بازدید 2505

افزایش آلاینده‌ها‌ در هوای پایتخت

فردا در غرب آذربایجان غربی و روز پنج‌شنبه در برخی نقاط آذربایجان‌های شرقی و غربی، غرب کردستان و شمال زنجان بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و در نقاط کوهستانی و سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 11 December 2018

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار محلی می‌شود.

امروز تا ظهر پنج‌شنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل و افزایش نسبی دما در استان‌‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، بیشترین افزایش دما ۵ تا ۸ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل است.

با عبور امواج تراز میانی از شمال غرب کشور، فردا در غرب آذربایجان غربی و روز پنج‌شنبه در برخی نقاط آذربایجان‌های شرقی و غربی، غرب کردستان و شمال زنجان بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و در نقاط کوهستانی و سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.

از اواخر وقت روز پنج‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی کاهش دما و بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 97-98 (مهر 97) تا 17 آذرماه 79.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 25.7 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 210.6 درصد بیشتر از سال زراعی گذشته ‌است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 45.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 76.9 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان استان کردستان 142.6 میلی‌متر است.

میانگین گرمترین منطقه میناب در استان هرمزگان 32.2 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی 9 درجه سلسیوس بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان