بازدید 2102

ضرب و شتم محیط‌بانان این بار در البرز

کد خبر: ۸۵۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 11 December 2018

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، گفت: دو تن از محیط بانان و همیاران محیط زیست طالقان در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز مصدوم شدند.

به گزارش مهر، حکیمی افزود: روز دوشنبه مورخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۷ پس از وصول گزارش مردمی مبنی بر حضور تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در منطقه پایین طالقان، محیط بانان طالقان به اتفاق یکی از همیاران محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از ساعت ها کمین و تعقیب و گریز شکارچیان و مسدود کردن راههای دسترسی ، راس ساعت ۲۲ شب شکارچیان موصوف که برخی از آنها از شکارچیان سابقه دار بودند در مواجهه با محیط بانان قرار گرفتند و با توجه به عدم امکان رهایی از سوی محیط بانان، اقدام به درگیری فیزیکی با آنها کردند و با استفاده از سلاح سرد، باعث جراحت و آسیب دیدگی یکی از همیاران و محیط بانان شدند.

حکیمی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش محیط بانان یکی از شکارچیان مسلح دستگیر و اسلحه وی نیز توقیف شد و اقدامات لازم در جهت شناسایی و دستگیری سایر متخلفین ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ضمن ابراز تاسف از اقدامات غیرانسانی شکارچیان غیرمجاز، گفت: متاسفانه عده ای از شکارچیان صرفا به جهت امیال شخصی خود، رفتار غیر انسانی و عدم پایبندی به قانون به خود اجازه می دهند علاوه بر گرفتن جان حیوان، به جان محیط بانان نیز تعرض کنند.

حکیمی در خصوص وضعیت محیط بانان، اظهارداشت: خوشبختانه میزان آسیب دیدگی جدی نبوده و یکی از همیاران و سرباز وظیفه که مصدوم شده بودند، تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی افزود: ضمن تشکر از حمایت های بی شائبه دستگاه قضائی استان، از دادستانی شهرستان طالقان درخواست کرد: ضمن شناسایی کلیه متخلفین، با نامبردگان با اشد مجازات برخورد کنند تا به خود اجازه ندهند ضمن زیر پا گذاشتن قانون، جان محیط بانان که از نیروهای زحمتکش و بی ادعا در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش هستند، را در معرض آسیب و خطر قرار دهند.

حکیمی در پایان از جوامع محلی و همیاران محیط زیست که همیشه یار و یاور محیط بانان هستند، خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بلافاصله موضوع را به اطلاع محیط بانان منطقه برسانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر