بازدید 6394
۸

تأکید «ابراهیم فیاض» بر آموزش جنسی در مدارس

کد خبر: ۸۵۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 12 December 2018

ابراهیم فیاض، پژوهشگر حوزه‌های جامعه‌شناسی و دانشیار دانشگاه تهران معتقد است باید آموزش جنسی در مدارس وجود داشته باشد.

فیاض در بخشی از گفت‌وگوی خود با عصر ایران درباره نظام آموزش و پرورش در کشور گفت: بسته به سن دانش‌آموز باید مهارت‌های مناسب را به او آموخت. مثلاً دانش‌آموزی که در سن بلوغ است، باید بحران جنسی و بحران بلوغ را بشناسد. دانش‌آموز دوره ابتدایی باید تن خودش را بشناسد و فرق بین دختر و پسر را بفهمد.

وی افزود: من بشدت به ضرورت آموزش جنسی اعتقاد دارم. الان در بحران مربوط به تجاوز جنسی، مهم‌ترین مشکل ما این است که دانش‌آموز کم سن و سال نمی‌داند تجاوز دقیقاً چیست. به همین دلیل شاهد تجاوز معلم به دانش‌آموز یا تجاوز دانش‌آموزان بزرگ‌تر به دانش‌آموزان کوچک‌تر هستیم. منظورم از تجاوز، هر گونه تعرض جنسی است. اگر کودکان ما در مدارس از آموزش جنسی بهره‌مند باشند، کاهش چشمگیری در تعداد تجاوزها رخ می‌دهد. کودک باید بدن خودش و مرزهای رفتار دیگران با بدن خودش را بشناسد. همچنین باید بداند که بین دختر و پسر چه تفاوت‌هایی وجود دارد. این باعث می‌شود کودک در درون خودش احساس تنهایی نکند و راه شکوفایی‌اش باز شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
کاملا موافقم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
افراد متخصص از تمام رشته ها نشست مشترک داشته باشند مثل روحانی ، پزشک ، روانشناس و جراحان روانپزشک و غیره مطالب را بصورت خلاصه و مطابق سن یادداشت کنندو ابلاغ کنند در تابلو ها مواردی ذکر شود.
بعله در غرب هم همین روش را پیش گرفتند که بارداری در مدارس درست شد
یه چیزی رو نمیفهمم،اینکه در مورد تعرض اموزش چه کمکی میکنه ؟باید مراقب فرزندان باشیم وااله خودش که نمیتونه از خودش محافظت کنه
کاملا موافقم. بایستی زودتر از اینها این آموزشها شروع میشد
غرب که سال هایاست این آموزش را در مدارس می دهد ، وضع خوشنت های جنسی ، مواید غیر قانونی ، باردار شدن دختران در مدارس و دانشگاهها و ... چگونه توجیه می کنی !!!
آقای پژوهشگر این مورد تربیت جنسی است و نه آموزش جنسی!!!!!! این دو با هم خیلی فرق می کند
صحبت در اين گونه موارد بايد علاوه بر بعد علمي، با نگاه احتياط و آموزه هاي ديني ما بيان شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل