بازدید 20016

نقطه پایان اوج در بازار مسکن

کد خبر: ۸۵۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 12 December 2018

واسطه‌های ملکی می‌گویند در هفته‌های اخیر رشد قیمت مسکن شهر تهران به نقطه‌ی پایانی نزدیک شده است.

به گزارش ایسنا، مانیتورینگ معاملات نشان می‌دهد بازار مسکن شهر تهران در مسیر پایانی مقطع هیجانی قرار دارد. افت شدید معاملات، مرز روانی برای رشد قیمت مشخص کرده و دفاتر املاک از فروکش یکباره نرخ‌های پیشنهادی املاک نوساز گزارش می‌دهند. حتی بعضی فروشندگان پول لازم به ناچار قیمت‌ها را تا متری یک میلیون تومان پایین آورده‌اند. شرایط موجود از پایان ماه عسل فروشندگان متوهم حکایت می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فایل‌های فروش ملک مربوط به مناطق شمال شهر است، در حالی که معاملات قطعی، بیشتر در مناطق جنوبی انجام می‌شود. بعد از قرار گرفتن درجه قیمتی شمال تهران در نقطه‌ی اوج، مسیر رشد قیمت به سمت مناطق جنوبی حرکت کرده اما کارشناسان معتقدند به دلیل پایین بودن توان طرف تقاضا در این مناطق، کشش لازم برای جهش بیش از حد قیمت‌ها وجود ندارد. با توجه به ظرفیت فعلی اقتصاد مسکن و چشم‌انداز آتی آن، فروش در مقطع فعلی بیش از آن‌که به نفع خریداران باشد، سود طرف عرضه را به دنبال دارد.

 

قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در شهر تهران طی آذرماه ۱۳۹۷

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

شوش

۵۵  متر

۲ سال

۱۶۰ میلیون

جوادیه

۵۰ متر

نوساز

۲۰۰ میلیون

خاک سفید

۵۰ متر

نوساز

۲۶۰ میلیون

منیریه

۴۰ متر

۴ سال

۲۷۶ میلیون

جیحون

۴۲ متر

۵ سال

۳۳۰ میلیون

آهنگ

۱۰۰ متر

۴ سال

۵۰۰ میلیون

پیروزی

۶۶ متر

نوساز

۵۰۵ میلیون

تهرانسر

۵۵ متر

۴ سال

۵۲۲ میلیون

استاد معین

۸۰ متر

۱۷ سال

۵۸۰ میلیون

افسریه

۷۲ متر

نوساز

۶۰۰ میلیون

تهرانپارس.ف سوم

۵۶ متر

۱۵ سال

۶۳۰ میلیون

نیروی هوایی

۷۵ متر

نوساز

۸۷۵ میلیون

پونک

۸۵ متر

۱۵ سال

یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون

 

به دنبال روند نزولی قیمت دلار و طلا در روزهای گذشته، فاصله قیمتی دلار و سکه با مدت مشابه سال قبل که در ماه‌های اخیر به بالای ۲۵۰ درصد هم رسیده بود کاهش پیدا کرده و طبیعتا این موضوع به بازار مسکن قابل تسری است. مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که تا پایان سال بازار مسکن به ثبات می‌رسد؛ چرا که با توجه به پایین بودن توان طرف تقاضا کشش افزایش مجدد قیمت‌ها وجود ندارد. تا روز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه رشد دلار ۱۶۰ درصد، سکه ۱۹۶ درصد و مسکن ۹۱ درصد نسبت به سال قبل به ثبت رسید که در بخش دلار و سکه این فاصله‌ی قیمتی نسبت به ماه گذشته تعدیل شده و انتظار می‌رود همین روند در بازار مسکن ایجاد شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که معتقدم تلاطم بازار مسکن در حال فروکش است، تصریح کرد: اگر به تجربه سال ۱۳۹۱ دقت کنیم سه برابر شدن قیمت ارز به ایجاد شوک قیمتی و افت معاملات در بازار مسکن منجر شد اما بعد از مدتی وضع به حالت عادی برگشت. در حال حاضر نیز همان اتفاق تکرار شده و انتظار داریم در ماه‌های آینده اوضاع بهتر شود.

مصطفی‌قلی خسروی ادامه داد: از انتهای سال گذشته مردم سپرده‌های خود را از بانک بیرون کشیدند و به خرید ارز، طلا و مسکن رو آوردند. در این مقطع زمانی برخی سرمایه‌گذاران به قصد فروش یا اجاره اقدام به خرید مسکن کردند. اما هم‌اکنون آن تب و تاب خوابیده و بازار به مصرف‌کنندگان واقعی رسیده و پیش‌بینی این است که بازار ملک تا پایان سال به ثبات قیمتی برسد و احتمال افزایش قیمت‌ها بعید است. سپس متقاضیان واقعی به تدریج وارد بازار مسکن می‌شوند.

وی اظهار کرد: از یکم تا هجدهم آذرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۷ هزار و ۶۴۹ قرارداد خرید و فروش مسکن (مبایعه‌نامه) در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است. درخصوص اجاره نیز ۲۲ هزار و ۸۴۲ مورد قرارداد امضا شده که کاهش ۱۳ درصدی اجاره‌نامه را نسبت به آذرماه سال قبل نشان می‌دهد.

خسروی گفت: هم‌چنین در شهر تهران معاملات مسکن طی ۱۸ روز ابتدای آذرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۴۸۰۵ مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد. در همین مدت ۶۶۲۴ مورد اجاره‌نامه در تهران امضا شده که نشان از افت ۱۷ درصدی نسبت به آذرماه سال قبل دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در آبان ۱۳۹۷، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶۹۰۰ فقره بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته کاهش ۵۳.۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته نیز کاهش ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۰
اتفاقاً سونامی مسکن در راه است. سرمایه گذاری ها از سمت طلا و دلار داره به سمت مسکن سوق پیدا میکنه. صبر کنید و در اردیبهشت ماه شاهد قیمتهای سرسام آور آپارتمان در تهران باشید!
تازه اینا با دلار 3تومنی ساختن به این قیمت میفروشن ،خونه هایی که با نرخ دلار جدید ساخته میشه و چند میخوان قیمت بزارن؟؟؟خدا به دادمون برسه!
اين اوج مسكن اگه حالا حالا هم بخواد از اوج به فرود برسه خريداري نيست!
بنگاه داران عزيز و مسكن داران محترم اينقدر شور دادن به بازار مسكن كه از شوري دل همه رو زده!
به ملت و دولت و بنگاه داران محترم عرض مي كنم مالك اول و آخر ملكشون خودشونن حالا چه متري يه ميليارد چه صد ميليارد و چه .................. همگي با هم شاد باشين!
حتي در مورد بازار اجاره هم جونم براتون بگه به شش ماه آينده نمي رسه! كه ديگه كسي از اين بازار پول مفت تو جيبش بريزه! دليلش هم معلومه! كساني كه مريخي فكر مي كنن برن مريخ مسكن اجاره بدن!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
حرف شمادرسته.ولی ماکه مستاجریم وبایدازاین مالکان خونه اجاره کنیم ،چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
آفرین دمت گرم. قیمتها رو حبابی میبرن بالا، اما کیه که بخره. مالک اول و آخرش خودشونن. قیمت واقعی ملک رو فروشنده پول لازم و خریدار مغلوم میکنن.
این قیمت ها ارزنونه !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
تا دولت نظارت و کنترل نکنه قیمتها پائین نمی آید. 1- مالیات. 2- تسهیلات برای خانه اولیها 3- تسهیلات دولتی به سازندگان به شرط پیش فروش باقیمت مناسب تنها راهیست که در دکان دلالان را تخته می کند.
نخیر خبری نخواهد بود مسکن از نظر قیمت بی نهایتی فربه شده زیاد شانتاژ نکنید یک بساز بفروش
بااینگونه القاهای روانی نمیتونید مانع موج دوم افزایش قیمت هاشوید
حتما قیمت به گذشته بر می گردد. رکود شدید.مسکن شروع شده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی