بازدید 2983

پمپئو: چین بزرگترین تهدید برای آمریکا است

کد خبر: ۸۵۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 11 December 2018

وزیر خارجه آمریکا، چین را نسبت به روسیه و ایران بزرگترین تهدیدی دانست که در میان یا بلند مدت، کشورش با آن مواجه خواهد شد.

مایکل پمپئو روز دوشنبه در مصاحبه با «هیو هویت شو» در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر جمهوری خلق چین نسبت به روسیه و ایران برای غرب، بزرگترین تهدید است؟ آیا این تهدیدی 100 یا 200 ساله برای ما خواهد بود که بخواهیم به آن فکر کنیم؟ افزود: فکر می کنم شکی در این باره نیست.

وی ادامه داد: چین در مدت 5،10 یا 25 سال تنها با جمعیت ارزان و ثروت همراه با سیستم داخلی خود یکی از بزرگترین مشکلاتی که آمریکا در میان مدت یا طولانی مدت با آن مواجه خواهد شد را به نمایش گذاشته است.
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که در دیدار بنیامین نتانیاهو در بروکسل آیا حمایت خود یا ترامپ را از حمله به اماکن حزب الله لبنان اعلام کرده اید؟ اظهار کرد: آمریکا به طور کامل از اسرائیل حمایت می کند و ما بهترین پشتیبانی را برای توانایی های دفاعی آنها در برابر تهاجم های ایرانی ها انجام می دهیم.

پمپئو این تونل ها را تلاش های حزب الله لبنان مرتبط با ایران دانست تا به ادعای او اساسی ترین قاعده حاکمیت ملی را با حفر تونل در سرزمین دیگران نقض کند.
وی بدون اشاره به تداوم حملات صهیونیست ها به خاک کشورهای منطقه و همچنین شهرک سازی های غیرقانونی و نامشروع در سرزمین های اشغالی، اضافه کرد: بنابر این ما از حق اسرائیل در دفاع از خود همچون اقدامات آنها در مرزهای خاک خود که امروزه پناهگاه شمالی می نامند، حمایت می کنیم.

پمپئو درباره برگزیت و لغو رای گیری روز سه شنبه درباره آن هم گفت: روابط آمریکا و انگلیس یک پیشینه تاریخی طولانی مدت دارد و روابط ما به طور باورنکردنی نزدیک است که قطعا روابط تجاری هم بخشی از آن است.
وی افزود: اگرچه یک برگزیت سخت وجود دارد اما مطمئن هستم که روابط ویژه آمریکا و انگلیس ادامه خواهد یافت.
لینک کوتاه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی