بازدید 1716

ناکامی ترکیه در اجرای تعهداتش در نشست سوچی/ آماده‌باش ارتش سوریه و همپیمانانش در اطراف ادلب

پس از ناکامی ترکیه در اجرای تعهدات خود درباره مناطق کاهش تنش در ادلب و حلب، نیروهای دولتی سوریه و همپیمانان آنها در اطراف ادلب مستقر شده‌اند و احتمال وقوع هر سناریویی ممکن است.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 11 December 2018

پس از ناکامی ترکیه در اجرای تعهدات خود درباره مناطق کاهش تنش در ادلب و حلب، نیروهای دولتی سوریه و همپیمانان آنها در اطراف ادلب مستقر شده‌اند و احتمال وقوع هر سناریویی ممکن است.

به گزارش ایسنا، همزمان با تلاش‌های سیاسی برای دور نگهداشتن ادلب از هرگونه درگیری، نیروهای دولت سوریه و همپیمانان داخلی و خارجی آن در حومه حماه و ادلب مستقر شده‌اند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، پس از سلسله نقض‌های متوالی در مناطق آتش‌بس در حماه، حلب، لاذقیه و ادلب که روسیه و ترکیه بر سر آن توافق کردند، برخی از این مناطق بار دیگر دچار تنش شده‌اند.

یگان‌های ارتش سوریه در حومه شمالی حماه به حملات گروه‌های تروریستی و تلاش‌ آنها برای نفوذ به پایگاه‌های نظامی واکنش نشان داده و چندین کشته و زخمی برجای گذاشته‌اند، این پایگاه‌ها از غیرنظامیان در روستاها و شهرهای امن حفاظت می‌کنند.

طبق توافق روسیه و ترکیه، ادلب و حومه‌های آن تحت شرایطی زیر نفوذ آنکارا قرار دارد اما به نظر می‌رسد، شرایط میدانی به این کشور اجازه نمی‌دهد که این توافق را به صورت کامل اجرایی کند. ترکیه متعهد شده ادلب و حومه‌های آن را از گروه‌های تروریستی تخلیه کرده و اجرای توافق‌نامه ایجاد منطقه خالی از سلاح را تضمین کند.

در این راستا،‌ سعد الشارع، تحلیلگر سیاسی معتقد است، ترکیه مسیر اقدامات روس‌ها را در سوریه می‌بندد چرا که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از همتای روسی خود خواسته بود درباره ادلب با یکدیگر نشستی داشته باشند و احتمال دارد، تغییراتی در توافق میان دو طرف به وجود آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل