بازدید 11085
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سناتور آمریکایی: اگر آمریکا نبود، سعودی ها اکنون فارسی حرف می زدند!/بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس/توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه

بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس، انتقاد قطر از بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای شورای همکاری، توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه و گفت‌وگوی مستقیم نمایندگان هیأت‌های صنعاء و ریاض در گفت‌وگوهای صلح یمن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سخنان تحقیرآمیز سناتور آمریکایی علیه ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۵۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 10 December 2018

بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس، انتقاد قطر از بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای شورای همکاری، توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه و گفت‌وگوی مستقیم نمایندگان هیأت‌های صنعاء و ریاض در گفت‌وگوهای صلح یمن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سخنان تحقیرآمیز سناتور آمریکایی علیه ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی که پیش از افشای قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقجی» از حامیان عربستان سعودی به شمار می‌رفت، روز یکشنبه با تأکید دوباره بر لزوم قطع حمایت از حاکمان ریاض گفت: اگر آمریکا نبود، آن‌ها ظرف یک هفته در عربستان فارسی حرف می‌زدند.

وی که با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت وگو می‌کرد، ادامه داد: آن‌ها ارتش بسیار ضعیفی دارند.

گراهام افزود: عربستان تنها تأمین کننده 9 درصد از نفت وارداتی ماست و خیلی بیشتر از آنکه ما به آن‌ها نیاز داشته باشیم، آن‌ها نیازمند ما هستند. دلیلی برای ارتباط با این رژیم جنایتکار نمی‌بینم.

سناتور آمریکایی: اگر آمریکا نبود سعودی ها اکنون فارسی حرف می زدند!/بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس//توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه

این سناتور آمریکایی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نقش مستقیم «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی گفت: هر سناتوری که گزارش‌ اطلاعاتی [سازمان سیا] را دریافت کرده باشد، شکی ندارد که بن سلمان شریک جرم این پرونده بوده است.

وی با اشاره به ماجرای حصر سعد الحریری نخست وزیر لبنان در ریاض افزود: اقدامات او به همین یک مورد هم ختم نمی‌شود. من دیگر از هیچ لایحه فروش تسلیحات به عربستان سعودی حمایت نخواهم کرد.

گراهام پیش از این از حامیان عربستان در سنای آمریکا بود؛ اما در پی فشار افکار عمومی پس از قتل خاشقجی خواستار قطع همکاری با ریاض شد.

بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس

روز یکشنبه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، بیانیه پایانی سی و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را خواند.

وی تأکید کرد: مخاطرات، اهمیت همبستگی شورای همکاری خلیج فارس در برابر چالش های منطقه را بیشتر می کند. رهبران شورای همکاری بر همکاری و وحدت صفوف میان اعضا با توجه به ارزش و تاریخ و سرنوشت مشترک و هدف واحد تأکید دارند.

الزیانی اعلام کرد: شورای همکاری دستاوردهای مهمی به دست آورده است. چالش های جدید تقویت کار مشترک را ایجاب می کند. تقویت امنیت و ثبات در منطقه اولویت کشورهای شورای همکاری است.

وی خواستار رفع همه موانع در مسیر تکمیل روند بازار مشترک و اتحادیه گمرکی، فرماندهی نظامی یکپارچه و آکادمی خلیج فارس برای مطالعات راهبردی و امنیتی شد و تأکید کرد: نقش محوری کشورهای شورای همکاری در صیانت امنیت منطقه و مقابله با تفکر افراطی از طریق تأکید بر تنوع و احترام به حقوق بشر ضروری و مهم است.

سناتور آمریکایی: اگر آمریکا نبود سعودی ها اکنون فارسی حرف می زدند!/بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس//توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه

در بیانیه پایانی که الزیانی آن را قرائت کرد، اعلام شده است: رهبران شورای همکاری بر اقدام مشترک برای غلبه بر پدیده تروریسم تأکید کردند. درباره رویکرد سیاست خارجی واحد شورای همکاری و حمایت از موضوع فلسطین و وحدت صف فلسطینی و کمک به ملت یمن توافق شد.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد: شورا بر انتخاب فرمانده برای فرماندهی نظامی یکپارچه شورای همکاری توافق کرد. شورا بر اهمیت همکاری با بخش خصوصی و تسهیل ترانزیت میان کشورهای عضو تأکید کرد. شورا بر تقویت و تحکیم اقدام مشترک تأکید کرد و اهمیت قدرت و همبستگی و وحدت شورای همکاری را مورد توجه قرار داد و آن را مهم دانست.

الزیانی اعلام کرد، امارات میزبان نشست بعدی شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.

انتقاد قطر از بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای شورای همکاری

یک مقام قطری در وزارت خارجه این کشور از بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس به دلیل عدم پرداختن به بحران بین قطر و این شورا و راهکارهای حل آن انتقاد کرد.

«احمد الرمیحی»، رئیس دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه قطر در توئیتر نوشت: علت عدم بررسی بحران قطر در اجلاس سران چیست؟ این چه بیانیه پایانی است که در آن محاصره قطر و راهکارهای حل آن مورد بررسی قرار نگرفته است؟

وی افزود: به ریش چه کسی می خندید؟ این سطحی نگری و نادیده گرفتن مشکلات حقیقی که شورا از آن رنج می برد، کافی است.

گفتنی است، در بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مستقیم به حل بحران بین قطر و این شورا اشاره ای نشده و تنها بر پایبندی به شورای مذکور و اهمیت قدرت و اتحاد اعضای آن تأکید شده است.

مقام قطری مذکور درباره نشست خبری عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان پس از اجلاس سران کشورهای شورای همکاری نیز نوشت: نشست خبری مضحک الجبیر تمام شد. وی سعی داشت، طی این نشست آنچه را بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری از انجام آن عاجز بود به انجام برساند.

توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه

«احمد سماره» رئیس اتحادیه مهندسان اردن گفت: توافقنامه‌ای با اتحادیه مهندسان سوریه درباره اعطای اولویت به فعالیت مهندسان اردنی در سوریه و بالعکس امضا کرده‌اند.

سماره در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: هدف ما دادن اولویت به مهندسان اردنی در سوریه و بالعکس به تعبیر دیگر معامله به مثل است.

سناتور آمریکایی: اگر آمریکا نبود سعودی ها اکنون فارسی حرف می زدند!/بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس//توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه

در حالی‌ که در محافل رسمی اردن گفته می‌شود که هنوز وعده‌ای از جانب سوریه برای مشارکت دادن اردن در بازسازی ویرانه‌های سوریه دریافت نکرده‌اند، سماره تصریح کرد: «وقتی درباره روابط صحبت می‌کنیم، از دو سطح رسمی یا مردمی سخن می‌گوییم. سطح مردمی در روابط اردن و سوریه پیشرفته‌تر از سطح رسمی است و سخن ما درباره مشارکت مردمی و فردی در بازسازی سوریه است.»

وی اظهار داشت: «سازمان‌های جامعه مدنی اردن روابط قوی و محکمی با سازمان‌های جامعه مدنی سوریه دارند و حتی به عقیده من مسئولان سوری استقبال زیادی از این روابط می‌کنند.»

گفت‌وگوی مستقیم نمایندگان هیات‌های صنعاء و ریاض در گفت‌وگوهای صلح یمن

«عبدالقادر مرتضی» عضو هیأت صنعاء در گفت‌وگوهای صلح سوئد و رئیس انجمن اسرای یمن یکشنبه‌ شب در سخنانی اعلام کرد که نمایندگان هیأت صنعاء با حضور تیم سازمان ملل نشست طولانی را با نمایندگان هیأت ریاض (هیأت دولت مستعفی یمن) در استکهلم داشته‌اند.

وی این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به راه‌حل‌ها و توافق‌‌های شبه‌نهایی بر سر امور فنی برای اجرای توافقنامه ویژه اسرای جنگی رسیدیم.

از سوی دیگر، یک منبع وابسته به سازمان ملل گفت: دور جدید گفت‌وگوهای یمن در پایان ماه ژانویه ۲۰۱۹ و اول فوریه برگزار خواهد شد.

سناتور آمریکایی: اگر آمریکا نبود سعودی ها اکنون فارسی حرف می زدند!/بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس//توافق سوریه و اردن درباره بازسازی ویرانه‌های سوریه

پیش از این، محمد عبدالسلام رئیس هیأت صنعاء گفته بود، «انتظار نمی‌رود در این چند روز مذاکره بر سر پایان جنگ و درگیری‌ در یمن توافقی حاصل شود، اما شاید بتوان در خصوص برخی مسائل مانند بازگشایی فرودگاه‌ها، آزادی اسرا و مسائل مربوط به بحث‌های اقتصادی و بانک مرکزی به توافقاتی دست یافت.»

پس از ماه‌ها تلاش سازمان ملل متحد، دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» با چراغ سبز ائتلاف سعودی بار دیگر با شروع گفت‌وگوهای یمن موافقت کرد و این گفت‌وگوها به صورت رسمی و جدی از روز جمعه (شانزدهم آذر) و با نظارت سازمان ملل در استکهلم، پایتخت سوئد آغاز شد.

دور جدید (دور چهارم) مذاکرات صلح یمن از پنجشنبه گذشته با حضور طرف‌های یمنی در شهر استکهلم پایتخت سوئد آغاز شد و قرار است، یک هفته ادامه داشته باشد.

این در حالی است که دور قبلی مذاکرات که ششم سپتامبر (15 شهریورماه) در ژنو سوئیس برگزار شده بود، با کارشکنی عربستان سعودی به شکست منجر شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۵
فریب این مزخرفات را نخورید. اینها انرژی ما را می گیرند و کم کم ما را به نابودی می کشانند. چرا باید ما به عربستان حمله کنیم. ما که این همه گرفتاری برای خودمان داریم. آنها این مسایل را توی دهن ما می گذارند. ساده اندیشان هم این حرف ها را باور می کنند.واقعیت این است که غربی ها از این حس ما نهایت استفاده را می کنند
چقدر خوب بود رابطه ما با کشورهای همسایه مان مثل رابطه ما با کشور های مثل چین و روسیه می بود. چقدر عالی می شد اختلاف ما با بقییه کشورها حل می شد و مردم ما مثل خیلی از جاهای دنیا با آرامش زندگی می کردند.
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
یه کجایی از دنیا را بگو که آرامش دارد؟ این سناتور امریکایی راست می گوید، تازه پول نفت عربستان سعودی شیرده را دولت امریکا بزور می دوشد، که ما بخواهیم بزور وادارشونم کنیم فارسی صحبت کنند.
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دقیقا
این مزخرفات را برای دامن زدن به ایران هراسی مطرح میکنند ...آنها ایرانیان را مثل خودشان فرض کرده اند و با این سخنان به دو هدف میرسند:
دوشیدن بیشتر کشورهای منطقه
تخریب چهره ی ایران و ممانعت از بهبود رابطه ایران با کشورهای منطقه.
این حرف سناتور امریکایی به تف است تو صورت امریکا پرستان البته اگه غرور داشته باشند.
این گراهام زرنگه سر و صدا راه انداخته دلار نفتی بگیره
کار زیادی نمی خواهد انجام دهید خودمان از خودمان دفاع می کنیم، فقط صدای مظلومیت ما را به گوش دیگران برسانید، تا مبادا فردا روزی هر ظالمی تصور نکند هر جا که دلش بخواهد می تواند حمله کند هرجا دلش خواست را بمباران کند طلبکار هم باشد، بخاطر بشریت نه به خاطر کشته های یمنی، نه بخاطر کودکان و زنان گرسنه یمن فقط بخاطر بشریت، تا اخلاق حاکم شود تا ظالمان آنقدر بی شرمانه هرجایی را بمباران نکنند. دست کم آنقدر دریده و بی شرم اتوبوس دانش آموزان را بمباران نکنند، بخاطر بشریت بخاطر اخلاق نه بخاطر یمن ما از خودمان دفاع می کنیم.
حکم انتصاب امام جمعه جوان بندرلنگه توسط امام راحل
با سلام
درصورت صلاحدید خبر زیر را منتشر فرمایید
متن حکم انتصاب امام جمعه ای که پیشنهاد بازنشستگی ائمه جمعه را به مقام معظم رهبری مطرح کرد
به گزارش تابناک؛ قانون جدیدالتصویب منع بکارگیری بازنشستگان مورد استقبال عموم جامعه قرار گرفته است، آیت الله سید محمد جواد رکنی حسینی امام جمعه شهرستان بندرلنگه ، متولد 1333 شمسی در سخنانی ضرورت اعمال قانون بازنشستگی ائمه جمعه را به محضر ولی امر مسلمین مطرح کرد و گفت:استدعای ما از مقام معظم رهبری هم همین است که قانون بازنشستگی در مورد ائمه جمعه نیز اجرا شود و بنده حاضرم اولین کسی باشم که از همین تریبون نماز جمعه با مردم خداحافظی کنم.
وی افزود: حتی اگر این قانون شامل همه هم نشود برخی باید داوطلب باشند تا جوانان با نشاط و پرتلاش در این جایگاه ها قرار بگیرند.
وی ادامه داد: امثال ما کارخودشان را کردند و الان هم بهترین از این نمی‌توانند کار کنند واین نیز طبیعی است و ما باید خودمان پیشقدم شویم.
سخنان آیت الله رکنی از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم وی در آبان سال 1358 با حکم مکتوب امام خمینی رضوان الله علیه و در حالی که جوانی 24 ساله بوده است با اعتماد رهبر کبیر انقلاب به سمت خطیر «امام جمعه شهرستان بندر لنگه » منصوب می شود.
متن حکم امام خمینی در خصوص انتصاب آقای حاج سید محمد جواد رکنی حسینی به شرح زیر است:
‏‏زمان: 14 آبان 1358 / 14 ذی الحجه 1399‏
‏‏مکان: قم‏
‏‏موضوع: انتصاب امام جمعۀ بندر لنگه‏
‏‏مخاطب: رکنی حسینی، سیدمحمدجواد‏
‏‏بسمه تعالی‏
‏‏جناب مستطاب سیدالاعلام و ثقة الاسلام آقای آقاسید محمدجواد رکنی حسینی ـ دامت‏‎ ‎‏افاضاته‏
‏‏ نامه ای از اهالی محترم بندر لنگه واصل گردید که درخواست کرده بودند جنابعالی در‏‎ ‎‏محل، اقامۀ نماز جمعه نمایید، و با توجه به وضع زمان، مقتضی است دعوت آقایان را‏‎ ‎‏پذیرفته و بدین وسیله جنابعالی به امامت نماز جمعه منصوب می شوید تا ضمن انجام این‏‎ ‎‏فریضۀ الهی، مردم را به وظایف خطیری که بخصوص در این بُرهه از زمان دارند آشنا‏‎ ‎‏سازید. امید است اهالی محترم نیز از این فرصت استفاده نموده و با اجتماع بیشتر و بهتر‏‎ ‎‏در انجام این فریضۀ بزرگ، همکاریهای لازمه را مبذول دارند. والسلام علیکم و‏‎ ‎‏رحمة الله .‏
‏‏به تاریخ 14 ذی الحجه 99‏
‏‏روح الله الموسوی الخمینی ‏

‏‎ ‎
مدام کشته های بیشتر و بیشتر چرا؟ چون قهرمان این داستان یک شرور و جنایتکار است، چون تجارتش بر پایه فروش سلاح و بمب است، نمی تواند تجارتی غیر از جنگ افروزی و آشوب و فروش سلاح انجام دهد، حیف آن ابرقدرتی حیف آن رهبری که ملت های جهان دو دستی تقدیم دولت امریکا کردند، حیف، همه جنایت های داعشی ها را می بینند ولی کسی را که آنها را بوجود آورده را نه، چرا؟ حیف آن دورانی که ایران ابرقدرت جهان بود چه دوران پر از صلح و صفایی بود؟ جز یکی دو جنگ محدود در مناطقی محدود همه جا آرام بود ولی امروز کل جهان سراسر آتش خون است، چون شماها ساکت هستید و دولت امریکا امر می کند چرا؟ آثار سازه هایی از آن دوره باقی مانده که شماها هنوز نتوانستید به چگونگی ساختن شدن آن پی ببرید. ولی امروز دولت امریکا بهترین و مرگ آور ترین سلاح ها را می سازد به این فکر می کنند چگونه فردی را که برای در امان ماندن جانش به پناهگاه رفته او را هم بکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
واقعا اگر ایران قدرت رهبری جهان را در دست بگیرد شاهد این همه آشوب و نزاع نخواهیم بود؟
چقدر این آمریکایی‌ها از خود راضی‌اند. خودبرتربین‌های الکی. یکی نیست به این مردک تاریخ شکل‌گیری آمریکا را یادآوری کند.
کار این سناتور آمریکایی ریاکارانه است اولا میخواهد ایران هراسی راه بیاندازد این سناتور از اول خوب میداند که عربستان از قبل حاکمان جنایتکار دارد از ترور 11سپتامبر گرفته تا تروریست پروری داعش والقاعده وترور در سطح جهان وکشتار بچه های بی دفاع یمنی واعدام بی گناهان در داخل عربستان وکشتار مهمانان حجاج همه وهمه حکایت از جنایت حاکمان عربستان را دارد حالا چه شده الآن این ستاتور یاد جنایت عربستان افتاده است . هیچی نیست جزطمع دوشیدن حاکمان عربستان که این سناتور یاد دلارهای نفتی باد آورده عربستان افتاده است. که دنبال سهم خواهی است
زبان و ول میکردن لهجه صحبت میکدند
عربستان ودیگران مزخرفات این خبیث رو باور نکنند این دامی برای چپاول وغارت اونهاست ایران به هیچ عنوان قصد کشور گشائی ندارد .
امریکا دست بر دار نیست
خوب حالا چون آمریکا هست ما به زبان عربی سخن می گوییم! (خوب شد این به آن در)
گول این جنایت کاران جنگی در آمریکا رو نخورید - بیشتر سلاح های جنگی بنجل شون رو به این شیوخ خلیج فارس غالب میکنن و از ایران می ترسونن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل