود اولا قطعا لگن دست دوم نخواهد بود چون اینجا اتیوپی نیست کما اینکه حتی به کامیون های دست دوم 3 ساله هم مجوز نمی دهند ثانیا با احتساب حقوق دولتی شامل مالیات ارزش افزوده،هزینه خودروهای فرسوده،هزینه شماره گزاری،هزینه گمرکی کم یا زیاد،هزینه ترخیص و حمل خواهد بود که در این بین گمرکی فقط یکی از این هزینه هاست. لذا کسانی که بنیه مالی زیر 200 میلیون دارند باید خواب سوار شدن به خودروی خارجی را ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
من موافقم قیمتها رو کلا ازاد کنید ولی واردات رو هم ازاد بگذارید خودروسازهای داخلی اصلا پراید یا 206 و غیره رو بدن یک میلیارد تومان ولی رقابت باشه انحصار تو هیچ جا بدرد نمیخوره لعنت به انحصار
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خدمت دوستم رضا‌؛همین لگن دست دوم الان حدود دویست میلیون قیمت دارد و طبیعتا بین سوناتا ۲.۱۲ و پراید صفر من سوناتا را ترجیح میدهم.در ضمن در اتیوپی امارات عربستان اذربایجان افغانستان و..‌ماشینها ارزانتر و با کیفیت تر از ایران هستند.دوست عزیز فرمودید هزینه.غیر از هزینه بیمه و شماره گذاری مابقی باید حذف شود در واردات دست دومی که مشتریش قشر ضعیف جامعه است.در ضمن وقتی میگوییم ازاد باشد یعنی جنابعالی یا هر کس دیگری تشریف ببرید عراق یا ترکیه ماشین از لیست مجاز دولت خرید کنید سوار شوید و به ایران برانید و شماره گذاری نمایید.وگرنه باز مافیا تشکیل میشود و همان سوناتا را به شما میدهند ۲۰۰ میلیون
رضا
| United States of America |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اولا برادر اون ماشین ۵ ساله ای که ۲۰۰تومن قیمت داره صفر وارد مملکت شده نه لگن ثانیا خارجی سوار باید مولش را هم داشته باشد ثالثا در کشور غربی اگر مالیات خرید ندارین صدجور هزینه دیگر هست و فقط پول بیمه ماشین دو برابر قسط اون است رابعا چشم چون شما کفتی می گیم مالیات ارزش افزوده ای را که از ماست هم می گیرند می گیم برای شما حذف کنند ارزو بر جوانان عیب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
رضا|United States|۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما حرف مفت نزینی به خدا نمیگن لالی!!!
رضا
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
عزیز حرف مفت تو میزنی
این وزیر باید برکنار بشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ببخشید ولی نظرت خنده داره
آخه تا حالا شده که با تغییر وزیر سیاست کلی تغییر کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
بايد دولت كارآمد باشد بايد گفت مديران ما يك افراد بي مسئوليت و بي كارآمد هستند
بیرانوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
از این دولت فقط همچین وزرائی میان سرکار.
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما چکاره ای که برای وزیر مملکت تعیین تکلیف می کنی ؟
اولا مردم در انتخابات ریاست جمهوری نه یکبار بلکه دوبار به آقای روحانی رأی داده و ایشان وزیر را تعیین فرموده اند .
ثانیا مردم به نمایندگان محلس رأی داده که همین نمایندگان و وکلای ملت بر این انتخاب رءیس جمهور صحه گذاشته و به وزیر معرفی شده از ناحیه ایشان رأی اعتماد داده اند .
بنابراین شما اگر مشکلی دارید باید با مردم حل کنید نه با وزیر محترم مورد تأیید رئیس جمهور و مجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این وزیر آن وزیر فرقی نمیکنه. همشون عین همن.خدا خودش ملت را از دست این وزرای صمت نجات بده.
جلال
| Australia |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
و البته مجازات عاملان این قتل و عام و گران فروشی
مردم اگر برای 5 سال هیچ خودروی نو ای از خودروسازان و وارد کنندگان نخرند همه مشکلات حل خواهد شد. از این رویه برای هر چیزی میشه استفاده کرد. فقط باید مردم با هم متحد باشنتد که متاسفانه در ایران به دلیل بافت قومی و قبیله ای این اتحاد وجود ندارد.

وجود این بافت قبیله ای تنها به سود مسولینه

اشتاهات این مردم که برای پسته کیلیویی 200 هزارتومن و گوشت منجمد هورمونی صف میگیرند هیچ حدی ندارد و لیاقت آنها همین شرایط هست.
سال به سال شرایط زندگی سخت تر خواهد شد البته برای مردم عادی اما در همین شرایط کارکنان شرکت نفت، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، پزشکان، پرستاران، کارمندان وزارت خانه ها، بازکنان فوتبال و کارکنان بانک ها و وکلا و دلالان بیشترین سود را در نبود سیستم مالیاتی درست و حسابی میبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احسنت کاملا درسته
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
واقعا برات متاسفم که قشر حقوق بگیر را که مالیات را از حقوقش برداشت می کنند با یه مشت دلال از خدا بیخبر یکی میکنی
من کارمند وزارت نفتم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
من کارمند وزارت نفتم
توی عملیات در عسلویه دور از خانواده در شرایط هوای سرطان زا و گرمای طاقت فرسا و ساعت کاری 2 برابر اکثر کارمندان دولت -2200 ساعت در سال- و حقوق یک و نیم برابر کار میکنم
تا زمانی که تو این کشور خرمهره و طلا یکی حساب میشن اوضاع همینه
شما که پزشکان و پرستاران رو یکی میدونی دیگه توقعی ازت نیست
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در شرکت نفت در واحد های عملیاتی افراد در ماه 2 هفته کار میکنند و 2 هفته استراحت و برای همین 2 هفته ماهانه بیش از 30 میلیون تومن حقوق میگیرند و یک خودرو هایلوکس هم در اختیار آنهاست. در واحد هایی اداری هم یک کارمند دفتری ساده در ماه بیش از 20 میلیون تومن حقوق میگیرید.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
من پرستارم و در هفته 3 روز کار میکن و ماهی 25 میلیون تومن حقوق میگیرم و این واقعا کمه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
نه پزشک و پرستار یکی نیستن.اخه پزشک دو سه سال بیشتر از پرستار درس خونده بایدم برای اون سه سال ۳۰برابر بیشتر در بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
آقا چرا دروغ میگی شما چرا عقده گشایی می‌کنی برادر کجا ما کارکنان عملیاتی ۳۰ میلیون میگیرن والا من با فوق لیسانس استخدام شدم اونم تو عملیات با هشت سال سابقه ۴ تومن هم حقوق نمی‌گیرم اینقدر دروغ نگو
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
الان یک کارمند ساده در ووزارت خانه ها ماهی 5 میلیون تومن حقوق میگیره
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خودرو برای چی؟
پیاده روی سالمتر است.
تازه محیط زیست هم سالم میماند"!!!.
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
من کارمندم روزی 2ساعت و 40 دقیقه کار میکنم و پنجشنبه و جمعه هم تعطیلیم . همه اش 37 میلیون و 200 هزار تومن حقوق میگیرم و مالیات هم یه کمی میدم . انشااله شما هم یه جایی مثلا شرکت نفت استخدام میشی ماهی 43 میلیون و 170 هزار تومن بهت میدن. نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما که میگی توو وزارت نفت دوهفته کار میکنن دوهفته استراحت و سی میلیون هم حقوق میگیرن! داداش بیا جاتو با من عوض کن ببینم همون دو هفته رو میتونی توو هوای عسلویه دووم بیاری؟ کلاً یه چیزی میشنوین همونو عین طوطی تکرار میکنین. عادت همتونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مقدار کارهای بسیار زیادی بر عهده پرستار هست مشکلات شدید روحی و جسمی رو در رو شدن با بیماری ها حتی بیشتر و نزدیک تر نسبت به پزشک ولی اختاف درآمد بسیار شدیدی دارند که واقعا شایسته نیست حداکثر سه برابر باز هم قابل قبوله ولی خیلی خیلی اختلاف بیشتری دارند در ضمن دوست عزیز مشکل پزشکان نیستند برابری با کم کردن یه عده حاصل نمیشه با بالا بردن دیگران حاصل میشه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اگر کسی بازدهی داشته باشه حتی اگه صدمیلیون تومن هم بگیره اشکالی نداره. مشکل اینجاست اکثر این افراد یا با رابطه وارد مشاغل دولتی شده اند و یا ایسنکه اصلا بازدهی ندارند

شما به ادارات دولتی برید و ببینید چقدر مردم بیچاره رو برای یک امضا یا مجوز اذیت میکنند

در بیمارستان ها هم که رفتار پزشکان و پرستاران با بیماران و همراهان آنها خیلی بد و زشت هست و مردم از عملکرد آنها ناراضی هستند
ای مردم ، نباید اعتراض کنیم .
این چیزی هست که خودمون انتخاب کردیم .
دفعه بعد هر کس اومد شعار حقوق شهروندی داد و هزار تا وعده وعید برجامی به خوردمون داد بهش رای ندیم . یا اگر دادیم اعتراض نکنیم . این وضعیت نتیجه رفاقت با جنایتکارهاست . توی این رفاقت غیر از ضرر چیزی نصیبمون نشد . یادمون باشه خدامون توی قرآن گفته بود که از شیاطین تبعیت نکنیم
پاسخ ها
کارمند بانک
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اوضاع کارکنان بانکها خیلی خرابه فقط حقوق را به موقع می دهند ط
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
عرفان جان با آقای رییسی الان همین برق و اینترنت هم نبود اخوی. هر وقت مورد بهتر داشتید بیاورید مردم آن طور که شما دانا نمایان فکر می کنید نادان نیستند
سلام ، اینم اقای وزیر جدید و هدیه ای که به مردم قرار هست بدهند ، جیب مردم در جهت سود خودرو سازان داخلی خالی شود ، مردم چه فکر میکردند و چی شد
همین قیمت های فعلی باعث افزایش قیمت های حاشیه بازار شده است.اقایان:ازموده را ازمودن خطا هستش.حالا که کار خودتون رو کردید و بهتون قول میدم سال بعد همین موقع اش همین اش است و کاسه همین کاسه .یعنی همین قیمت های الان که باب دل خودرو ساز ها هست نیز دوباره ماشین پیدا نمیشه.بار کج به منزل نمیرسه دوستان.
بهترین راه اینکه که مردم متحد بشن و نخرن
خودرو بشه 20 میلیون
اونوقت ببینم بازم خودرو ساز حاضره 18 تومن بفروشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
هر وقت اون جمعیتی که رفتند توی صف پسته ی 200 هزار تومنی از صف خرید خارج شدند میشه درباره ی اتحاد مردم حرف زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
لطفا این اتحاد را با نخریدن آجیل شب یلدا شروع کنید. بعد با این مشت محکم اولیه بریم سراغ خودرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
همش مزخرف میگین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اصلا امکانپذیر نیست زیرا دولت پشت آنهاست و منجر به شکست میشه
وقتی واردات بکلی قطع هست و اگرم بخواهند وارد کنند بایستی سه برابر قیمت خودرو عوارض گمرکی پرداخت بشه به نظر شما شدنی است؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
در آلمان قیمت شیر بالا رفت و مردم نخریدن. اما در
مملکتی که همه قیمت ها در حال بالا رفتن است سخن گفتن از نخریدن کالا حرف منطقی نیست. دوستان بگن کدوم کالا رو خریداری نکنیم تا قیمتش پایین بیاد. همه قیمت ها به صورت نجومی بالا رفته. از قبض ها بگیر تا ساده ترین ملزومات زندگی. شاید بهتره تو چادر زندگی کنم تا اجاره خانه بیاد پایین یا آب و برق مصرف نکنم تا قیمت ها بشکنه. مبارزه با افزایش قیمت یک کالا با مبارزه با این تورم خودساخته و از پیش برنامه ریزی شده خیلی فرق داره.
وزیر بی لیاقت استیضاح استیضاح
هركي هم ثبت نام كرده برا دلالي بوده كه از كارخونه ارزونتر بخره تو بازار آزاد 2 برابر قيمت بفروشه
پاسخ ها
اباذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
نمیدونم کی این چرندیات رو تو مختون کرده ولی خیلی ها مثل من فقط یه ماشین اونم پراید و با هزارتا وام نوشتند که اونم میخواند ندند بمون این دلال رو برا اونها ساختند تا حرفشون توجیه بشه خیلی راحت میتونند بگند به افرادی که یک خودرو ثبت نام کردند با قیمت قدیم محاسبه میکنیم
با این قیمت ها که مشتری پیدا نمیکنند ولی دولت مثل دفعه قبل که قیمت ها 3 برابر شد و مشتری نایاب میاد یه وام قشنگ از جیب من و شما برای فروش خودرو های این شرکت ها به خلق الله در نظر میگیره دوباره بازار این دزد ها رو راه مکیندازه.اگر نکرد دولت این کاررو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
سزای گرانفروش فقط نخریدن است و بس
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
والله اگه کسی می تونست برای 405 یک وام 40 میلیونی بگیره و توی 3 سال بازپرداختش کنه ، می رفت یک وام مسکن می گرفت و خونه دار می شد ....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
دقیقا دوست من، منم اردیبهشت یک خوردو ثبت نام کردم با وامی که گرفته بودم که باید تا سال واشمشو بدم هر ماه
نصفه حقوقم، حقوق اداره کار،واقعا همینطوره میتونن بگن اونایی که یک خودرو ثبت نام کردن و با قیمت قبل بدن یا یک جوری بهتری پاشون حساب کنن. من 22 میلیون دادم روی حساب قیمت 42 میلیون اونم وقتی که دنا 4.200 بود، برای خودرو دنا که الان خدا داند اصلا بتونم ماوقفاوتش و بدم!
بنظرم مشکلی نیست . ولی اول قدرت خرید مردم را افزایش دهند و دوم آزاد سازی خرید خودرو وارداتی اینطور ی باشه حل حله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ممکن نیست ایران در مرحله بسیار سختی قرار گرفته دلار نداریم بخاطر همین هم دولت ارزش پول رو اورده پایین
یکسال قبل خودر ثبت نام کرده ایم هشت ماه است که از تاریخ تحویل ان میگذرد.فروشنده خودرو تحویل نداده. کدام شرع کدام دین گفته که ما بایید خودرو به قیمت جدید تحویل بگیریم. اگر مگر وقتی قیمت بازار ازکارخانه ارزانتر بود شرکتهای خودرو ازانتر می دادند. وای از دست شما دیگر به کی پناه ببریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اون موقع که داشتی امضا میکردی که قیمت خرید در زمان تحویل معلوم میشود.باید فکر اینجا رو هم میکردی.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
باید میفهمیدی داری با کی معامله میکنی ؟ وقتی هول میشید و فکر میکنید که زرنگ هستین بدانید که از شما زرنگ تر خودرو سازان میلی هستن که حقوقهای نجومی و
کمیسیونهای نجومی وارد کنندگان آشغالهای هندی چینی را
از جیب ما باید دزدیده بشه
افتاد ؟؟؟؟
شرم برما از ماست که بر ماست
زود قضاوت نكنين......وقتي يه پوشك بچه از 37000هزار به 80000 رسيده چطور 1200قطعه خودرو گرون نشه وقتي لاستيك ماشين 2برابر شده پتروشيمي 15برابر شده چطور توقع گروني خودرو نداشته باشيم ..مگه پتروشيمي ارزون جنس ميده اول پول نقد ميگيره بعد جنس ميفرسته اگه خريد نشه صادر ميكنه از خداشم هست دلار بياره...ماشين محصول نهايي بيش از 1200قطعه هست.
هممون مصرف كننده هستيم . پس واقعيت چيه ؟؟؟ وقتي رنگ رو بايد از آلمان وارد كنند و اينجا رنگ نهايي براي خودرو ساخته بشه و مواد اوليه صندلي وارد بشه تا بتونيم صندلي بسازيم ...وقتي دلار بايد از بازار آزاد تهيه بشه تا جنس هم خريده بشه .....بعد ماشين با قيمت دلار 2800تومان فروخته بشه مگه مبششششه ..
آب از سرچمه گلالود شده
چاره فقط نخریدن خودرو از اینهاست اصلا ببرید صادر کنید عراق و سوریه و تاجیکستان ببینم اونها هم دیگه حاضرت بخرن! تورم افغانستان و عراق زیر 1 درصد است و خجالت آور اینکه ارز حاصل از صادرات به بازار وارد میشه و باعث تورم بیشتر میشه در حالی که در چین با آن اقتصاد بزرگ درآمدهای صادراتی بصورت سرمایه گذاری خارجی انجام می گیرد. پس در نتیجه یا عمدا این شرایط را برای خود تراشیده ایم و مصلحت در فقر مردم است و یا تا این حل قحت الرجال شده که باید مدیر هم از خارج وارد کنیم!
ملت بدبخت ایران مبارکتان باد شیب ملایم
نتیجه سالها بی لیاقتی و بی عرضگی مدیران صنعت خودرو
بازار انحصاری برای 40 سال در اختیارشون بوده و با تعرفه واردات بالا اجازه هیچگونه رقابتی به خودرو سازهای خارجی داده نشد . به من ایرانی چه ربطی داره که اینها هنوز مجبورن دیسک و صفحه کلاچ رو از ترکیه وارد کنن ؟
سلام
قیمت یک بیسکوییت از اول سال تا حالا چقدر زیاد شده؟
توقع دارید قیمت خودرو قیمت پارسال باشه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
واقعا متاسفم
بیسکوییت دولته؟؟؟
انحصاریه؟؟؟
قیمتشو حاشیه بازار تعیین می کنه؟؟؟؟
تازه اونم دست دولته که در بازار نظارت نمیکنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احسنت
قیمت ها معقول است
تفاوت بالای کارخانه و بازار آزاد باعث شده بود که یه عده ای پول کلانی را با زد و بند به جیب بزنن. حالا اینا اومدن گفتن مردم که دارن به هر قیمتی میخرن چرا خودمون گرون نفروشیم تا تو این اوضاع بی پولی و تحریم بودجه مملکت را از خود مردم نگیریم.
جلسه با سازمان برنامه و بودجه کلا برای همین بوده که با این طرح سهم دولت از این بازار بیشتر بشه تا بودجه ها به اینصورت تامین بشه.
حالا باید مردم همت کنن که هر آشغالی را با هر قیمتی نخرن.
با سلام .مگر رییس پلیس تهران قبلا نگفته بود در مقابل زور گیران خیابانی مقاومت نکنید به شما اسیب میرسانند هرچه خواست بدید برود.این خودروسازان همان زور گیران خیابانی منتهی در سطح ملی هستن هر چه گفتند بدید تا اسیبی به سما نرسانند.تشکر تابناک پیگیر حقوق ملت هستید.شما هم خیلی پیگیری نکن بهتون اسیب میرسد.
تا وقتی ملت خریدارند، آنها هم به هر قیمتی که دلشان بخواهد میفروشند، دولت هم با بستن دروازه ها به روی تولیدات استاندارد و ارزان قیمت خودروهای خارجی به این ها کمک میکنه
سوار بر ویران خودرو داریم میریم ونزوئلا :)
خیلی باحاله چقدر ساده داریم گول میخوریم ادم یاد بچه ها میندازن اخه ماشین گرونه خب خودتون ماشین ثبت نامی مردمو ندادین ماشین نیست گرون شده ماشین ثبت نامی بعد از برج سه امسال بده بازار هرچقدر قیمت شد اونموقع پنج درصد هم کم نکن همون قیمت بزار برا فروش امثال من بیچاره ده ماه قبل پول دادم که برج پنج ماشینمو تحویل بگیرم چهار ماه از تعهد ایران خودرو گذشته خب پولمو گرفته بودم از بازار خریده بودم ایقدر ضرر نمی کردم که ثبت نام کردم راستی ما میدونیم ایرانخودرو و سایپا مال دولته یعنی اینای که ایجور سر مردم میارن غیر از دولتیا نیستن خدا خیرشون بده خلاصه
خود امام زمان باید این کشور رو نجات بده مردم رو دارن نابود میکنن
یعنیییییییییی چیییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

یعنی قیمت نهایی یک محصول تولیدی رو یه مشت دلال مشخص می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

اونم دلالایی که تو نمایندگی ها هستن و همشون هم برای همین خودرو ساز ها هستن..........

واقعا متاسفم از این وزیر و این دولت
من خودم خودروی خارجی وارداتی دارم و این افزایش قیمت خودروهای داخلی روی افزایش قیمت خودروی خارجی هم تاثیر زیادی خواهدداشت ولی من اصلا راضی به این کار نیبستم چون فردا پس فردا بازم قیمت لوازم یدکی سرسام آور بالا و بالا میره اونوقت باید ماشین رو گذاشت توی پارکینگ و سوار گاری شد. لطفا از مسئولین بخواهید قیمت گاری رو هم اعلام کنند چون به درد همه میخوره
این قیمتهای بازار از کجا آمده ؟ لطف کنن این عزیزان امار بدن با این قیمتهای بازار تا حالا چندتا خودرو از هرنوع خرید و فروش شده ؟ این همه مابه التفاوت قیمت زمان ثبت نام و قیمت اعلامی رو ملت چه جوری بدن ؟ کدام عاقلی حاضره این قیمتهارو بپذیره ؟ اگه ملت دست به یکی کنه و همه برای پس گرفتن پولی که موقع ثبت نام واریز کردن با سودش اقدام کنن و نهادی هم برای دفاع از حق مردم وجود داشته باشه برای همیشه دودمان خودرو سازها برباد خواهد رفت و ملت از شرشون خلاص خواهند شد . انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ملت ما همچین که این دوتا فرغون ساز با قیمتای جدید فروش بذارن، هجوم میبرن توو پنج ثانیه همه رو میخرن.
اینجا فقیر باید بمیرد دیگر ارزش های انسانی معنایی ندارد
مصاحبه قبلی اقای رحمانی را ببینید میکفت افزایش 50 درصدی هم مورد قبول نیست ببین اقایان چقدر ایران خودرو و سایپا گرفتن که نطرشان عوض شده.
یک پیشنهاد به وزیر صمت چرا نرخ خودرو با دلار یا ارز رایج اعلام نمی کنند تا خودرو سازان نتوانند از این نرخ تبدیل به نفع خودشان استفاده کنند؟ ضمنا قدرت رقابت پذیری خودرو ها با هم مشخص میشود.
تا زمانی که وزارت صنعت بعنوان منشی خودروسازان فعالیت میکند هیچ امیدی به شکست مافیا نداشته باشید و فقط تحریم پاسخگو است
مایه ننگ است که قیمت در طول یک سال 2.5 برابر بشه، مونتاژ کاران خودرو مانند سایپا و ایران خودرو و... را تعطیل کنید واردات خودرو را آزاد کنید و دارایی های این مونتاژ کاران را به حساب مردم واریز کنید. اینها سال ها از مردم خورده و دارایی بهم زده اند و لازم است، آنها را پس بدهند،
ایرانی باید بدبخت و بیچاره باشه
همه دنیا مارو تمسخر می کنن که واسه این اشغالا این قدر پول بدیم
خودروسازها دستشون با دولتی ها تو یه کاسه هست
رقابت نیست خودرو بی کیفیت هوای الوده امار تصادف بالا جیب خالی و سوء استفاده مسئولین بنام تولید داخلی
تولید داخلی که چندساله درجا میزنه و پیشرفت که نمیکنه پسرفت می کنه به چه دردی میخوره
فقط جیب پر می کنن خود ایرانخودرو و سایپا هم این اشغالها خودشون سوار نمیشه
ملت بی عزت ایران
امان از مردم نادان فغان از مردم نادان...........فرق مردم ایران با مردم اروپا در چیه؟دولت اونا چند سنت قیمت بنزین وافزایش داد اون اتفاق افتاد و دولت عقب نشینی کرد.........اینجا دولت داره 400% افزایش قیمت میده و دادمردم ککشون نمیگزه.........واقعا فرق مردم با فرهنگ متدین با ایمان و......با مردم اروپا در چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
بیخود که جهان سوم نیستیم
حالتون جا بیاد حالا بخرید هی گفتن تحریم کنید خرید خودرو چند وقتی نکردید حالا حقتون هستش
لطف کنید این مقوله خودروسازها را بپیچید بذارید کنار! سالیان سال هست که این صحبت ها به جایی نرسیده و نتیجه ای حاصل نشده. با رانت و قدرتی که حامی این خودروسازها هست آب از آب تکون نخورده ونخواهد خورد. هر قیمتی هم داشته باشد، ملت با اشتیاق کامل و با هر بدبختی شده خواهند خرید. جالب اینجاست که مباهات هم می کنند که خودروی شان هم قیمت بروزترین خودروهای دنیاست.
مردم باید با گلنگ کاروخونه خودروسازی را ازبین ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
یاد انسان نخستین افتادم!
وقتی فردی می خواهد وزیر شود باید تجربه و کار ایی لازم را داشته باشد این وزیر از استانداری امد به تراکتورسازی به عنوان معاون اداری مدیر عامل شد و یک دوره هم نماینده مجلس شد و بلافاصله شد وزیر صمت این اقا در کجا تخصص لازم را داشت که به این سمت گمارده شد اینها همه از رانت و پارت بازی شروع می شود تابناک سانسور کن تا لطمه ای به نظام وارد نشود
اگر دوتا شرکت خودرو ساز رقیب داشتند باید می رفتن دنبال.........
و ما به این نمایش عادت داریم که رییس جمهور محترم میفرمایند که قیمت خودرو نباید بالا بره، وزیر زیردست ایشون قیمت ها رو تایید و ابلاغ میکنن
اینجا ایران است.ایران.یک کشور جهان چهارمی نه حتی سوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
والا بهترین نظرم تو دادی
چشم بسته بخرید ....همینم بعد از عید گیرتون نمیاد....بخرید ..بخرید.....بدو ..بدو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
لیاقت شما همینه برید بخرید
واردات خودرو ممنوع شد و بعد از اون خودروسازهای داخلی با خیال راحت هم محصولاتشون رو گرون کردن و هم کیفیت اونها رو هر چه بیشتر پایین آوردن. به نازم به این مافیا
تولید کننده گان اول عرضه در بازار را قطع میکنند و یا کاهش میدهند قیمت که حسابی نجومی شد میگن ما 5 درصد زیر قیمت بازار میفروشیم در حالیکه بطور غیر مستقیم قیمت بازار را خودشان تعیین میکنند .!!!!!!!!!! این هم قیمت خودروی ملی و تولید داخل و اقتصاد مقاومتی!!!!! همچیز به دلار ربط داره بجز حقوق و دست مزد کارگران و کارمندان.!!!! حقوق یک کارگر در فرانسه 1200 یورو تعیین شده است یعنی معادل 18 میلیون تومان. !! و کارگر ایرانی یک میلیون میگیره.!!
پاسخ ها
علی کرمانشاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ژاندارک این مبلغ حقوق تو فرانسه برای یک زندگی به سبک افغانی هم جواب نمیدهد مردم حقوق بگیر اروپایی در فقر و مالیاتهای سرسام آور مثل مار پوست می اندازند این مبلغ برای یک هفته زندگی معمولی هم جواب نمیدهد نفس میکشی باید یورو بدهی یک مسیر را سوار تاکسی شوی حدودا میدان آزادی تا انقلاب باید 40یورو کرایه بدهی حداقل آنها هم اگر خوششان بود توی این سرما خودشان را جلو باتون و اشگ آور و گلوله پلیس فرانسه نمی انداختند ا بمیرند و راحت شوند اینقدر در زجر و بیکاری و حقوق پایین در حال ریاضت اقتصادی هستند الان بیش از 10ساله که بحران اقتصادی کل اروپا را گرفته و مدام اخراج و تعدیل نیرو و افزایش مالیات از ملت بیچاره فقط بهشت حداقل چند درصد پایین سرمایه داران خرپول است همه نوکر و خدمه جامعه سرمایه داری استعماری هستند.صدای دوهل از دور خوش است
هموطنانی که نظر می گذارید خواهشا قبول کنید ارزش پول ما خیلی اومده پایین بنابراین باید بپذیریم قیمت خیلی از کالاها بالا باشه منطقی اینه که دولت در این اوضاع وانفسا میزان حقوق اقشار حقوق بگیر رو افزایش بده تا هماهنگ بشه .همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
کاملا صحیح میفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
درسته ولی آخه اگه حقوق اقشار حقوق بگیر زیاد بشه که درآمد دولت کم میشه تمام سود دولت از گران کردن دلار تو همین قسمته
خودرو سازان پیش فروشهای سال 96 خود را که دلار 3400تومان بوده تحویل بدهند . بعد قیمتها را افزایش دهند.
علی برکه الله.خدایی دم دولت گرم.داره به دونه دونه قولها و وعدههای انتخاباتیش عمل میکنه.بالا بردن سطح رفاه عمومی واز بین بردن فقر.
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
توجه بفرمائید یکی از راههای موثر از بین فقر ، دقیقا از بین بردن فقراست ، لذا کار دولت درسته و خلف وعده نکرده .اما پیشنهاد میشه بجای زجر مدت دار از موشک های نقطه زن استفاده بفرمایند و همه مردم بجز مرفهین را حذف بفرمایند تا مشکلات کشور حل بشود .
از اين به بعد بشينين تا مردم از شما خريد كنند!!!! واقعا كه.
این خودروسازها مردم رو چی فرض کردن؟؟؟؟ تا دیروز که قیمتها پایین بود، تحریمو بهانه کرده بودن و اینکه قطعه نداریم و از این حرفها و تعهداتشون تاخیرهای 9 ماهه و یکساله داشت. حالا که مجوز افزایش قیمت دلخواه رو گرفتن فروش نقدی فوری گذاشتن با تحویل 15 روزه!!! یکی نیس بیاد بگه ایران خودرو اگه ماشین داری اول پیشنهاد تعویض بده به اونایی که تعهداتشون رو معوق کردی، بعد اگه اونا نخواستن ببر با قیمت دلخواهت بفروش. یعنی یک نفر مسلمون بین نهادهای نظارتی پیدا نمی شه که این دم خروس به این وضوح رو ببینه؟ چقدر ظلم دیگه باید به این مردم بدبخت روت داشته بشه تا عطش آقایون فروکش کنه؟؟؟؟
مردم نباید فریب خورده و خودرو نخرند
خودرو سازی ما استاندارد هایی دارد که به گفته مسئول ایرانخودرو حتی بنز نمیتواند آنرا بگذراند
عده ای شمشیر را از رو بسته تا مردم را ساقط کنند
ما مردم از صنعت پویا و مدرن خودروسازی دفاع کرده و پشتشان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
زرشک
شهيد بزرگوار آيت الله بهشتي فرمودند: اگر جامعه اي پر از قرآن باشد وبه آن عمل نشود وگرسنگي بر آن غلبه شود آن جامعه را لجن گرفته وهيچ كاري هم نمي شود كرد
نه نه نه نه نه نه .............................
خطاب به مسولين كشور : حالا كه قيمت گذاري بر اساس بازار تنظيم شده و خود را متعهد به اقتصاد بازار مي دانيد لطفاً حداقل موارد زير را نيز بر اساس بازار رقابتي تنظيم نماييد تا شبه اي به عمكرد شما وارد نشود وگرنه هر چه در مورد تان مي گويند عين حقيقت است.
1- تعرفه واردات خودرو 4% شود.
2- حقوق و دستمزد كارگر بر اساس بازار رقابتي تنظيم شود.
3- كيفيت خودرو هاي توليدي متناسب با بازر رقابتي بالا رود.
4- خدمات پس از فروش متناسب با بازار رقابتي ارايه گردد و....
وزیر ناکارامد...........همون اول ثابت کرد نمیتونه کاری پیش ببره.........روقانی عوضش کن اگر دست توءه میتونی
دروغگو کم حافظه است وزیر صمت وسازمان حمایت فقط حامی خودرو ساز هستند امید ما به نمایندگان مردم و قوه قضاییه است که از حقوق ما مصرف کنندگان خودرو که حدود 14 ماه پیش ثبت نام خودرو کردیم وماههاست از موعد تحویل ان گذشته حمایت ودفاع کنند
بالای 99 درصد مشکلات زیر سر خود مردمه که همت تحریم خرید اجناس را ندارند..درود بر غیرت و همت مردم فرانسه...تابناک شجاع باش و چاپ کن...
خودر سازان خوف وعده کرده اند. وخودرو در تاریخ فید شده در قرارداد تحویل نداده اند. مردم باید زیان آن رابدهند. پس 20 سال دیگر خودروها را تحویل بدهید .بگویند خودتان قرارداد امضا کرده اید.قیمت خودرو برای خریدار تاریخ تحویل خودرو در قرارداد می باشد. تاخیر در تحویل موجب افزایش قیمت نمی شود.
1- به خودرو ساز ها ارز دولتی ندهند2- واردات خودرو آزاد شود 3- مشتری حق انتخاب داشته باشد
آنگاه با هر قیمتی خواستند به مردم بفروشند .
الان تمامی نمایشگاه داران از نبود مشتری می نالن وخیلی از اونا هم بستن و رفتن دنبال یه کار دیگه قیمت حاشیه بازار کار خود خودرو سازانه مثلا اچ سی کراس که هفته پیش با قیمت 82 میلیونی خریدار نداشت چطور یه باره 100 میلیون شد جمع کنین این بساط رو بابا
خودروسازان خوناشام.خودروسازان که غریبه نیستند.خودروی ملی چه ارتباطی به نوسانات ارز دارد.
با تشکر از مسئولین تو زحمت افتادید حالا قیمت بازار رو کی تعیین میکنه

حتما دلالان!!!!!!
همه اجناس امسال دوبار ،سه بار گران شده بجز حقوق کارمند بدبخت
نا امید شدن مردم ازمسئولین = شروع اعتراضات
اول خودروهای ثبت نام شده رو تحویل ده بعد هر غلطی کرد بکنه. تا مهر 98 اسم نویسی کرده
حق مردم بیشتر ازاین نیست!
بابا ما ملت چرا اینجوری شده ایم بابا هرجنسی که گران وبی کیفیت است حداقل 6 ماه نخر نمی میری که

تا این ادم های منفعت طلب سر عقل بیایند
خودروسازان خون مردم رو تو شیشه کرده اند.از طرفی حاکمیت اصرار دارد که تحریم بر ما اثر ندارد و از طرفی مردم با گوشت و پوست خود آنرا احساس می کنند.مردم را ذله کردید.مردم را جون به لب کردید.خدا شاهده من بارها شاهد بودم که روز وشب از خداوند طلب مرگ می کنند.این زندگی نیست برای مردم درست کردید.این شکنجه جمعی است.خودرو ساز می گوید پسته گرون شده.پسته فروش می گوید دلار گرون شده.دلار فروش می گوید بانک مرکزی دلار را گرون کرده و بلاخره بانک مرکزی می گوید ما ماموریم و معذور و دولت دستور داده.و دولت خود می گوید حالا با بالا رفتن دلار خودرو ساز باید خودرو را گرانتر بفروشد .خوب خدا پدرت رو بیامرزد اول دلاررو چه کسی با سیاست غلط به این قیمت رسوند.این کلاهی است که دولت سر مردم می گذارد.
کلید تدبیر تا قرن ها در ذهن مردم خواهد ماند
اين راهزني هست نه توليد!

گرانفروشي داخلي راهزني داخلي:
گرانفروشي خارجي: راهزني دولتي!

هر چي قانونه دليل نيست درست باشه و اجبار به تاييد.
گفتند : خلایق هر چه لایق
اون بنده خدایی که قرار بوده ماشینشو ایران خودرو مرداد97 بده و تا حالا نداده چه گناهی کرده؟
اون ناشناس محترم که وزیر را نا کاآمد خوانده خیلی نه ولی کمی بی انصافی کرده است اتفاقا با مصاحبه دیشب وزیر محترم در مورد قیمت خودرو می شود فهمید که ایشان فی الواقع یک نابغه بوده و هستند که دست طبیعت نامبرده را ذخیره ای برای چنین روز هایی نگه داشته است
باسلام،ازاین ببعد حقوق بگیریک ونیم ویادومیلیون تومانی بایدبروندموتورسیگلت بگیرنداین ازافتخارات دولت تدبیروامیداست.وزیربی کفایتی که می بایست باتولیدوعرضه بیشترخودروقیمت هاراکنترل میکردباافزایش صددرصدی وقانونی خواندن افزایش قیمت ها بازارراکنترل میکند.دیگراقشاراسیب پذیرباخودروبایدخداحافظی کند.دولت تدبیروامیدباید این تصمیم راهم جژئ افتخارات خودبداند.
آهای ملت پیش فروش زدن بشتابید ....
۹۵٪ پیش خریدهای ملت همیشه در صحنه دلالی هست تا نیاز به ماشین
وقتی لبنیات که با سلامتی روزمره مردم سروکار داره 200-300 درصد رشد قیمت کرده چطور انتظار دارین خودرو که همه قطعاتشم خارجیه با تخفیف 200درصدی فروش بره؟
به نظرم خیلی خوبه قیمتها ... من به سهم خودم سپاسگزارم ...توهین بهم نکنید ...میخام یه نظر متفاوت بدم ...همه بدونن آزادی بیان و تفاوت آرا هست !!! گرونی هست ...نابسامانی هست ...ولی ما تو یه کشور آزادیم بدون محدودیت و اجبار
به درک خدا کنه پراید بشه پنج میلیارد....مردم همیشه در صحنه...
این یعنی یه کشور که تعداد کثیری دزد در کنار هم مشغول چاپیدن مردم هستند
خوب نخرید ازحمل نقل عمومی استفاده کنید واجبه اورپایی ها ازشماها هم باسوادترن نیاز نمی ببین ماشین بخرن از حمل نقل عمومی استفاده میکنن روز نیاز واجب ماشین اجاره میکنن بعد تحویل میدن.
این به خاطر ارزون بودن دلار به صورت دستوریه
وزیر اوردیم چه وزیری؟
بله چشم گوی فرغون سازان
این موضوع نتیجه حمایت اشتباه مسوولان از خودروسازان است که در راس این حمایت هم نمایندگان خود مردم قرار دارند !!!!!
واقعا توهین به شعور مردم رو از حد و اندازه گذروندن
میخواهند قیمت خودرو را اضافه کنند. هر کسی تصمیم گرفته اشتباه کرده ..
دوستان عزیز فکر میکنید کی همدست کیه ! خودروسازها همدست وزارتی ها هستند یا بالعکس ! سانسور کنید مرد نیستید !!!!!!!!!!!!!
با این تصور پس دولت نیز مبنای اضافه حقوق کارکنان را براساس نرخ و قیمت و تورم بازار محاسبه کند
به خدا قسم خود خوروسازها دلال هستند و با تعدادی دلال هم در سراسر کشور در ارتباط هستند شک نکنید. این شورای رقابت و تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده وووو همش چرت و پرت و سر کاریه و احراف اذهان عمومی از بلاهایی که این خودروسازها سر مردم میارن.آخه مضحک و خنده دار نیست؟ اصلا توهین به مردم نیست که دو خودروساز کاملا انحصاری و دولتی خون مردم رو تو شیشه کردن بعد ما شورای رقابت داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! غیر از اینه که این شورا هم ی دفتر دستک عریض و طویل دایر کرده و با کلی رئیس و معاون و کارمند داره پول مفت میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مسخره هستش
مافیای خودروسازان یکی از مافیاهای قدرتمند در کشوره .براحتی هر کاری دوست دارن انجام میدن و مردم بیچاره هم هیچ راه و چاره ای ندارند
این وزیر کلا موافق صنعته یعنی صنعتگر سرفه کنه میگه بیا پشتتو بمالم. نه توجه به قدرت خرید مردم داره و نه کیفیت محصولاتی که به دست مردم میدن.اما چنان رکود اقتصادی راه بیاندازه که هیچکس جرات خرید خودرو نداشته باشه.علی برکت الله.
بنده سهامدار شرکتهای خودروسازی هستم باور کنید اگر قیمت فروش را ده برابر کنیم دست آخر این شرکتها در پایان سال ضرر شناسایی میکنند مدیران این شرکتها که همیشه دستشون در جیب سهامدار و مردم هستش راه خلاصی از شر این شرکتها که فقط تحریم خودرو نو از طرف مردم هست.
سر گردنه که میگن همینه
من با قیمت مشکلی ندارم. ولی خودرو سازها که یکی دو ماه پیش گفتن فقط با شرایط 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودرو شونو میفروشن، دیگه چرا دو ماه جلسه گذاشتن و وقت مردم رو گرفتن؟ همون موقع وزیر صمت میومد میگفت همین کارو کنیم
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما که وضع مالیت خوبه چرا خودرو داخلی میخری اینا برا شما گاریه
نخرید
مردم جان هرکسی دوست دارید نخرید این آشغال ها رو! از ماست که بر ماست... از مردم فرانسه یاد بگیرید حداقل
همه ميدونن كه قيمت حاشيه و اندرون هردو قيمت خودرو ساز است.
اين وسط يكي بايد باشه كه داوري كنه اونم بي طرف؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درخردادماه سال جاری باوام وقرض گرفتن ازدوست وآشنا مبلغ پیش پرداخت یک دستگاه خودروی ساینارابه حساب سایپا واریزکردم قراربوددرشهریورتحویل شوداما اینگونه نشدلذامقررشددرشهریورتکمیل وجه شده واین باربرخلاف قراردادکه یکماه پس ازتکمیل وجه بایدخودروتحویل شود؛قرارگردیددوماهه یعنی درآبان ماه تحویل دهنداینک سه ماه گذشته بازازتحویل خودرو خودداری می ورزندومی گویندخودروموجودنیست یااینکه رینگ نداریم.به کجابایدشکایت کرد؟
فقط ثبت نام جدید، اگه بکنه در آینده، می تونه شامل افزایش قیمت بشه، نه انچه تا الان ثبت نام کرده، هر نوع ثبت نامی در قبل از این نباید شامل افزایش قیمت بشه
شهر هرت که میگن همینه دیگه دنبالش نمیخواد بگردیم
این چه مسخره بازیه دیگه
کجای این دنیا این مدل قیمت گذاری میشه ؟
کاملا مشخصه که این یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی دولت و مافیای خودرو میباشد
اول کارخانه ها اعلام میکنند که هیچ خودرویی در پارکینگ ها ندارند و حتی نمیتوانند هیچ تولیدی انجام بدهند( اما فیلم ها و عکس ها از دپوی میلیونی خودروها منتشر میشه) بعد هم قیمت خیلی مصنوعی توسط دلال های خودروسازها به خاطر کمبود خودرو در بازار بالا میرود و بعد هم این روش نوین 5%زیر قیمت بازار پیاده سازی میشود

ننگ به کسانی که در این بازی کثیف مافیا و این دولت بازی کنند و حتی یک خودروی نو بخرند

پرایدی که سرجمع 600 کیلو آهنه با قیمت آهن کیلویی 6هزارتومن باید 3.6 میلیون باشه نهایتا 10 میلیون بازم نه نهایتا 15 میلیون ,نه 40 میلیون پول بی زبون !!!
اگه با قیمت دلار حساب میکنند که اولا قیمت دلار نسبت به قیمت اوج نصف شده یعنی پراید 40 میلیونی که با دلار 20 هزارتومنی قیمت گذاشته شده باید بشه 20 میلیون
دوما چرا با دلار باید قیمت گذاری بشه ؟ مگه تولید داخل نیست مگه تو سر مردم نمیزنید که از صنعت داخل حمایت کنید ؟؟ اگه حتی یک پیچ هم از خارج برای تولید این لگن وارد میشه پس برای چی واردات خودروی خارجی ممنوعه ؟

خیلی ها میپرسند چرا هیچ چیز تو این کشور سر جاش نیست ؟؟!! جوابش خیلی واضحه چون جایگاه کسایی که در حال حاضر دارن برای کشور تصمیم میگرند درست نیست !!!
چی شده که مردم اینقدر بیخیال شدن و روزبه روز دارن نابود شدن کشور رو تماشا میکنند و جیک نمیزنند,کجای دنیا اینجوری زندگی میکنند !!!
منم اگه جای خود رو سازها بودم و این همه هجوم و حمایت مردم را می دیدم و در کنارش چراغ سبز مسئولین را ، همین رویه را در پیش می گرفتم . انحصار و امتیازات ، در عین بی کفایتی را که نمی توانیم ازشون بگیریم ، لااقل جان و مالمون را راحت در اختیارشون نذاریم.
ایوای بر این ملت بدبخت که هیج دادرس و پناهی ندارند
اصلا با اون قیمت ها خودرو دست مصرف کننده نمیرسید محصول کارخونه رو دلالها میخریدن و قیمت مصرف کننده همان قیمت بالا بود
الان به امید خدا دلالان محترم کنار میرن و قیمت مصرف کننده هم پنج درصد پایین میاد
قطعه ساز هم ورشکست نمیشه و کارگراش اخراج نمیشن
فقط فقط باید خرید خودرو توسط مردم تحریم بشه تا اونها و اذنابشان بتونن درست عمل کنند و گرنه از ماست که بر ماست
واقعا دلمان خوش است به این در این مملکت زندگی میکنیم. با این ظلم و ستمها فقط باید از این کشور رفت. به هر کجا که میتوان رفت
تابناک جون، مثلا تو که رسانه مردمی هستی چرا قیمت پارس اتومات رو نزدی تولیستت؟ قیمت پارس رو ایرانخودرو ۸۳ اعلام کرد تو بازار ۸۸ بود.الان بازار ۹۵ شده، ارزون شد؟ ۵ در صد زیر قیمت بازار، بازار رو ارزون نمی کنه، حالا دونه دونه اعلام کنن فقط سرعت گرون شدن بازار رو پایین می آره، همین.خودشون هم می دونن
اخه کسی نیست که صدای این مردم مظلوم رو بشنوه. ما چه گناهی کردیم که خودرو را پارسال ثبت نام کردیم و تحویل تیر بوده تحویل ندادن و انوقت گران شد تحویل میدن. اخه کدوم خودرو ساز جهان اینقدر قدرت و نفوذ داره؟
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
از ماست که بر ماست
این ستاد تنظیم بازار کیا هستن. چرا صدای نمایندگاه،دولت مردان،علما و نهادهای انقلابی بلند نمیشود. چرا داد مظلوم در در کشور اسلامی شنیده نمیشود. چرا باید انحصار در جهت منافع عده ای ایجاد شود. من از همه مسئولین میپرسم در پیشگاه الهی چه جوابی خواهید داشت ؟
مگه سمند ساینا خودرو ی ایرانی نیست چرا باید این همه گرون بشه. تو کجای دنیا کدوم خودرو ساز می یاد ماشین و در عرض 6 ماه قیمتشو از دو برابر هم بیشتر می کنه؟این 405 کجای دنیا می خرن بجز ایران.یه سر به کشور های همسایه بزنین ببنین با این قیمت چه ماشین هایی سوار می شن چرا ما بابت این ماشین های آشغال باید این همه پول پرداخت کنیم؟اگر این خودرو هارو ما نخریم هیجای دنیا اینا رو نمی گیرن پس با نخریدن خودرو بیاین نزاریم قیمت ها افزایش پیدا کنه حتی اگه بخوان وام بدن یا فروش قسطی کنن
تاخیر در تحویل موجب افزایش قیمت نمی شود.
باید تعطیل بشن
دولت تدبیر و ناامیدی که می گفتن همینه
باز خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزه که حداقل گفت پراید کیلویی چند
دکتر حسن باید بفرمان پراید را گرمی چند بهتون تقدیم کنیم؟ البته کلید هم روشه
قیمت بالای خودروهای تولید داخل ناشی از سودجویی نیست بلکه ناشی از این است که ما اصلا خودروری تولید داخل نداریم یعنی بیش از ۹۳ درصد پراید نیز به شکلی وارداتی و متکی به خارج است و دلار میخواهد و طرف خارجی نگران جریمه های وزارت خزانه داری امریکا هستند. با سقوط ارزش ریال احتمالا حالا قیمتهای مورد نظر خودروسازان برای رسیدن به نقطه تعادل باید خیلی از این ارقام بالاتر باشد. شما حساب کنید پراید ۴۰ میلیون تومانی حتی با احتساب هر دلار، ده هزار تومان نیز (اگر یافت شود)چیزی حدود ۴ هزار دلار قیمت پیدا میکند. شما در سایتهای فروش اتوموبیل بگردید و ببینید چه خودرویی با قیمت ۴ هزار دلار میتوانید بخرید.
تابناک عزیز. خودروهای مشمول نرخ گذاری آنهایی هستند که در حال حاضر قیمت زیر چهل و پنج میلیون دارند مثل پژو ۲۰۶ تیپ دو. در جدول فوق شما قیمت این ماشین را هم پنج درصد زیر قیمت بازار گذاشته اید. به نظرم این کار شما جسارت خودروساز را برای افزایش قیمت تمام خودروها به حد کمال می رساند. لطفا به فکر مردم متوسط و کارمندان جامعه هم باشبد که با هرار قرض قصد دارند تا یک ماشین بخرند.
مگه نگفتند چیزی را که مردم دیدند گران است نخرند!!!!!!!!! پس نخرید بگذارید صادر کنند می میرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا گردن خم کنید تا انجایی که بتوانند سوار خواهند شد.......................... سال 98 هم دلیل میارند 20درصئ حقوق اضافه شده پس ما هم 20درصد دیگر باز گرانترش می کنیم و همین طور این سریال گرانی ادامه دارد مگر این که سهم بعضی آقایان حذف بشه اونم که باز غیر ممکنه پس حق مان این زجرها..............
با اجحاف های خودروسازن و دلالان و تصمیم گیران ای حوزه می خواهند ملت را زمین گیر کنند و منفعت ببرند.کاری که دشمنان خارجی نتوانستند اما اتحاد ملت در نخریدن جنس گران . آنها را (خودروسازان و دلالان) زمین گیر خواهد کرد ..... وعده خداوند به مکاران بازگشت مکرشان به خودشان است
اقای وزیر نیامده فاتحه خواند معلوم است از مرفه ان درد نکشیده می باشد
تعریفی که ما از اقتصاد آزاد می دانیم یعنی رقابت - کیفیت - قیمت مناسب و ....اما مسیولین طرفدار اقتصاد آزاد ما تعریفاشان یعنی: بی کیفیتی - گران کردن قیمت ها - انحصار - عدم تحویل به موقع و..... اگر زمان تبلیغ تعریف تان را از اقتصاد آزاد شفاف بفرمایید حتی یک رای نخوهید داشت . رای تان . فقط رایست که خوتان به خود خواهید داد
این خودرو هم مثل مرگ بر امریکا گفتن مسوولینه. خودشون بهترین ماشینا رو سوار میشن بعد ملت باید این فرغونا و آشغالای چینی سوار بشن همونجور که مردم باید نعره بزنن مرگ بر امریکا ولی خونواده آقایون امریکا تشریف دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
واقعا
حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
دقیقا
اتفاقا بهترین روش برای کاهش قیمت خودرو فروش آن در حاشیه پنج درصدی قیمت بازار است،‌ فراموش نکنیم که یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت هجوم دلالان برای خرید ارزان و فروش گران بود،‌وقتی قیمت خودرو در حاشیه پنج درصدی بازار صورت گیرد،‌دلالان از این بازار خارج شده و تقاضا کاهش پیدا خواهد کرد لذا قیمت بازار هم کاهش پیدا می کند و متعاقبا قیمت کارخانه پائین خواهد آمد.
در شرایطی که ارز برای واردات خودرو وجود ندارد صفر کردن تعرفه هم تاثیری نخواهد داشت لذا بهترین روش کنترل قیمت خودرو فروش آن در حاشیه قیمت بازار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
به همین خیال باش که قیمت بازار رو به قیمت کارخانه برسونند. عممممراً
با این قیمتها مردم میرن انصراف میدن از پیش فروشهای امسال و پولشونو میخان که قطعا شرکت نداره پرداخت کنه
با این کار تیشه به ریشه خودشان زدند مردم عزیز صبر داشته باشید و تماشا کنید
آقا تا میتونید بخرید ، ثبت نام کنید و خط تولید رو بترکونید .... از خود کفایی هم رد کردیم !!!!
تا مادامی که مردم خرید میکنند و هر کس به فکر خودش هست و اتحادی نباشه همینی که هست خلایق هر چه لایق
وقتی گفتیم این مدیران لیبرال و سرمایه دار به دنبال در اختیار گرفتن قدرت هستند و انصاف ندارند، گوش نکردید حالا نوش جونتون.
برید بخرید تا گرونترش کنن. سرمایه داران و ثروتمندان بی ایمان و لیبرال هیچ چیز جز منفعت و سود نمی فهمند و عامل نابودی این کشور و مردم این کشور خواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
مثلا تو دوره ها قبل این ریاست جمهوری چی بوده که الان نیست همه یجور رفتار کردن و همه فکرشون یه جوره
تولید ملی کجا بود!!!
همه محصولات کشور که چینه یعنی خودرو ها چین ارز بیرون نمیبره؟
- هایما,
- برلیانس,
- چانگان,
- ام وی ام,
- اچ سی کراس,
- تیگو,
- ام جی,
-جک,
-جیلی
کجای اینا تولید ملیه؟؟؟؟
که هر کدوم انواع و اقسام دارن اینا مگه ارز بیرون نمیبرن؟؟؟!!
یعنی فقط خودروها بی کیفیت حق داره تو ایران بفروش برسه؟؟
فقط یه سمند داریم و دنا که مثلا ایرانیه همونو مسخره کردن
چرا یه ادم با انصاف و با وجدان پیدا نمیشه جلو اینارو بگیره؟؟
این جدول صحبح نیست این نحوه قیمت گذاری برای خودرو های قیمت کارخانه بیش از 45 میلیون تومان است سایت محترم تابناک کمی در گزارشات دقت بیشتری کنید
خدايا اين مملكت داره كجا ميره ؟ چرا هيچ عقل و تدبيري براي رفع مشكلات ملت بدبخت وجود نداره !تاكي دولت مردان از جيب تهي شده مردم ميخوان تو حلقوم صنعت بيكفايت و الوده خودرو بريزن ؟
امان از این ایران
جناب تابناک شما هم با این جدول اعلام شده دارید به این قیمت ها مشروعیت میدید!
ما هم که ساده ایم. از همون اوایل که زمزمه بازگشت تحریما شنیده می شد همه شبکه های خبری از جمله همین تابناک و همینطور تلویزیون، مدام و هر روز قیمتهای بازار آزاد خودرو را پوشش دادند. انقدر این کار را ادامه دادند تا مثل اون قورباغه بدبخت که تو آب داخل ماهی تابه کم کم پخته میشد، آروم آروم مردم قیمت های جدید را باور کنن. حالا هم که آقای تابناک میخ تابوت مردم را می کوبه. مردمی که روزی به بهانه نداشتن کیفیت، کمپین تحریم خودرو راه انداخته بودن حالا میرن تو صف که پراید چهل میلیونی بخرن... مظلوم دیگه مردم فلسطین نیستن حالا دیگه باید فریاد مظلومیت مردم ایران را بلند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
کاملا موافقم، دقیقا همون سیاست پختن قورباغه رو روی ملت پیاده می کنند.تابناک اگه جرات داری برای همچین اخباری مثبت منفی رو برقرار کن. اصلا توضیح بده چرا برداشتی؟ بودنش چه ایرادی داشت؟
تابناک چی میشه یک بار هم رسانه ها برای مردم کار کنن؟
یه کمپین نخریدن خودرو صفر راه بندازین حالا یا تا کاهش قیمت یا تا آزاد سازی تعرفه واردات!
یک بار برای همیشه باید این صنعت تو مملکتمون تعیین تکلیف بشه، چه بهتر که رسانه ها هم تو این کار نقش پررنگی داشته باشن و در کنار مردم باشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
صد در صد موافقم.اگر مرد هستند تعرفه واردات خودرو را بردارند .آن وقت ببینم حتی یک نفر ازشان خرید میکند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
مهندس توكي بودي؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
كمپين راه بندازين؟ ؟؟
بعدتو واون هفت ميليون نفر برين پرايد ثبت نام كننين توپاركيگ ها بفروشين ؟ اي شيطون
با این قیمت دلار حدود 10000 تومان قیمت خودرو را فقط بواسطه ارزش پایین دستمزد این قدر داده اند.
مشکل آن است که اقتصاد و معیشت مردم 40 سال است در سیاست در نظر گرفته نی شوند.
جملات آقای ولایتی در مورد لنگ و مقاومت بیانگر سیاست مملکت است.
انتظار دارید با لنگ سوار ماشین بشوید؟
آقا من رفتم کانادا .... شمام بیاین
کدوم خراب شده ای رو سراغ دارید توی دنیا که انقدر روی یه صنعت ورشکسته و بدون بازده برای مصرف کننده سرمایه گذاری کنه واین همه هم براش امتیازات یک طرفه برای سرکیسه کردن و چپاول اموال مردم قایل بشه.بابا درب این آشغال سازها رو گل بگیرید که هم خدا راضیه هم خلق خدا.
تنها راهش نخریدن هست
در همه جای دنیا مرسوم هست. نخریدن جنس گران
که تو ایران برعکس هست
تا خودمون میخریم خودروساز هم بیشتر میکنه تو پاچمون
خدا ازشان نگذرد.
اینها که دولتی هستند.
دولت با این کارش دارد مجوز میدهد به دیگر کالاها و خدمات برای گران شدن بیشتر .
مگر درآمد ما دو یا سه برابر شده که قیمتها چنین بالا رفته.
توی دلار 3500 تومانی ما زیر خط فقر بودیم و حالا ....
جایگاه قوه قضائیه و مجلس در این گرانیها کجاست؟؟؟؟؟
چرا هیچکس به داد مردم نمیرسد؟؟؟؟
متاسفیم برای افرادی که هر هفته در بوق و کرنا می دمند و افکار مردم ما را به مباحث دور در دست رس سوق می دهند که فلان کشور و فلان کس در تاریخ عرب اینگونه کرد و یا نکرد، اما خموشند از اینکه اعتراض کنند به قوانین دولتی که اجازه گران فروشی 100% خدمات خودرو سازی را بی تفاوت رد می شوند گویا عده ای مامورند مردم را صرفا از واقعات اجتماعی دور ور خود منحراف کنند.
آیا دولت فکری به حال نانوایی (افرادی مستخدم دولتی و یا کارگران با حقوق ثابت)که قبلا می توانست با 50 میلیون خودرو تندر بخرد، با این افزایش قیمت مجبور است با دو برابر قیمت بخرد، کرده است، مگر خدمات خودروسازی تغییر کرده است یا نانوای شهر ما افت کارامدی داشته، به هر کسی که ایمان و اعتقاد داریم، این عین بی عدالتی است که در هیچ کشور کفر که پیوسته برای آنها آرزوی مرگ می کنیم روی نمی دهد. اگر تورم را دولت ایجاد نکرده است چرا متناسب با آن قوانین حقوقی پرداختی جامعه را متناسب با آن اصلاح نمی کند. چه ایرادی دارد اگر ارزش پول کشور متغیر است کلیه حقوق پرداختی ها با ارزش دلار محاسبه و به پول رایج کشور پرداخت شود.
باور کنیم این رویه مملکت داری در مورد حق الناس به شدت دچار ایراد شده است که خداوند نیز آن را نه تنها نخواهد بخشید بلکه اثرات آن (آه مظلوم) دامنگیر همه افراد جامعه ما خواهد شد و به هیچ کس نیز رحم نمی کند و آغبت به خیری نیز در آن خبری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
جلیقه زرد کجا پیدا میشه ؟
با اين وزير و تواني صفر چه انتظاري مي توان داشت . جاي تاسف است از نمايندگان مجلس ما كه اين چنين افرادي را تاييد مي كنند . پس اين همه داد وبيدا نماينده هاي مربوطه كه مخالف افزايش خودرو بودند چه شد . لابد يا فيلمشان بود يا جايگاهي ندارند.
با سلام
البته همین الان هم شرکت ها خودرو ها را در بازار با قیمت آزاد بازار می فروشند ولی کمتر به تعهدات مشتریان عادی خود عمل می کنند
آقانخرین درست میشه
خدا نگذره از كساني كه وقتي در مسند اجرايي بودند بجاي اينكه زيربناي صنعت خورو سازي را ساماندهي كنند ودر كنار خودروسازي انحصاري دولتي دست شركتها وتعاونيها را در امر ايجاد رقابت در توليد خودر باز كنند تا هم بخش خصوصي پيشرفت كند وهم بازار رقابت توليد در داخل رونق بگيرد.فقط بفكر دادن موافقت اصولي واردات دوو خودرو خانواده و ....براي بستگان خودشان بودند در استانهاي ....كه امروز شاهد يكه تازي خودروسازهاي انحصاري هستيم
بدبخت هر چه بیشتر مردم ایران
الی برکت الله...
خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه

سال به سال دریغ از پارسال
هرکی هرکاری خواست میکنه کسی هم نیست رسیدگی کنه مملکت شده رانت و بده بستان ...........
وزارت صنعت شده مافیا خودرو سازان هم شده اند زالو تا خون مردم را بمکند
جدا که خلایق نفهم، هر چه لایق، که البته من خودم عضو بارز این خلایق هستم!!!
شرم برما که فرزندان ما در آینده به بی عرضگی یاد خواهند کرد اگر باید گردن مسولی که بد کار میکندو یا خیانت مییکند را با افسار به پایین کشید
تو این وسط تکلیف اونایی که پیش خرید کرده اند مشخص نشده . اون موقعی که ثبت نام کردن دلاربود ۴ هزار .الان دلار،۱۰ هزار تومنه
این کار فقط باعث افزایش مضاعف میشه و به نفع دولت
خودروی s30کراس که صندوق دارh30هست رو 140تومن قیمت گذاشتن بلافاصله قیمت بازار h30با30 میلیون افزایش قیمت مواجه شد این یعنی برای همه چیز برنامه ریزی شده
این مشکل فقط یه راه حل دارد مردم باید این شرکت ایرانفرغون و شرکت سه پا تحریم کنن
آدم عاقل اين لگن ها را با اين قيمت نمي خرد!!!!!11
مشكل افزايش قيمت را فقط در خودرو داريم ؟!!! آيا افزايش قيمت خودرو بيشتر خواهد بود يا افزايش قيمت گوشت و مرغ و لبنيات و ..... ؟!!!
مردم غیور ایران، برای یک بار هم که شده بیایید متحد بشویم بخدا تنها راهکار برون رفت از این معضل ملی، نه به خرید خودروهای صفر تولید داخل هست در شرایط کنونی که دولت مجلس حامی مردم نیستند بیایید با هم یک دل و یک صدا این کارخانجات خونخوار را تحریم کنیم
تابناک اگر همگام با مردم هستید کامنت نگاشته شده را نشر دهید.
بسم الله
بابا نخرید بابا زیاده روی نکنید خودرو ثبت نام نکنید خودش درست میشه احتیاج به وزیر ووکیل وشورای رقابت و... نیست
خودمون خواستیم اینجوری زندگی کنیم
این آقایونی که دم از تولید میزنن مونتاژکار هستن اگه تولید میکنن باید به دلار متکی نباشن واگه وارد کننده هستن بیخود اینهمه بار ملت بدبخت میکنن ونمیدانم کهچرا دولت اینهمه از اینها حمایت میکنند و اینکه میگویند ممالت را امام زمان نگه داشته راست میگن چون سیاسیون ومملکتی ها عرضه ندارن وفقط بفکر خودشان وبچه های لاکچرشون هستن به سر ملت هرچی بیاد به جهنم و نمایندگان نامحترم هم خفه شدند وحال روز مردم را نمیبینند .ونمیدانم ما از بقیه وعربها وافغانی ها و بقیه چی کم داریم که باید پس مانده های چینی ها را مصرف کنیم
آقای وزارت نفتی اگه سخته پولم توش هست اگر نیست چرا نمی ای بیرون
آخه مگه همه مردم از بازار آزاد ماشین میخرن که قیمتهای کارخونه رو مثل بیرون کردین ...خجالت بکشین یکم شرف داشته باشین به خدا خسته مون کردین دوتومن حقوق می گیریم باید ماشین 20 تومنی رو بخریم 70 میلیون... اینجوری نمی مونه نوبت ما هم میشه
تا ما این دلسوزان مردم (نمایندگان و رییس جمهور و کابینه) را داریم نیاز به دشمن نداریم.
اینها از هر دشمنی برای ملت بهتر کار میکنند.
در جاده ها سالیانه بیشتر از 20.000 نفر را می کشند و هزاران نفر را مجروح و معلول تحویل میدهند.
دشمن از این بهتر!!!؟؟
... آیا هیچ فریادرسی نیست به داد این ملت بخت برگشته برسد؟
کجایند سینه چاکان حقوق مردم.
جان و مال مردم را یک شبه بردند و خوردند و صدایی از هیچ مرجعی شنیده نشد که راه تظلم خواهی "حسینی " را به مردم نشان دهد. اکنون وقت عمل است. تا کی مصلحت اندیشی.
یا حسین
ملت ایران توجه فرمایید
توجه فرمایید
توجه فرمایید
نه تقصیر دولت نه خودروساز
تقصیر خودماست
تا خر هست خرسوار هم هست....
دیگه خود دانید
جالبه که دوسه شب هست صداوسیمابحث مافیای کنکوروکتب کمک آموزشی راداره اما کسی نیست که به مافیای خودروکه سالانه خون هزاران هموطن رادرجاده ها می ریزه رسیدگی کنه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی