بازدید 5560

تشکل تهیه کنندگان با گذشت چهارده ماه دبیر ندارد!

باید در نظر داشت با توجه به زمان سپری شده و همچنین مشغله شاهسواری که کلکسیونی از مسئولیت‌ها را برعهده دارد، انتخاب یک دبیر که فرصت رسیدگی به امور تهیه کنندگان را داشته باشد، امری ضروری است. شاید عدم وحدت تهیه کنندگان بی‌ارتباط به انتخاب دبیری نباشد که فرصتی برای صرف کردن در راستای ایجاد وحدت میان گروه‌های متفرق تهیه کنندگان سینما ندارد.
کد خبر: ۸۵۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۱ 12 December 2018

تشکل تهیه کنندگان با گذشت ده ماه دبیر ندارد!با وجود آنکه بیش از چهارده ماه از در نظر گرفتن منوچهر شاهسواری به عنوان سرپرست دبیری شورای عالی تهیه کنندگان می‌گذرد و علی رغم آنکه هیچ امیدی برای تغییر ساختار کنونی وجود ندارد، دبیر این تشکل تعیین نشده و به شکل معناداری همچنان شاهسواری دبیری را برعهده دارد؛ رویدادی که وضعیت تهیه کنندگان را مبهم‌تر از قبل ساخته است.

به گزارش «تابناک»؛ مسعود اطیابی سخنگوی شورای عالی تهیه کنندگان در بهمن ماه سال 1396 در پاسخ به این پرسش که انتخابات شورایعالی برای معرفی دبیر چه زمانی برگزار می شود، گفت: «یکی از تشکل های عضو شورا انتخابات داخلی خود را برگزار نکرده است و تا وقتی که این تشکل نیز انتخابات خود را برگزار کند صبر می کنیم. منتظر هستیم تا این تشکل انتخابات خود را برگزار و نماینده خود را به شورا معرفی کند و به همین دلیل هنوز زمان برگزاری انتخابات شورایعالی مشخص نیست و بعید می دانم که این اتفاق تا قبل از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر رخ دهد.»

سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان در آن مقطع تاکید کرد: «در حال حاضر منوچهر شاهسواری به عنوان دبیر شورای عالی تهیه کنندگان فعالیت می کند و این سمت وی هیچ تداخلی با فعالیت هایش به عنوان مدیرعامل خانه سینما ندارد زیرا دبیر شورا مصوبات هیات رییسه را اجرا می کند. بی شک هیات رییسه شورایعالی تهیه کنندگان در کنار دبیر شورا حضور دارد و قرار نیست همه فعالیت ها بر دوش دبیر شورا باشد.» و این اتفاق تاکنون رخ نداده و شاهسواری همچنان دبیر شورای عالی تهیه کنندگان است.

تشکل تهیه کنندگان با گذشت ده ماه دبیر ندارد!

اخیراً محمد بانکی از اعضای هیات رییسه شورایعالی تهیه کنندگان در چرایی عدم معرفی دبیر جدید برای شورایعالی در این زمینه گفته است: «بساط شورای عالی تهیه کنندگان باید جمع شود چون بناست صنف واحد تهیه کنندگان شکل گیرد. هشت نفر مشغول نگارش آیین نامه شورا هستند و به زودی این آیین نامه منتشر خواهد شد. بعد از انتشار آیین نامه یکپارچگی صنوف تهیه کنندگی، انتخابات برگزار شده و هیات رییسه صنف واحد تهیه کنندگان شکل خواهد گرفت. در این شرایط شورایعالی نیاز به دبیر ندارد.»

البته نه تنها هیچ شواهدی مبنی بر تشکیل صنف واحد نیست، بلکه اخیراً یک صنف تازه نیز شکل گرفته و تکه تکه شدن گروه‌های تهیه کنندگان بیش از قبل شده است. بنابراین بسیار بعید است که ساختار شورای عالی تهیه کنندگان، جای خود را در کوتاه مدت به یک صنف واحد تهیه کنندگان سینمای ایران بدهد. با توجه به آنکه صنف تهیه کنندگان جزو چند صنف اصلی سینما محسوب می‌شود و با در نظر گرفتن اینکه دبیر شورای عالی تهیه کنندگان می‌تواند در ایجاد هماهنگی میان صنوف تهیه کنندگان نقش کلیدی داشته باشد، انتظار این است که در این زمینه شاهد تعیین تکلیف باشیم.

باید در نظر داشت با توجه به زمان سپری شده و همچنین مشغله شاهسواری که کلکسیونی از مسئولیت‌ها را برعهده دارد، انتخاب یک دبیر که فرصت رسیدگی به امور تهیه کنندگان را داشته باشد، امری ضروری است. شاید عدم وحدت تهیه کنندگان بی‌ارتباط به انتخاب دبیری نباشد که فرصتی برای صرف کردن در راستای ایجاد وحدت میان گروه‌های متفرق تهیه کنندگان سینما ندارد. آیا پس از چهارده ماه این تغییرات رخ خواهد داد یا بلاتکلیفی تداوم خواهد داشت؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار